Conventie din 1966 privind masurarea tonajului navelor de navigatie interioara, incheiata la Geneva
B.Of. 10
În vigoare Versiune de la: 9 Februarie 1976
Conventie din 1966 privind masurarea tonajului navelor de navigatie interioara, incheiata la Geneva
Dată act: 15-feb-1966
Emitent: Consiliul de Stat
Art. 1
Prezenta conventie defineste in anexa sa obiectul si modalitatile operatiunilor de masurare a tonajului navelor de navigatie interioara, ca si al altor nave destinate sa navigheze pe caile de navigatie interioara. In aceasta anexa se stabilestse, de asemenea, modelul certificatului de tonaj ce urmeaza a fi eliberat oricarei nave masurate conform dispozitiilor sale.
Art. 2
1.De indata ce prezenta conventie va intra in vigoare pe teritoriul respectiv, fiecare parte contractanta va pune in aplicare reguli pentru executarea dispozitiilor prezentei conventii si a anexei sale.
2.Fiecare parte contractanta va comunica oricarei alte parti contractante, la cerere, regulile proprii in vigoare conform paragrafului 1 al prezentului articol.
3.Fiecare parte contractanta va desemna pe teritoriul sau, pentru aplicarea prezentei conventii, unu sau mai multe servicii sau organisme, denumite mai depate birouri de masurare a tonajului, care sunt insarcinate cu eliberarea certificatelor de tonaj. Fiecare birou de masurare a tonajului va fi simbolizat prin litere sau prin cifre si litere, astfel ca ultimele litere sa reprezinte semnele distinctive ale partii contractante pe teritoriul careia se afla biroul.
Art. 3
Fiecare parte contractanta se angajeaza ca, pe teritoriul sau, sa dispuna masurarea sau remasurarea tonajului navelor mentionate in art. 1 al prezentei conventii, la cererea proprietarului navei sau a reprezentantului acestui proprietar.
Art. 4
1.Durata valabilitatii unui certificat de tonaj nu poate depasi cincisprezece ani; pe fiecare certificat se mentioneaza data expirarii valabilitatii sale.
2.Oricare ar fi data expirarii valabilitatii pe care o poarta, un certificat de tonaj inceteaza de a mai fi valabil daca nava sufera modificari (reparatii, transformari, deformatii permanente), care fac ca indicatiile certificatului referitoare la deplasamentele, la pescajele date sau la incarcatura maxima sa nu mai fie execate.
Art. 5
Sub rezerva dispozitiilor paragrafului 2 al art. 15 al prezentei conventii, orice birou de masurare a tonajului poate, in limita instructiunilor pe care le primeste de la partea contractanta de care depinde, sa prelungeasca valabilitatea unui certificat de tonaj, daca s-a constatat dupa verificare si consultand, daca este necesar, documentatia referitoare la masurarea tonajului, in baza careia s-a eliberat numitrul certificat, ca indicatiile acestui certificat raman valabile. Durata valabilitatii fiecarei prelungiri poate fi cel mult egala cu zece ani pentru navele destinate transportului de marfuri si cel mult cincisprezece ani pentru celelalte nave.
Art. 6
1.In limita valabilitatii lor, asa cum este ea definita in art. 4 si 5 ale prezentei conventii, certificatele de tonaj, eliberate de un birou de masurare a tonajului al unei parti contractante in virtutea reglementarilor conforme dispozitiilor prezentei conventii, sunt recunoscute de autoritatile altor parti contractante ca echivalente celor pe care aceste parti le elibereaza in virtutea propriilor reglementari conforme dispozitiilor prezentei conventii.
2.Dispozitiile paragrafului 1 din prezentul articol nu impiedica o parte contractanta de a dispune sa se controleze pe cheltuiala sa datele din certificatele eliberate de birourile de masurare a tonajului ale unei alte parti contractante; totusi, modalitatile acestui control vor trebui sa fie de asa natura incat sa limiteze la ceea ce este strict inevitabil impiedicarea exploatarii navei. Daca partea contractanta care dispune controlul constata o inexactitate in datele certificatului de tonaj, ea informeaza partea contractanta pe teritoriul careia se afla biroul de masurare a tonajului care a eliberat certificatul, iar dispozitiile paragrafului 1 al prezentului articol nu se aplica la aceste date.
Art. 7
1.In caz de remasurare a tonajului unei nave, biroul de masurare a tonajului care elibereaza noul certificat de tonaj retrage vechiul certificat.
2.In cazul cand un birou de masurare a tonajului al unei parti contractante elibereaza un certificat de tonaj pentru o nava al carei certificat precedent a fost eliberat de un birou al unei alte parti contractante, prima parte contractanta informeaza pe cealalta si ii inapoiaza certificatul de tonaj retras, conform dispozitiilor art. 11 al anexei la prezenta conventie.
3.Fiecare parte contractanta va lua masurile necesare pentru ca, in cazul cand o nava, al carei certificat de tonaj a fost eliberat de un birou de masurare al unei alte parti contractante, naufragiaza sau este distrusa sau devina definitiv inapta pentru navigatie pe teritoriul sau, sa fie avizat biroul care a eliberat certificatul de tonaj si, daca este posibil, sa-i fie inapoiat certificatul.
Art. 8
1.Fiecare parte contractanta va comunica altor parti contractante denumirea si adresa serviciului sau central sau a serviciilor sale centrale competente in materie de masurare a tonajului.
2.Serviciile centrale mentionate la paragraful 1 din prezentul articol isi vor comunica reciproc lista birourilor lor de masurare a tonajului, precum si literele si cifrele distinctive atribuite acestor birouri conform paragrafului 3 al art. 2 din prezenta conventie; ele isi vor comunica reciproc, de asemenea, modificarile care au intervenit in aceste liste si in literele sau cifrele distinctive.
3.Serviciile centrale competente ale partilor contractante sunt autorizate sa comunice direct intre ele in ceea ce priveste aplicarea paragrafului 2 din art. 2 al prezentei conventii, precum si in ce priveste aplicarea prezentului articol si a art. 10 si 11 din anexa la prezenta conventie.
4.Birourile de masurare a tonajului ale partilor contractante, de asemenea, sunt autorizate sa comunice direct intre ele in ceea ce priveste aplicarea prezentului articol si a art. 10 si 11 din anexa la prezenta conventie, precum si pentru a obtine informatii urgente.
