Hotararea 495/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
M.Of. 382
Ieşit din vigoare
În subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală funcţionează Garda Financiară, Autoritatea Naţională a Vămilor, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, ca instituţii publice cu personalitate juridică.
50.elaborează şi fundamentează proiectul bugetului de cheltuieli al agenţiei pentru aparatul propriu, Autoritatea Naţională a Vămilor, Garda Financiară şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi programul de investiţii şi achiziţii publice, pe care le transmite Ministerului Economiei şi Finanţelor în vederea cuprinderii în bugetul centralizat al acestuia;
54.elaborează şi implementează strategia de dezvoltare informatică a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în colaborare cu direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
71.aplică împreună cu organele sale subordonate legislaţia în domeniul ajutorului de stat;
(3)Numărul maxim de posturi al aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală este de 1.307, inclusiv preşedintele şi vicepreşedinţii. Numărul de posturi al aparatului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate fi modificat prin redistribuirea de posturi de la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu excepţia posturilor utilizate în activitatea de trezorerie şi contabilitate publică şi a celorlalte compartimente subordonate direct Ministerului Economiei şi Finanţelor, care se redistribuie prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală înscrie, prin direcţiile de specialitate din aparatul propriu şi prin structurile din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, cu atribuţii de administrare a veniturilor bugetare, creanţele bugetare administrate de aceasta, la registrele de publicitate mobiliară şi imobiliară, în condiţiile legii.
(2)Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pe baza propunerilor vicepreşedinţilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi ale conducerii direcţiilor de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu avizul secretarului de stat coordonator sau a secretarului general, după caz.
(3)Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, al direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti se stabilesc prin fişa postului, pe baza regulamentelor de organizare şi funcţionare prevăzute la alin. (1) şi (2), care se semnează de salariat şi se aprobă în condiţiile legii.
(1)Unităţile aflate în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sunt prevăzute în anexa nr. 2.
(2)Repartizarea numărului maxim de posturi prevăzut la pct. 3 din anexa nr. 2 pe direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în condiţiile legii.
(3)Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate redistribui, prin ordin, între direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti posturile repartizate conform alin. (2), cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru aceste unităţi teritoriale conform pct. 3 din anexa nr. 2.
(4)Structura organizatorică a direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu excepţia structurii organizatorice a Activităţii de trezorerie şi contabilitate publică şi a celorlalte compartimente subordonate direct Ministerului Economiei şi Finanţelor, care se aprobă prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
(5)Statul de funcţii pentru aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(6)Statele de funcţii pentru direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti se aprobă de către preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(4)Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală are calitatea de ordonator secundar de credite şi poate delega această calitate unuia dintre vicepreşedinţi, secretarului general sau altor persoane împuternicite în acest scop. Prin actul de delegare se precizează limitele şi condiţiile delegării.
(41)Vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor şi comisarul general al Gărzii Financiare sunt ordonatori terţiari de credite şi pot delega această calitate altor persoane împuternicite în acest scop. Prin actul de delegare se precizează limitele şi condiţiile delegării.
Art. 121
(1)Mobilitatea funcţionarilor publici din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor sale subordonate, inclusiv din cadrul Gărzii Financiare şi al Autorităţii Naţionale a Vămilor, se realizează în cadrul aceleiaşi categorii prin modificarea raporturilor de serviciu, astfel:
a)pentru eficientizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a unităţilor sale subordonate;
b)în interes public;
c)în interesul funcţionarului public, pentru dezvoltarea carierei în funcţia publică.
(2)Mobilitatea funcţionarilor publici din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al unităţilor sale subordonate se realizează cu respectarea prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată.
(3)Mobilitatea pentru eficientizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a unităţilor sale subordonate se dispune:
a)prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru toate funcţiile publice din cadrul aparatului propriu şi al unităţilor subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, inclusiv Autoritatea Naţională a Vămilor şi Garda Financiară;
b)prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor, pentru funcţiile publice pentru care are competenţa de numire în funcţie;
c)prin decizie a comisarului general, pentru funcţiile publice pentru care are competenţa de numire în funcţie;
d)prin decizie a directorului executiv, pentru funcţiile publice pentru care are competenţa de numire in funcţie.
