Art. 240. - Contractele sectoriale şi acordurile-cadru pot fi modificate, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, atunci când contractantul cu care entitatea contractantă a încheiat iniţial contractul sectorial este înlocuit cu un nou contractant, în una dintre următoarele situaţii: - Legea 99/2016 privind achiziţiile sectoriale
M.Of. 391
În vigoare Versiune de la: 24 Mai 2024 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 240
(1)Contractele sectoriale şi acordurile-cadru pot fi modificate, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, atunci când contractantul cu care entitatea contractantă a încheiat iniţial contractul sectorial este înlocuit cu un nou contractant, în una dintre următoarele situaţii:
a)ca urmare a unei clauze de revizuire sau a unei opţiuni stabilite de entitatea contractantă potrivit art. 236;
b)drepturile şi obligaţiile contractantului iniţial rezultate din contractul sectorial sunt preluate, ca urmare a unei succesiuni universale sau cu titlu universal în cadrul unui proces de reorganizare, inclusiv prin fuziune, divizare, achiziţie sau insolvenţă, de către un alt operator economic care îndeplineşte criteriile de calificare şi selecţie stabilite iniţial, cu condiţia ca această modificare să nu presupună alte modificări substanţiale ale contractului sectorial şi să nu se realizeze cu scopul de a eluda aplicarea procedurilor de atribuire prevăzute de prezenta lege;
c)la încetarea anticipată a contractului sectorial/acordului-cadru, contractantul principal cesionează entităţii contractante contractele încheiate cu subcontractanţii acestuia, ca urmare a unei clauze de revizuire sau a unei opţiuni stabilite de entitatea contractantă potrivit art. 236 alin. (1).
*) Potrivit art. II pct. 48 din O.U.G. nr. 107/2017, la articolul 240 alineatul (1), litera c) se introduce şi va avea următorul cuprins:
"c)în cazul în care entitatea contractantă însăşi îşi asumă obligaţiile contractantului principal faţă de subcontractanţii acestuia, respectiv aceştia faţă de entitatea contractantă;"
(la data 22-dec-2017 Art. 240, alin. (1), litera C. din capitolul VI, sectiunea 2 completat de Art. II, punctul 48. din Ordonanta urgenta 107/2017)
(2)Contractele de achiziţie publică/acordurile-cadru pot fi modificate, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, atunci când modificările, indiferent de valoarea lor, nu sunt substanţiale, în sensul alin. (3).
(3)În sensul alin. (2), modificarea unui contract sau a unui acord-cadru, pe durata sa, este considerată a fi substanţială atunci când, prin această modificare, contractul sau acordul-cadru prezintă caracteristici care diferă în mod substanţial de cele ale documentului iniţial. Fără a aduce atingere prevederilor alin. (1) şi ale art. 236-238, o modificare a unui contract sectorial/acord-cadru, pe durata sa, este considerată modificare substanţială atunci când este îndeplinită cel puţin una dintre următoarele condiţii:
a)modificarea introduce condiţii care, dacă ar fi fost incluse în procedura de atribuire iniţială, ar fi permis selecţia altor candidaţi decât cei selectaţi iniţial sau acceptarea unei alte oferte decât cea acceptată iniţial sau ar fi atras şi alţi participanţi la procedura de atribuire;
b)modificarea schimbă echilibrul economic al contractului sectorial/acordului-cadru în favoarea contractantului într-un mod care nu a fost prevăzut în contractul sectorial/acordul-cadru iniţial;
c)modificarea extinde în mod considerabil obiectul contractului sectorial/acordului-cadru;
d)un nou contractant înlocuieşte contractantul iniţial, în alte cazuri decât cele prevăzute la alin. (1).
(1)Contractele sectoriale şi acordurile-cadru pot fi modificate, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, atunci când contractantul cu care entitatea contractantă a încheiat iniţial contractul sectorial este înlocuit cu un nou contractant, în una dintre următoarele situaţii:
a)ca urmare a unei clauze de revizuire sau a unei opţiuni stabilite de entitatea contractantă potrivit art. 236;
b)drepturile şi obligaţiile contractantului iniţial rezultate din contractul sectorial sunt preluate, ca urmare a unei succesiuni universale sau cu titlu universal în cadrul unui proces de reorganizare, inclusiv prin fuziune, divizare, achiziţie sau insolvenţă, de către un alt operator economic care îndeplineşte criteriile de calificare şi selecţie stabilite iniţial, cu condiţia ca această modificare să nu presupună alte modificări substanţiale ale contractului sectorial şi să nu se realizeze cu scopul de a eluda aplicarea procedurilor de atribuire prevăzute de prezenta lege;
c)la încetarea anticipată a contractului sectorial/acordului-cadru, contractantul principal cesionează entităţii contractante contractele încheiate cu subcontractanţii acestuia, ca urmare a unei clauze de revizuire sau a unei opţiuni stabilite de entitatea contractantă potrivit art. 236 alin. (1).