Art. 9
Certificatele de tonaj valabile intr-o tara in momentul intrarii in vigoare a prezentei conventii in tara respectiva vor tine loc de certificate conforme dispozitiilor prezentei conventii, sub rezerva ca nava sa nu fi suferit modificari in urma carora datele certificatului privind deplasamentele navei, in functie de pescaje sau incarcatura maxima, sa nu mai fie exacte. Durata valabilitatii acestor certificate va fi cea deja prevazuta, fara sa poata totusi depasi zece ani de la data intrarii in vigoare a prezentei conventii in tara respectiva. Aceste certificate nu pot fi prelungite prin aplicarea dispozitiilor art. 5 din prezenta conventie, dar, daca conditiile cerute prin acest articol pentru o prelungire sunt indeplinite, un certificat de tonaj, conform dispozitiilor prezentei conventii, va putea fi eliberat la predarea vechiului certificat, fara a se executa remasurarea.
Art. 10
1.Prezenta conventie este deschisa pentru semnare sau aderare tarilor membre ale Comisiei Economice pentru Europa si tarilor admise de comisie cu titlu consultativ, conform paragrafului 8 al mandatului acestei comisii.
2.Prezenta conventie va fi deschisa pentru semnare pana la 15 noiembrie 1966 inclusiv. Dupa aceasta data, ea va fi deschisa pentru aderare.
3.Prezenta conventie va fi ratificata.
4.Ratificarea sau aderarea va fi efectuata prin depunerea unui instrument de ratificare la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
5.In momentul cand depune instrumentul sau de ratificare sau de aderare, orice tara trebuie sa notifice secretarului general litera sau grupul de litere distinctive pe care le-a ales in aplicarea paragrafului 3 al art. 2 din prezenta conventie; printr-o noua notificare la secretarul general, ea poate ulterior sa modifice alegerea sa. In cazul in care litera sau grupul de litere notificate de o tara sunt deja notificate de o alta tara, secretarul general va face cunoscut ca notificarea nu poate fi acceptata. O modificare a literei sau a grupului de litere ales anterior intra in vigoare la trei luni dupa data la care ea a fost notificata secretarului general.
6.Orice tara va putea, semnand prezenta conventie sau depunand instrumentul sau de ratificare sau de aderare, sa declare ca conventia va fi aplicata numai unei parti din teritoriul tarii. Orice tara care va declara ca conventia este aplicabila numai la o parte a teritoriului ei va putea in orice moment sa declare, prin notificare adresata secretarului general, ca conventia va fi aplicabila la tot sau la o parte din restul teritoriului ei; aceasta notificare va intra in vigoare la douasprezece luni dupa primirea sa de catre secretarul general.
Art. 11
1.Prezenta conventie va intra in vigoare la douasprezece luni dupa ce cinci din tarile mentionate in paragraful 1 al art. 10 vor fi depus instrumentul lor de ratificare sau de aderare.
2.Pentru fiecare tara care o va ratifica sau care va adera dupa ce cinci tari vor fi depus instrumentul lor de ratificare sau de aderare, prezenta conventie va intra in vigoare la douasprezece luni dupa depunerea instrumentului de ratificare sau de aderare de catre respectiva tara.
Art. 12
1.Fiecare parte contractanta va putea sa denunte prezenta conventie printr-o notificare adresata secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite. Aceasta denuntare va putea sa priveasca intregul teritoriu al partii contractante sau numai o parte a acestuia.
2.Denuntarea va intra in vigoare la douasprezece luni de la data la care secretarul general va fi primit notificarea.
Art. 13
Prezenta conventie isi inceteaza valabilitatea daca, dupa intrarea ei in vigoare, numarul partilor contractante este mai mic de cinci, in decursul a douasprezece luni consecutive.
Art. 14
Orice diferend intre doua sau mai multe parti contractante cu privire la interpretarea sau aplicarea prezentei conventii, pe care partile nu vor fi putut sa-l reglementeze pe cale de negocieri sau printr-un alt mod de reglementare, va putea fi adus, la cererea oricareia din partile contractante interesate, in fata Curtii Internationale de Justitie, pentru a fi rezolvat de catre aceasta.
Art. 15
1.Orice tara poate, in momentul in care semneaza prezenta conventie sau depune instrumentul sau de ratificare sau de aderare, sa declare ca nu se considera legata de art. 14 al prezentei conventii, in ceea ce priveste trimiterea diferendelor la Curtea Internationala de Justitie . Celelalte parti contractante nu vor fi legate prin art. 14 fata de orice parte contractanta care va fi formulat o astfel de rezerva.
2.Orice tara poate, in momentul cand semneaza prezenta conventie sau depune instrumentul sau de ratificare sau de aderare, sa declare ca certificatele de tonaj pentru navele destinate transporturilor de marfuri, eliberate de birourile sale de masurare a tonajului, nu vor putea fi prelungite decat de unul din birourile sale de masurare.Celelalte parti contractante vor fi atunci obligate sa nu prelungeasca valabilitatea certificatelor de tonaj in cauza.
3.Orice parte contractanta, care va formula o rezerva conform paragrafelor 1 si 2 din prezentul articol, va putea in orice moment sa ridice aceasta rezerva printr-o notificarae adresata secretarului general al Natiunilor Unite.
4.Cu exceptia rezervelor mentionate in paragrafele 1 si 2 ale prezentului articol, nici o rezerva la prezenta conventie nu va fi admisa.
Art. 16
1.Dupa aplicarea prezentei conventii timp de trei ani, orice parte contractanta va putea, printr-o notificare adresata secretarului general al Organizatiei Natiunilor UNite, sa ceara convocarea unei conferinte in scopul de a revizui prezenta conventie. Secretarul general va notifica aceasta cerere tuturor partilor contractante si va convoca o conferinta de revizuire a conventiei daca, in termen de patru luni de la data notificarii adresate de el, cel putin un sfert din partile contractante ii vor face cunoscut asentimentul lor la aceasta cerere.
2.Daca o conferinta este convocata conform paragrafului 1 al prezentului articol, secretarul general va incunostinta despre aceasta toate partile contractante si le va invita sa prezinte, in termen de trei luni, propunerile care ar dori sa fie examinate la conferinta. Secretarul general va comunica tuturor partilor contractante ordinea de zi provizorie a conferintei, precum si textul acestor propuneri, cu cel putin trei luni inainte de data deschiderii conferintei.