Bunurile care se află în proprietatea, administrarea sau folosinţa direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti îşi păstrează acelaşi regim juridic.PRIM-MINISTRU CĂLIN-POPESCU TĂRICEANU Contrasemnează: Ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian Ministrul internelor şi reformei administrative, Cristian David |
ANEXA Nr. 1:STRUCTURA ORGANIZATORICA A AGENŢIEI NAŢIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA
Număr de posturi = 1307, inclusiv preşedintele, doi vicepreşedinţi, exclusiv posturile ANV şi posturile GF
Poză
ANEXA Nr. 2:UNITĂŢILE aflate în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
Numărul maxim de posturi | |
Unităţi subordonate finanţate de la bugetul de stat | |
1. Garda Financiară - total, din care: | 1.805 |
a) Comisariatul general | 200 |
b) secţiile judeţene şi secţia municipiului Bucureşti | 1.605 |
2. Autoritatea Naţională a Vămilor, inclusiv vicepreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care conduce Autoritatea Naţională a Vămilor | 4.589 |
3. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, în subordinea cărora funcţionează administraţiile finanţelor publice municipale, administraţiile finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii, administraţiile finanţelor publice orăşeneşti şi administraţiile finanţelor publice comunale; Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, în subordinea căreia funcţionează administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti | 26.334 |
NOTĂ:
Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti au personalitate juridică.Nr. crt. | Unitatea | Tipul mijlocului de transport | Numărul maxim aprobat (bucăţi) | Consumul maxim de carburant pentru un autovehicul (litri/lună) |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 |
1. | Aparatul propriu*) | |||
- parc auto | - autoturism**) | 20 | 500 | |
- autovehicul pentru transport de marfă şi de persoane***) | 1 | 450 | ||
2. | Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene; Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti; Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili | - autoturism | - câte 10 pentru fiecare DGFP judeţeană, DGFP a Municipiului Bucureşti, DGAMC****) | 500 |
- autoturism | - câte 5 pentru fiecare DGFP | 450 | ||
- autoturism | - 3 pentru DGAMC | 450 | ||
- autoturism | - câte unul pentru fiecare DGFP judeţeană şi două pentru DGFP a Municipiului Bucureşti | 450 | ||
- autovehicul pentru transport de valori la trezorerie | - câte unul pentru fiecare DGFP judeţeană şi două pentru DGFP a Municipiului Bucureşti | 600 | ||
- autovehicul pentru transport de marfă | - câte două pentru fiecare DGFP Arad, Bihor, Constanţa, Timiş, respectiv a Municipiului Bucureşti, şi câte unul pentru celelalte DGFP | 450 | ||
3. | Administraţiile finanţelor publice municipale şi orăşeneşti din municipiile şi oraşele cu peste 50.000 de locuitori şi din sectoarele municipiului Bucureşti | - autoturism | - câte două pentru fiecare unitate | 300 |
- autoturism | - câte unul pentru fiecare administraţie a finanţelor publice de sector | 450 | ||
- autovehicul pentru transport de valori la trezorerie | - câte unul pentru fiecare unitate care are în structură activitate de trezorerie | 600 | ||
- autovehicul pentru transport de marfă | - câte unul pentru fiecare unitate | 400 | ||
4. | Administraţiile finanţelor publice pentru contribuabili mijlocii | - autoturism | - câte două pentru fiecare unitate | 400 |
5. | Administraţiile finanţelor publice municipale şi orăşeneşti din municipii şi oraşe, altele decât cele prevăzute la pct. 3 | - autoturism | - câte unul pentru fiecare unitate care are în structură activitate de trezorerie | 450 |
- autovehicul pentru transport de valori la trezorerie | - câte unul pentru fiecare unitate care are în structură activitate de trezorerie | 600 | ||
6. | Garda Financiară şi Autoritatea Naţională a Vămilor*****) |
*) În anexa nr. 3 "Mijloacele de transport şi consumul de carburanţi pentru activităţi specifice Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală" referirile la Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili se consideră a fi făcute la aparatul propriu al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (5)
Abrogat de numărul de obiecte din listă: (1)
Abrogate de acest act numărul de obiecte din listă: (3)
- Hotararea 1269/2005 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
- Hotararea 436/2005 pentru modificarea anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
- Hotararea 208/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (2463)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (2463)
- Incheiere nr. RJ de3e4e93d/2023 din 30-mar-2023, Curtea de Apel Bucuresti
- Sentinta nr. 1271/2021 din 24-sept-2021, Curtea de Apel Bucuresti, suspendare executare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. 2067/2019 din 24-iun-2019, Curtea de Apel Bucuresti, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
Comentarii, monografii, reviste şi webinarii numărul de obiecte din listă: (5)
Articole numărul de obiecte din listă: (5)
- Act administrativ. Calificare. Efectele actelor administrative normative asupra subiecţilor de drept
- Taxa de primă înmatriculare. Cerere de restituire. Dobânda legală în cuantumul prevăzut de Codul de procedură fiscală. Administraţia Finanţelor Publice. Excepţia lipsei calităţii procesuale pasive. Taxa pe poluare. Cerere de restituire. Administraţia Fondului de Mediu. Cerere de chemare în garanţie. Redactarea defectuoasă a cererii de chemare în judecată. Nerespectarea de către organele fiscale a dispoziţiilor procedurale privind stabilirea unei taxe prin act administrativ fiscal. Analiza caracterului discriminatoriu al taxei de poluare. Stabilirea valorii de circulaţie a autoturismului. Necesitatea efectuării unei expertize tehnice auto
- Taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule. Incompatibilitatea reglementării naţionale cu dreptul comunitar. Aplicarea legii fiscale în timp. O.U.G. nr. 50/2008 privind taxa de poluare. Neretroactivitatea legii fiscale