Secţiunea 2 - Contractul-cadru de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor din învăţământul liceal tehnologic - Metodologie din 2025 privind organizarea, funcţionarea şi accesul în filiera tehnologică, durata şi conţinutul programelor de pregătire profesională, contractul-cadru de parteneriat, contractul individual de pregătire practică, precum şi modul de organizare şi desfăşurare a examenului de certificare a calificării

M.Of. 1084 bis

În vigoare
Versiune de la: 25 Noiembrie 2025
SECŢIUNEA 2:Contractul-cadru de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor din învăţământul liceal tehnologic
Art. 30
(1)Contractele-cadru de parteneriat sunt acorduri generale încheiate de către unităţile de învăţământ cu operatorii economici/instituţiile publice partenere, prin care sunt stabilite drepturile şi obligaţiile principale ale părţilor semnatare cu privire la formarea profesională a elevilor din învăţământul liceal tehnologic, şi care stau la baza contractelor individuale de pregătire practică a elevilor.
(2)Contractul-cadru de parteneriat se încheie pentru fiecare nouă serie de elevi pentru care se iniţiază pregătirea prin învăţământul liceal tehnologic, cu actualizare anuală, dacă este cazul, prin act adiţional, a informaţiilor din anexa nr. 1 a contractului-cadru de parteneriat, prin care este convenită partajarea responsabilităţilor şi a contribuţiilor specifice între unitatea de învăţământ şi operatorul economic partener de practică privind organizarea şi desfăşurarea pregătirii practice elevilor prin învăţământul liceal tehnologic.
(3)Durata pentru care se încheie contractul-cadru de parteneriat cuprinde perioada de timp aferentă activităţilor de promovare a ofertei de şcolarizare, recrutarea, selecţia şi admiterea elevilor, perioada de formare profesională prin învăţământul liceal tehnologic, în funcţie de nivelul calificării/calificărilor pentru care s-a convenit cu operatorul economic să asigure pregătirea practică a elevilor, inclusiv perioada de susţinere a examenului de certificare a calificării profesionale.
(4)Se pot încheia contracte-cadru şi pe parcursul şcolarizării în învăţământul liceal tehnologic în scopul asigurării celor mai bune condiţii de pregătire profesională şi pentru creşterea şanselor de inserţie profesională a elevilor pe piaţa muncii.
(5)Modelul contractului-cadru de parteneriat pentru formarea profesională a elevilor din învăţământul liceal tehnologic este prezentat în anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
(6)Contractul-cadru de parteneriat poate fi completat şi cu alte clauze convenite de părţi, cu condiţia să nu contravină reglementărilor legale şi prezentei metodologii.