3.Secretarul general va invita la oricare conferinta, convocata conform prezentului articol, toate partile mentionate in paragraful 1 al art. 10 din prezenta conventie.
Art. 17
1.Orice parte contractanta va putea propune unu sau mai multe amendamente la anexa prezentei conventii sau la apendicele sale. Textul oricarui proiect de amendament va fi comunicat secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite, care il va comunica partilor contractante si-l va aduce la cunostinta celorlalte tari mentionate in paragraful 1 al art. 10 din prezenta conventie.
2.In termen de sase luni de la data comunicarii de catre secretarul general al proiectului de amendament, orice parte contractanta poate face cunoscut secretarului general:
a)fie ca ea are obiectiuni la amendamentul propus;
b)fie ca, cu toate ca are intentia de a accepta proiectul de amendament, conditiile necesare acestei acceptari nu sunt inca indeplinite in tara sa.
3.Cat timp o parte contractanta care a adresat comunicarea prevazuta in paragraful 2b) al prezentului articol nu a notificat secretarului general acceptarea sa, ea va putea, in termen de noua luni incepand de la expirarea termenului de sase luni prevazut pentru comunicare, sa prezinte o obiectie la amendamentul propus.
4.Daca o obiectie la proiectul de amendament este formulata in conditiile prevazute in paragrafele 2 si 3 din prezentul articol, amendamentul va fi considerat neacceptat si va fi fara efect.
5.Daca nici o obiectie la proiectul de amendament nu a fost formulata in conditiile prevazute in paragrafele 2 si 3 din prezentul articol, amendamentul va fi considerat acceptat si el va intra in vigoare dupa cum urmeaza:
a)cand nici o parte contractanta nu a adresat nici o comunicare in legatura cu aplicarea paragrafului 2 b) al prezentului articol, la expirarea termenului de sase luni mentionat in acest paragraf 2;
b)cand cel putin o parte contractanta a adresat o comunicare in legatura cu aplicarea paragrafului 2 b) al prezentului articol, la cea mai apropiata din urmatoarele doua date:
- data la care toate partile contractante avand adresata o astfel de comunicare vor fi notificat secretarului general acceptarea de catre ele a proiectului de amendament, aceasta data fiind totodata raportata la expirarea termenului de sase luni, mentionat in paragraful 2 al prezentului articol, daca toate acceptarile fusesera notificate anterior acestei expirari;
- data de expirare a termenului de noua luni mentionat in paragraful 3 al prezentului articol.
6.Secretarul general va adresa cat mai curand posibil tuturor partilor contractante o notificare pentru a le face cunoscut daca a fost formulata vreo obiectie impotriva proiectului de amendament conform paragrafului 2 a) al prezentului articol si daca una sau mai multe parti contractante i-au adresat o comunicare conform paragrafului 2 b) al prezentului articol. In cazul cand una sau mai multe parti contractante au adresat o astfel de comunicare, el va notifica ulterior tuturor partilor contractante daca partea sau partile contractante, care au adresat o astfel de comunicare, ridica vreo obiectie contra proiectului de amendament sau il accepta.
7.Independent de procedura amendamentului, prevazuta in paragrafele 1-6 din prezentul articol, anexa prezentei conventii si apendicele sale pot fi modificate prin acord intre administratiile competente ale tuturor partilor contractante, dar cu conditia, daca acest acord modifica apendicele 1, ca el sa prevada ca certificatele de tonaj eliberate inaintea datei de intrare in vigoare a modificarii, care sunt conforme cu vechiul text al acestui apendice 1, sa ramana valabile pe timpul unei perioade tranzitorii. Secretarul general va fixa data intrarii in vigoare a modificarii.
Art. 18
In afara notificarilor prevazute in art. 16 si 17 si in paragraful 2 al art. 21 din prezenta conventie, secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite va notifica tarilor mentionate in paragraful 1 al art. 10 din prezenta conventi:
a)ratificarile si aderarile la conventie in virtutea art. 19 , ca si literele sau grupele de litere distinctive notificate conform paragrafului 5 al art. 10 si declaratiile facute in aplicarea paragrafului 6 al numitului articol;
b)datele la care prezenta conventie va intra in vigoare conform art. 11;
c)denuntarile in virtutea art. 12;
d)abrogarea prezentei conventii conform art. 13;
e)declaratiile si notificarile primite conform paragrafelor 1, 2 si 3 ale art. 15.
Art. 19
In momentul in care va depune instrumentul sau de ratificare sau de aderare, fiecare stat parte la Conventia relativa la masurarea tonajului navelor de navigatie interioara, semnata la Paris la 17 noiembrie 1925, va trebui sa denunte aceasta ultima conventie. Totusi, daca in acest moment numarul instrumentelor de ratificare sau de aderare depuse nu atinge inca cinci, statul interesat va putea, daca el doreste, sa roage pe secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite sa considere denuntarea sa ca fiind facuta oficial la data depunerii celui de al cincilea instrument de ratificare sau de aderare.
Art. 20
Protocolul de semnare a prezentei conventii va avea aceeasi putere, valoare si durata ca si conventia insasi, din care el va fi considerat ca facand parte integranta.
Art. 21
1.Prezenta conventie este intocmita intr-un singur exemplar in limbile franceza si rusa, cele doua texte avand aceeasi valabilitate.
2.O traducere a textului prezentei conventii intr-o alta limba decat cea franceza sau rusa poate fi depusa la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite, in comun, de tari care depun sau au depus deja instrumentele lor de ratificare sau de aderare. O alta tara poate, dupa depunerea instrumentului sau de ratificare sau de aderare, sau in orice moment ulterior, sa declare ca ea adopta o traducere deja depusa. Pentru tarile care au depus o traducere sau au declarat ca adopta o traducere, aceasta va avea valoare de traducere oficiala, dar in caz de divergente, numai textele francez si rus vor fi valabile. Secretarul general va informa toate tarile care au semnat prezenta conventie sau care au depus instrumentele lor de aderare cu privire la traducerile depuse si numele tarilor care le-au depus sau care au declarat ca le adopta.
Art. 22
Dupa 15 noiembrie 1966, originalul prezentei conventii va fi depus la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite, care va transmite copii certificate fiecareia din tarile mentionate in paragraful 1 al art. 10 din prezenta conventie.