*) Potrivit art. II pct. 48 din O.U.G. nr. 107/2017, la articolul 240 alineatul (1), litera c) se introduce şi va avea următorul cuprins:
"c)în cazul în care entitatea contractantă însăşi îşi asumă obligaţiile contractantului principal faţă de subcontractanţii acestuia, respectiv aceştia faţă de entitatea contractantă;"
(la data 22-dec-2017 Art. 240, alin. (1), litera C. din capitolul VI, sectiunea 2 completat de Art. II, punctul 48. din Ordonanta urgenta 107/2017)
(2)Contractele de achiziţie publică/acordurile-cadru pot fi modificate, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, atunci când modificările, indiferent de valoarea lor, nu sunt substanţiale, în sensul alin. (3).
(3)În sensul alin. (2), modificarea unui contract sau a unui acord-cadru, pe durata sa, este considerată a fi substanţială atunci când, prin această modificare, contractul sau acordul-cadru prezintă caracteristici care diferă în mod substanţial de cele ale documentului iniţial. Fără a aduce atingere prevederilor alin. (1) şi ale art. 236-238, o modificare a unui contract sectorial/acord-cadru, pe durata sa, este considerată modificare substanţială atunci când este îndeplinită cel puţin una dintre următoarele condiţii:
a)modificarea introduce condiţii care, dacă ar fi fost incluse în procedura de atribuire iniţială, ar fi permis selecţia altor candidaţi decât cei selectaţi iniţial sau acceptarea unei alte oferte decât cea acceptată iniţial sau ar fi atras şi alţi participanţi la procedura de atribuire;
b)modificarea schimbă echilibrul economic al contractului sectorial/acordului-cadru în favoarea contractantului într-un mod care nu a fost prevăzut în contractul sectorial/acordul-cadru iniţial;
c)modificarea extinde în mod considerabil obiectul contractului sectorial/acordului-cadru;
d)un nou contractant înlocuieşte contractantul iniţial, în alte cazuri decât cele prevăzute la alin. (1).Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Repertoar numărul de obiecte din listă: (3)
Repertoar numărul de obiecte din listă: (3)
- O autoritate contractanta a atribuit un contract de executie lucrari in luna septembrie a anului 2018 prin procedura simplificata. In documentatia de atribuire s-au prevazut doua coduri CPV: „45210000-2 - lucrari de constructii
- Atunci cand legislatia aplicabila procedurii de atribuire prevde explicit obligatia autoritatii contractante de a ajusta pretul contractului „atunci cand durata de aplicare a procedurii de atribuire se prelungeste, in mod neprevazut, peste perioada preconizata initial si din motive care exclud orice culpa a ofertantului/contractantului
- Contractele de achizitie sectoriala/acordurile-cadru pot fi modificate, fara organizarea unei noi proceduri de atribuire, daca modificarile nu sunt substantiale, in sensul alin. (3) al art. 240 din Legea nr. 99/2016, indiferent de valoarea modificarilor?
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (82)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (82)
- Decizie nr. RJ 3958722e3/2025 din 11-iun-2025, Curtea de Apel Bucuresti, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. RJ 595d9de37/2024 din 05-apr-2024, Tribunalul Bucuresti
- Sentinta nr. RJ 623g6d8e9/2023 din 06-apr-2023, Tribunalul Mures, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
Comentarii, monografii, reviste şi webinarii numărul de obiecte din listă: (3)
Articole numărul de obiecte din listă: (3)
- Cererile de anulare a hotărârilor arbitrale în jurisprudenţa recentă a Curţii de Apel Bucureşti
- Garanţie de bună execuţie: instrument bancar sau reţineri succesive din plăţile aferente lucrărilor. Alegerea tipului de garanţie aparţine antreprenorului
- Contractele administrative şi Codul civil. Interesul public versus interesul privat