Pentru păstrarea caracteristicilor în timp (pe durata perioadei de exploatare), marcajele rutiere trebuie să adere bine la substrat (asfalt bituminos, beton rutier, straturi de marcare aplicate anterior, etc.), să fie rezistente la factori de mediu şi substanţe folosite la combaterea zăpezii şi poleiului şi să prezinte o rezistenţă la uzură adecvată intensităţii traficului. Trebuie avut în vedere că supraîncărcarea pe axă, utilizarea plugurilor de deszăpezire (în special a celor fără bandă de protecţie), rularea echipamentelor şenilate sau alte intervenţii de ordin mecanic deteriorează microbilele de sticlă aplicate pe suprafaţa marcajelor rutiere ceea ce duce la scăderea vizibilităţii marcajelor pe timp de noapte şi ulterior pot duce la o uzură accelerată sau chiar la distrugerea completă a marcajului rutier. Un caz aparte îl constituie modificarea temporară a planului de semnalizare în cadrul intervenţiilor de reparaţii la drumuri (semnalizare de lucrări), situaţie în care modificarea cursului de rulare al vehiculelor poate duce la uzura accelerată pe porţiuni a marcajului permanent.