-****-
Drept care, subsemnatii, legal autorizati pentru aceasta, au semnat prezenta conventie.
Incheiata la Geneva, cincisprezece februarie una mie noua sute saizeci si sase.
ANEXA 1:
Art. 1
1.Masurarea tonajului consta in determinarea volumului de apa dezlocuit de o nava in functie de afundarea sa.
2.Masurarea tonajului unei nave are ca obiect determinarea deplasamentului maxim admisibil, ca si, eventual, deplasamentele sale corespunzatoare planurilor de plutire date. Masurarea tonajului navelor destinate transportului de marfuri poate sa aiba de asemenea ca scop determinarea greutatii incarcaturii in functie de afundare.
Art. 2
Fiecare birou de masurare a tonajului inscrie intr-un registru special, sub un numar distinct numerele astfel atribuite formand o serie continua), fiecare certificat de tonaj pe care il elibereaza si trece in acest registru data eliberarii certificatului, ca si numele si numarul navei si celelalte date care sa permita identificarea ei.
Art. 3
Certificatele de tonaj trebuie sa fie conforme modelului dat in apendicele 1 al prezentei anexe. Fiecare parte contractanta poate sa nu treaca in certificatele pe care ea le elibereaza rubricile care sunt indicate in acest model ca fiind facultative. Sub rezerva ca ea sa pastreze numerotarea si ordinea modelului pentru toate rubricile modelului care figureaza in certificatele pe care le elibereaza, fiecare parte contractanta poate sa adauge in aceste certificate rubrici suplimentare sau sa prevada inscrierea unor precizari complementare in rubricile preluate din model. Certificatele pot sa fie imprimate si redactate numai in limba nationala sau in una din limbile nationale ale tarii care le elibereaza.
Art. 4
1.Pentru a masura tonajul unei nave, dimensiunile vor fi masurate pe nava insasi. Partea din nava care se masoara este aceea cuprinsa intre planul de plutire, corespunzator afundarii maxime la care nava poate naviga, si fie planul de plutire a navei goale definit in paragraful 1 al art. 7 din prezenta anexa, fie planul orizontal care trece prin punctul cel mai de jos al corpului navei.
2.Lungimile si latimile sunt luate in centimetri, inaltimile in milimetri.
3.Partea din nava care se masoara este impartita in portiuni prin planuri orizontale sau prin planuri trecand prin dreapta, care reprezinta intersectia planurilor mentionate in paragraful 1 al prezentului articol. Grosimea portiunilor va fi aleasa in asa fel ca sa permita sa se obtina, tinand seama de formele corpului navei, o precizie suficienta in calculul volumelor; distanta intre planurile orizontale secante va fi, pentru calculul volumelor partilor astfel constituite, constanta si egala in principiu cu 10 centimetri.
4.Volumul unei portiuni delimitate de planuri orizontale se obtine multiplicand semisuma ariilor sectiunilor superioara si inferioara cu grosimea. Volumul unei portiuni delimitate de planuri secante se obtine in acelasi fel, luand drept grosime medie lungimea verticalei dintre planurile superior si inferior, care trece prin centrul de greutate al ariei sectiunii medii a portiunii; pentru simplificare, se poate, totusi, sa se ia pentru toate portiunile lungimile pe verticala care trec printr-un centru de greutate mediu.
5.Pentru a calcula aria fiecarei sectiuni, se imparte aceasta arie in elemente de aceeasi lungime prin ordonate perpendiculare pe planul longitudinal median al navei; in partea centrala, care este in general de forma sensibil rectangulara, ca si in fiecare din extremitatile prova si pupa, numarul acestor elemente este cel putin patru; in plus, daca este cazul, ariile partilor extreme ale extremitatilor prova si pupa se pot calcula separat.
6.Pentru calculul ariilor limitate de linii curbe se intrebuinteaza formula Simpson; totusi, pentru partile extreme ale extremitatilor prova si pupa ale navei liniile curbe se pot asimila cu curbe cunoscute ca elipse, parabole etc.
7.In cazul cand variatia ariilor este suficient de regulata, se poate limita la calcularea unui numar de arii suficiente pentru a trasa curba variatiei ariilor sectiunilor orizontale sau a anumitor elemente ale lor in functie de nivelul planurilor lor si a evalua celelalte arii prin citire pe aceassta curba.
8.Catul, rezultat din impartirea volumului unei portiuni prin numarul de centimetri care exprima grosima sa medie, este considerat ca dand deplasamentul navei pentru fiecare centimetru de afundare medie in cadrul acestei portiuni.
9.Pentru navele a caror destinate este de asa natura incat in nici un caz nu se vor folosi diferentele de afundare pentru masurarea incarcaturii lor, se va putea, la cererea expresa a persoanei care a cerut masurarea tonajului, sa nu se completeze tabelele care figureaza la rubrica 33 a certificatului.
Art. 5
Pentru navele care nu sunt destinate transportului marfurilor, in locul masurarii tonajului conform dispozitiilor art. 4 al prezentei anexe, se va proceda la calculul deplasamentului corespunzator afundarii maxime si al deplasamentului corespunzator planului de plutire al navei goale sau numai pentru unul din aceste planuri.
Pentru acest calcul:
- sau se va lua ca baza datele geometrice masurate pe nava insasi sau pe desenele de executie;
- sau se va lua ca valoare conventionala a deplasamentului produsul dintre coeficientul de finete si urmatoarele trei dimensiuni ale corpului;
a)lungimea, adica distanta intre punctele de intersectie a planului longitudinal median al navei cu curba ce delimiteaza suprafata plutirii;
b)latimea maxima in planul plutirii;
c)afundarea medie, adica distanta verticala intre planul plutirii si punctul cel mai de jos al corpului in sectiunea transversala situata in mijlocul lungimii definita mai sus la a); aceste dimensiuni vor fi masurate, fara a se tine seama de nici o proeminenta a corpului, pe nava insasi sau pe desenele de executie, iar valoarea adoptata pentru coeficientul de finete fiind aceea in general admisa pentru tipul de nava in cauza; pentru navele cu forme fine (nave de pasageri, remorchere etc.) aceasta valoare, in lipsa altor elemente de apreciere, va fi luata egal cu 0,7.
