Secţiunea 10 - Evaluarea - Legea 126/2018 privind pieţele de instrumente financiare

M.Of. 521

În vigoare
Versiune de la: 5 Iulie 2024
SECŢIUNEA 10:Evaluarea
Art. 43
(1)Pentru a asigura administrarea corectă şi prudentă a S.S.I.F. vizată de proiectul de achiziţie şi ţinând seama de posibila influenţă a potenţialului achizitor asupra S.S.I.F., la examinarea notificării prevăzute la art. 37 şi a informaţiilor prevăzute la art. 42 alin. (1)-(4), A.S.F. evaluează caracterul adecvat al potenţialului achizitor, precum şi soliditatea financiară a proiectului de achiziţie, pe baza îndeplinirii cumulative a următoarelor criterii:
a)reputaţia potenţialului achizitor;
b)reputaţia şi experienţa oricărei persoane care va conduce activitatea S.S.I.F. în urma proiectului de achiziţie;
c)soliditatea financiară a potenţialului achizitor, în special în ceea ce priveşte tipul de activitate desfăşurată şi prevăzută a se desfăşura în cadrul S.S.I.F., vizate de proiectul de achiziţie;
d)capacitatea S.S.I.F. de a respecta şi de a continua să respecte cerinţele prudenţiale care îi revin în temeiul prezentei legi şi al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 98/2006 privind supravegherea suplimentară a instituţiilor de credit, a societăţilor de asigurare şi/sau de reasigurare, a societăţilor de servicii de investiţii financiare şi a societăţilor de administrare a investiţiilor dintr-un conglomerat financiar, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 152/2007, cu modificările şi completările ulterioare, în special condiţia ca grupul din care va face parte să aibă o structură care să permită exercitarea unei supravegheri efective, un schimb eficient de informaţii între autorităţile competente şi împărţirea responsabilităţilor între autorităţile competente;
e)existenţa unor motive rezonabile de a suspecta în legătură cu proiectul de achiziţie că o operaţiune de spălare de bani ori de finanţare a terorismului este în curs, a avut loc sau se încearcă a se comite ori că proiectul de achiziţie ar putea creşte riscul cu privire la acestea, în sensul Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)În scopul verificării integrităţii unui acţionar al unei S.S.I.F. sau a unei entităţi care intenţionează să achiziţioneze, direct sau indirect, acţiuni ale unei S.S.I.F., A.S.F. poate solicita furnizarea datelor de identificare a oricărui acţionar, persoană fizică şi/sau entitate legală, ce are, în mod direct sau indirect, o participaţie calificată.
(3)Termenii şi expresiile reputaţie şi soliditate financiară a potenţialului achizitor cuprinse în prezentul articol au înţelesul prevăzut de reglementările ESMA emise în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 1.095/2010.
Art. 44
(1)A.S.F. se poate opune proiectului de achiziţie numai în cazul în care există motive rezonabile în acest sens, pe baza criteriilor prevăzute de art. 43, sau în cazul în care informaţiile furnizate de potenţialul achizitor sunt incomplete.
(2)A.S.F. nu impune condiţii prealabile în ceea ce priveşte cota de participaţie care trebuie să fie achiziţionată şi nici nu examinează proiectul de achiziţie din punctul de vedere al nevoilor economice ale pieţei.
(3)A.S.F. face publică lista cu informaţiile necesare pentru efectuarea evaluării şi care sunt furnizate acesteia în momentul notificării menţionate la art. 37. Informaţiile solicitate de A.S.F. sunt proporţionale cu natura potenţialului achizitor şi a proiectului de achiziţie şi adaptate acesteia. A.S.F. nu solicită informaţii care nu prezintă relevanţă pentru o evaluare prudenţială.
Art. 45
Fără a aduce atingere prevederilor art. 40, 41 şi art. 42 alin. (1)-(5), A.S.F. tratează potenţialii achizitori în mod nediscriminatoriu, în cazul în care este notificată în legătură cu două sau mai multe proiecte de achiziţie sau de majorare de participaţii calificate pentru aceeaşi S.S.I.F.