Art. 6
1.Marcile de tonaj trebuie sa fie aplicate perechi pe abordajele navei; ele trebuie sa fie foarte vizibile si sa fie dispuse simetrie in raport cu planul longitudinal median. Fiecare marca va fi constituita dintr-o linie orizontala de cel putin 30 cm lungime, asezata la nivelul afundarii pentru care nava a fost masurata, si dintr-o linie verticala de cel putin 20 cm lungime, asezata sub linia orizontala perpendiculara pe mijlocul acesteia; marca de tonaj poate, de asemenea, sa aiba linii suplimentare care, impreuna cu linia orizontala, formeaza un dreptunghi pentru care aceasta linie constituie partea inferioara. Liniile vor fi gravate sau poansonate.
2.Planurile care trec prin liniile verticale ale marcilor de tonaj trebuie sa fie aproximativ echidistante si repartizate in mod sensibil simetric in raport cu centrul de greutate mediu mentionat in paragraful 4 al art. 4 din prezenta anexa. Distanta intre aceste planuri trebuie sa fie , pentru o nava pourtand n perechi de marci, de circa 1/n din lungimea navei.
3.Pentru orice nava, numarul perechilor de marci de tonaj este de cel putin trei. Totusi:
a)pentru navele care nu sunt destinate transportului de marfuri o pereche de marci este suficienta:
b)pentru navele al caror corp are o lungime mai mica de 40 m, poate fi admis sa se aplice numai doua perechi de marci.
4.In loc de a fi alcatuite in felul prescris in paragraful 1 al prezentului articol, marcile de tonaj pot consta dintr-o placa de cel putin 30 cnm lunginme si 4 cm inaltime, fixata rezistent, a carei margine inferioara corespunde cu pescajul pentru care nava a fost masurata si al carei mijloc este marcat printr-o linie verticala.
5.Pe placile care constituie marcile de tonaj sau langa alte marci de tonaj se graveaza sau poansoneaza, in caractere aparente, un semn de masurare a tonajului alcatuit din urmatoarele date:
a)literele sau cifrele distinctive ale biroului care elibereaza certificatul de tonaj;
b)numarul certificatului de tonaj.
Fiecare parte contractanta poate, totusi, pentru navele masurate pe teritoriul sau, sa prescrie aplicarea acestui semn numai pe o singura pereche de marci de tonaj.
6.Semnul de masurare a tonajului este de asemenea plasat, cu caractere care nu se sterg si intr-un loc bine vizibil mentionat in certificatul de tonaj, pe un element al navei, care trebuie sa fie fix, ferit de socuri si putin expus uzurii.
7.Scarile de tonaj pot fi aplicate pe corpul navei in dreptul marcilor de tonaj; daca sunt aplicate astfel de scari, zero al fiecareia dintre ele trebuie sa corespunda nivelului de sub corpul navei in dreptul scarii sau, daca exista o chila, nivelul de dedesubtul chilei in dreptul scarii; totusi, scarile de tonaj, al caror zero corespunde planului de plutire a navei goale si care s-ar gasi pe o nava in momentul intrarii in vigoare a prezentei conventii in tara in care numita nava a fost masurata, vor putea fi pastrate pana se elibereaza navei un certificat de tonaj conform dispozitiilor prezentei conventii.
Art. 7
1.Planul de plutire a navei goale, mentionat in paragraful 1 al art. 4, la inceputul art. 5 si in paragraful 7 al art. 6 din prezenta anexa, este planul care coincide cu suprafata apei, atunci cand:
a)nava nu are nici combustibil, nici balast mobil si are numai:
. obiectele de inventar, proviziile si echipajul, care se gasesc in mod normal la bordul sau cand navigheaza; totusi, provizia de apa dulce nu trebuie sa depaseasca sensibil 0,5% din deplasamentul maxim al navei;
- apa care este imposibil sa fie evacuata din santina prin mijloace obisnuite de drenaj;
b)masinile, caldarile, tubulatura si instalatiile servind la propulsie sau unor scopuri auxiliare, ca si la producerea caldurii sau a frigului, contin apa, ulei si alte lichide cu care ele sunt normal prevazute pentru a functiona;
c)nava se gaseste in apa dulce, adica in apa cu greutatea specifica egala cu 1.
2.Daca nava nu se gaseste in timpul masurarii in conditiile precizate in paragraful 1 al prezentului articol sau in conditii care sa conduca la aceeasi afundare si aproximativ la aceeasi asieta, se va tine cont in calcule de diferentele de greutati si de diferenta de greutate specifica a apei.
3.Greutatile aflate la bord, corespunzand afundarii navei goale, vor fi mentionate in certificatul de tonaj.
Art. 8
Pentru a verifica, conform art. 5 din prezenta conventie, daca indicatiile unui certificat de tonaj raman sau nu valabile;
a)se vor controla urmatoarele dimensiuni ale navei; lungimea, latimea, afundarea navei goale in dreptul fiecarei marci de tonaj;
b)in cazul cand nava prezinta deformatii permanente, se va controla latimea in mai multe puncte si se compara cu cele din calculele ultimei masurari de tonaj pentru a determina daca aceste deformatii sunt anterioare sau posterioare acestei ultime masurari de tonaj.
Art. 9
Atunci cand o nava este remasurata, marcile, placile, inscriptiile si scarile de tonaj devenite perimate trebuie sa fie scoase sau anulate.
Art. 10
1.In caz de modificare a numelui sau numarului navei, corectura necesara este facuta in certificatul de tonaj de un functionar calificat in acest scop; acest functionar trebuie sa autentifice corectura. Daca modificarea este facuta pe teritoriul tarii unei parti contractante, alta decat cea in subordinea careia se afla biroul de masurare a tonajului care a eliberat certificatul, serviciul central competent in materie de masurare a tonajului primei parti contractante va trebui sa informeze serviciul central competent al celeilalte parti contractante; in acest scop, el va adresa cel putin trimestrial o lista intocmita conform modelului figurand la apendicele 2 din prezenta anexa; totusi, prin intelegere intre partile contractante interesate, aceasta trimitere de liste poate fi inlocuita printr-o comunicare catre biroul de masurare a tonajului care a eliberat certificatul.
2.Biroul de masurare a tonajului care a eliberat certificatul sau, cu autorizatia scrisa a acestui birou sau a serviciului central competent al tarii acestui birou, orice birou de masurare al unei alte parti contractante poate sa aduca certificatului corecturile care ar deveni necesare prin modificarile aduse navei si care nu antreneaza incetarea valabilitatii certificatului in virtutea paragrafului 2 al art. 4 din prezenta conventie; aceste corecturi trebuie autentificate la rubrica prevazuta pe certificat in acest scop. Fara aceasta autorizatie scrisa, celalalt birou poate de asemenea sa faca aceste corecturi certificatului, dar in acest caz cu titlu provizoriu pentru o durata de cel mult trei luni si sub rezerva, pe de o parte, de a aviza biroul care a eliberat certificatul sau serviciul central competent al tarii acestui birou, pe de alta parte, de a autentifica aceste corecturi la rubrica prevazuta pe certificat in acest scop si sa mentioneze acolo durata valabilitatii lor provizorie.
Art. 11
1.In cazul cand, in aplicarea art. 5 al prezentei conventii, biroul de masurare a tonajului al unei parti contractante prelungeste un certificat de tonaj eliberat de un birou de masurare a tonajului al unei alte parti contractante, serviciul central competent al primei parti contractante va trebui sa informeze serviciul central competent al celeilalte parti contractante; in acest scop, el va adresa cel putin trimestrial o lista intocmita conform modelului ce figureaza in apendicele 3 al prezentei anexe; totusi, prin intelegere intre partile contractante interesate, aceasta trimitere de liste poate sa fie inlocuita printr-o comunicare a biroului de masurare a tonajului, care a efectuat prelungirea certificatului, facuta biroului de masurare a tonajului care a eliberat certificatul.
2.Pentru aplicarea paragrafului 2 al art. 7 din prezenta conventie, serviciul central competent al partii contractante, al carei birou de masurare a tonajului a procedat la remasurarea navei masurata anterior de un birou al unei parti contractante, adreseaza cel putin trimestrial serviciului central competent al acestei alte parti contractante lista navelor in cauza, intocmita conform modelului din apendicele 4 al prezentei anexe si insotita de certificatele de tonaj retrase; totusi, prin intelegere intre partile contractante interesate, aceasta trimitere de liste poate fi inlocuita printr-o comunicare a biroului de masurare a tonajului, care retrage certificatul, facuta biroului de masurare a tonajului care l-a eliberat.
ANEXA Nr. 2:APENDICE 1
(pagina 1 a copertei)
.................... 1)
CERTIFICAT DE TONAJ
pentru
NAVE DE NAVIGATIE INTERIOARA
Conventia din 15 februarie 1966
Masurat conform art. 4 al anexei la conventie 1) (nava destinata transportului de
marfuri)
Masurat conform art. 5 al anexei la conventie 1) (nava care nu este destinata
transportului de marafuri)
(Paginile 2 si 3 ale copertei - paginile interioare)
NOTE EXPLICATIVE
Pentru datele trecute in certificat;
- sistemul metric este singurul folosit;
- dimensiunile liniare sunt exprimate in metri, fractiunile fiind rotunjite in centimetri; volumele sunt exprimate in metri cubi, fractiunile fiind rotunjite la decimetru cub; greutatile sunt exprimate in tone, fractiunile fiind rotunjite la kilograme;
- pentru rotunjire, orice fractiune inferioara lui 0,5 este neglijata si orice fractiune egala sau superioara lui 0,5 este socotita ca o unitate.
_________________
N.B. . Numarul rubricilor la care se refera notele explicative de mai jos este cuprins intre paranteze in certificat.
________________
1.Numele tarii si litera (literele) distinctiva (distinctive) ale tarii.
2.Denumirea si sediul biroului care elibereaza certificatul.
4.Numarul de ordine al inscrierii certificatului in registrul biroului.
5.Data inscrierii in numitul registru.
6.Semnul de masurare a tonajului este compus din indicatiile rubricilor 3 si 4.
7.Numele sau numarul navei. In caz de schimbare, a se sterge vechiul nume sau vechiul numar si a se inscrie noua denumire sau noul numar in rubrica 8.
9.Locul si data inscrierii noului nume sau noului numar pe certificat.
10.Semnatura functionarului legal imputernicit.
11.Sigiliul functionarului legal imputernicit
12.In rubrica a), lungimea navei va fi data cu carma bandata la unghiul maxim. In rubrica c), pescajul ce trebuie indicat este distanta intre planul plutirii la maxima incarcare si planul paralel cu acesta, care trece prin punctul cel mai de jos al navei. In rubrica d), pentru navele avand dispozitive care permit sa se permit sa se reduca fara demontare gabaritul in inaltime (catarge rabatabile, timonerie escamotabila etc.) la trecerea pe sub poduri, inaltimea de gabarit deasupra apei va fi data considerand gabaritul minim al acestor dispozitive (catargele rabatute, timoneria escamotata etc.)
13.Indicarea tipului navei, de exemplu: remorcher, impingator, nava de pasageri, instalatie plutitoare, nava propulsata, slep etc.
14.Indicarea materialelor, de exemplu: otel, aluminiu, beton armat, materiale plastice, lemn etc.
15.Indicarea principalelor detalii constructive a caror modificare este posibila (puntat, nepuntat, prezenta sau absenta capacelor la gurile de magazie) si eventual caracteristici particulare.
16.Numele si locul santierului de constructie si, eventual, al santierului unde nava a fost transformata sau renovata.
17.Anul constructiei este anul lansarii la apa. Se va indica eventual anul transformarii sau renovarii.
18.Exclusiv carma si bompresul.
19.Masurata la exteriorul bordajului, exclusiv rotile cu zbaturi.
20.Masina cu vapori, motor cu ardere interna cu aprindere cu scanteie, motor Diesel etc; tipul si, daca este cazul, numarul seriei; puterea in C.P: indicata de constructor.
21.Media aritmetica a cotelor mentionate la rubrica 30 d). PLanul de plutire al navei goale este determinat pentru apa dulce (greutatea specifica 1 tf/m.c.)
23.Linia de plutire la afundarea maxima este determinata de marcile de tonaj.
24.Pe cat posibil se va indica cu aproximatie greutatea lestului fix.
25.Indicarea tipului si numarul acestor masini sau caldari.
28.Numarul liniilor sau placilor
29.Distantele sunt masurate in axul longitudinal al navei si paralel cu planul plutirii in afundarea maxima. Daca exista o singura pereche de marci de tonaj, nu se vor completa decat coloanele 1 si 5; daca exista doua perechi de marci de masurare se vor completa coloanele 1, 2 si 5 si asa mai departe. Extremitatile navei de luat in considerare sunt cele care determina lungimea corpului care se inscrie in rubrica 18.
30.Pentru a determina punctul deasupra caruia o nava nu mai poate sa fie considerata ca etansa, nu se va tine seama nici de prizele de apa si nici de orificiile pentru scurgerea apei.
32.Se va indica modul in care sunt executate scarile de tonaj (degradarea, numarul marcilor care nu se sterg si distanta intre ele etc.)
33.Daca tabelul nu se completeaza se va bara cu o linie.
37-59. Se vor putea indica in aceste rubrici toate informatiile suplimentare care se refera la masurarea tonajului ca si, eventual, toate indicatiile utile pentru respectarea regulamentelor politiei navigatiei. Tarile care au facut o declaratie in virtutea paragrafului 2 al Protocolului de semnare vor aminti aici ca semnele lor de masurare a tonajului, devenite perimate, nu trebuie sa fie scoase, nici sterse si ca trebuie sa fie aplicata la stanga lor o marca ce nu se sterge, alcatuita dintr-o cruce mica cu bratele verticale si orizontale de aceeasi lungime.
________________
1) Rubrica ce nu va figura pe certificatul de tonaj decat daca este cazul
61.Indicatie facultativa, in cazul cand expertul pentru masurarea tonajului elibereaza el insusi certificatul.
62.Semnatura expertului pentru masurarea tonajului; indicatiile facultative in acelasi caz ca mai sus.
64.Locul si data eliberarii certificatului.
65.Indicarea persoanei sau functiiilor persoanei care elibereaza certificatul
66.Semnatura persoanei care elibereaza certificatul
67.Sigiliul biroului care elibereaza certificatul.
71-76 si 84. A se vedea 64.
72, 77 si 85. A se vedea 65.
73, 78 si 86. A se vedea 66
74, 79 si 87. A se vedea 67
81.A se vedea 61
82.A se vedea 62
____________________
(1)
(2)Biroul de masurare a tonajului .......................
(3)Litera (literele sau cifra (cifrele) distinctive ale biroului ........................
(4)Certificat de tonaj nr. ...................................................................
(5)Inscris la data ......................................
(6)Semnul de masurare a tonajului ................................
(7)Numele sau numarul navei .....................................
(8)Noul nume sau noul numar
(9)Locul ............. Locul ............... Locul .............
data............... data ................. data ............
(10)
(11)L.S. L.S. l.S.
(12)Gabaraitul navei pentru trecerile pe sub poduri *):
a)lungimea ................................ m.
b)latimea ................................... m
c)pescajul la afundarea maxima ...........m
d)inaltimea de gabarit deasupra
apei la afundarea navei goale ................ m
DATELE NAVEI
(13)Tipul ............................................
(14)Materialele:
a)corpului ......................................
b)suprastructurilor (trufurilor)*) ...........................
c)capacelor gaurilor de magazie *) ......................
(15)Detalii de constructie :............................
(16)Santierul de constructie ........................
(17)Anul constructiei ...............................
(18)Lungimea maxima a corpului ................
(19)Latimea maxima a corpului ...............................
(20)Natura, marcile de identificare si puterea aparatului propulsat*) ..............
(21)Afundarea m medie a navei goale, in apa dulce ....................................
(22)Capacitatea de incarcare maxima /in tone), in apa dulce 2) ...................
(23)Distanta pe verticala de la planul plutirii la afundarea maxima , la platbord:
a)la mijlocul coprului .................
b)in punctul cel mai jos al platbordului **)...................................
GREUTATI LA BORD CORESPUNZAND AFUNDARII NAVEI GOALE
(24)Amplasarea si descrierea lestului fix **) ...................
(25)Masini, caldari, tubulaturi sau alte instalatii continand apa, ulei sau alte lichide pentru functionarea lor***).............................................
26 Greutatea aproximativa a apei din santina care este imposibil sa fie evacuata prin mijloace normale de evacuare***)
(27)Obiecte de inventar:
a)descrierea si greutatea aproximativa a lanturilor de ancora si a ancorelor...
b)greutatea aproximativa a altor obiecte de inventar mobile si a pieselor de schimb ......................
c)greutatea aproximativa a mobilierului si a echipamentului din bucatarii si incaperi de locuit .............................
d)greutatea aproximativa a barcii sau barcilor de la bord
_______________
*) Se completeaza numai daca sunt suprastructuri sau capace la guri de magazie sau un aparat propulsor.
**) Se completeaza numai daca acest punct nu este la mijlocul lungimii navei.
***) Nu se completeaza decat daca exista lest fixa (sau masini sau apa in santina)
2) Rubrica facultativa
3) Aceasta rubrica poate sa nu figureze in certificatele eliberate pentru navele masurate conform art. 5 al anexei la conventie (nave care nu sunt destinate transportului de marfuri)
Provizii:
a)greutatea aproximativa a apei dulci
b)greutatea aproximativa a altor provizii
MARCI DE TONAJ
(28)Nivelul afundarii maxime este marcat pe ambele borduri ale navei prin*)
linii gravate
linii poansonate
placi
__________________________________________________________________________
Babord 4) Tribord 4)
Marci incepand din prova 1 (pv) 2 3 4 5 1 (Pv) 2 3 4 5
___________________________________________________________________________
(29)Distantele orizontale:
a)de la linia verticala a marcii prova la extremitatea prova a navei ..............
b)intre liniile verticale ale marcilor invecinate ..................................
c)de la linia verticala a marcii pupa la extremitatea pupa a navei ...............
(30)Distantele verticale in dreptul fiecarei marci:
a)intre marca si platbord ........................
b)intre marca si planul paralel cu planul afundarii maxime deasupra caruia nava nu poate fi considerata ca etansa.............
c)intre marca si planul de plutire al navei goale ................................................
d)intre planul de plutire al navei goale si partea de dedesubt a navei ..................
e)intre marca si partea de dedesubt a navei (suma distantelor de la c) si d)
f)intre partea de dedesubt a navei si planul care trece prin punctul cel mai de jos al navei si este paralel cu planul afundarii maxime 5) ........................
____________________________________________________________________________
SEMNE DE MASURARE A TONAJULUI
(31)In afara de aplicarea sa impreuna cu marcile de tonaj, semnul de masurare a tonajului
este aplicat ...................
(32)O scara de tonaj este aplicata - nu este aplicata) - sub fiecare marca de tonaj .......
A.MASURAREA TONAJULUI CONFORM ART: 4 AL ANEXEI LA CONVENTIE
(NAVA DESTINATA TRANSPORTULUI DE MARFURI 6)
(33)Deplasamentul si variatia deplasmanetului navei pe centimetru de afundare medie incepand de la planul 7) ´1.
1.plutirii navei goale, determinata in apa dulce*):
2.partii de dedesubt a navei*)
________________________________________________________________________
Afun- Deplasa- Cresterea Afunda- Depla- Cres- Afun- Depla- Cresterea
darea mentul cores- medie*) in mc rea me- samen- terea darea samen- medie 8)
medie punzator in pe cm die in tul co- medie8) medie tul co- in mc pe
in cm mc cm respun- in mc in cm respun- cm
zator in pe cm zator in
mc
____________________________________________________________________________
1 11 21
2 12 22
3 13 23
4 14 24
5 15 25
etc. etc. etc.
_____________________________________________________________________________________________________
*) Se vor sterge indicatiile ce nu sunt necesare
4)Numarul coloanelor ce vor figura pe certificate poate fi redus
5)Rubrica facultativa
6)Va figura pe certificat numai daca este cazul
7)Acest tabel poate sa nu fie intocmit pentru navele a caror destinatie este de asa natura incat in nici un caz nu se vor folosi diferentele de afundare pentru masurarea incarcaturii lor.
8)Coloana facultativa
_________________________________________________________________________
Afun- Deplasamen- Creste- Afun- Deplasa- Creste- Afunda- Deplasa- Cresterea
darea tul corespun- rea me- darea mentul rea me- darea mentul medie 9)
medie zator in mc die9) in in me- cores- die 9) in medie cores- in mc pe cm
in cm mc pe cm die in punzator in mc pe in cm punza-
cm in mc cm tor in mc
___________________________________________________________________________
Afun- Deplasa- Cresterea Afunda- Deplasa- Creste- Afunda- Deplasa- Cresterea
darea samentul medie 10) darea me- samentul terea me- rea me- mentul medie 10)
in me- corespun- in mc pe die in cm corespun- die 10) die in cm cores- in mc pe cm
die in zator in cm zator in mc in mc punzator
cm mc in mc
____________________________________________________________________________
NOTA: Greutatea unei incarcaturi (in tone) se obtine facand diferenta intre:
a)deplasamentul (in mc) al navei corespunzand afundarii medii la inceputul incarcarii (sau descarcarii) si
b)deplasamentul sau (in mc) corespunzand afundarii medii la sfarsitul acestei operatiuni si inmultind aceasta diferenta cu greutatea specifica a apei din portul in care au fost masurate afundarile de mai sus. Majorarea afundarii medii h cand nava trece dintr-o apa cu greutatea specifica d.1. intr-o apa cu greutatea specifica d,2. inferioara este egala cu
h (d.1 - d.2) a
Micsorarea afundarii medii h cand nava trece dintr-o apa cu greutatea specifica d 3 intr-o apa cu greutatea specifica d.4. superioara este egala cu
h (d.4. - d.3) a
h fiind exprimat in cm, iar a fiind un coeficient functie de formele navei si luat in general egal cu 0,9
B.Masurarea tonajului conform art. 5 al anexei la conventie (nava care nu este destinata transportului de marfuri) 11)
(34)Deplasamentul conventional la afundarea maxima*)
(35)Deplasamentul conventional la planul de plutire a navei goale *)
(36)Deplasamentul conventional intre polanul de plutire a navei goale si planul afundarii maxime*)
OBSERVATII
(37)- (59) ................................................................
CERTIFICATE DE TONAJ ANTERIOARE ANULATE
60
____________________________________________________________________________
Denumirea biroului Data inscrierii Semnul de masurare Denumirea Tipul navei
care a eliberat certifi- a tonajului sau numarul 12)
catul navei
___________________________________________________________________________
(61)Locul .......................... data :.................................
Expert pentru masurarea tonajului,
(62)...................................
________________________
*) Se poate completa numai rubrica 34 sau rubrica 35
9),10),12) Coloana facultativa
11)Nu va figura pe certificat decat daca va fi cazul.
(63)Valabilitatea prezentului certificat expira la data .............................
Totusi, certificatul va inceta de a fi valabil mai devreme, daca nava sufera asemenea modificari (reparatii, transformari, deformatii permanente) incat indicatiile de la rubrica 22 sau din tabelul 33 (sau rubricile 34, 35 si 36) nu mai sunt exacte.
S-a eliberat prezentul certificat
(64)Locul ..................... data ............................
(65).............................
(66).............................
(67)
L.S.
____________________________________________________________________________
(68)Numarul de inmatriculare 13) ..................
(69)Tara de inmatriculare 13) ....................
____________________________________________________________________________
Autentificarea modificarilor cu titlu provizoriu facute in certificat
(70)Rubrica nr..... a fost Rubrica nr. ... a fost Rubrica nr.... a fost modificata
a fost modificata si aceasta modificata si aceasta si aceasta modificare este valabila
modificare este valabila pana modificare este valabila pana la ...................
la ....................... pana la ...................
Rubrica nr. .... a fost modificata Rubrica nr. a fost modi- Rubrica nr.... a fost modificata si
si aceasta modificare este va- ficata si aceasta modi- aceasta modificarae este valabila
labila pana la ......... ficare este valabila pana la ......................
pana la ................
Rubrica nr. ... a fost modificata Rubrica nr... a fost modi- Rubrica nr. ... a fost modificata
si aceasta modificare este ficata si aceasta modifi- si aceasta modificare este valabila
valabila pana la ............ ficare este valabila pana pana la ........................
la .................
(71)Locul .........................data ............ locul ...... data......... locul ..... data .....
(72).......................................................
(73)......................................................
(74).....................................................
L-S. L.S. L.S.
____________________________________________________________________________
Autentificarea modificarilor facute in certificat 14)
(75)Rubrica nr. ...... a fost Rubrica nr. ....... a fost Rubrica nr... a fost Rubrica nr. a fost
modificata modificata modificata modificata
Rubrica nr. ...... a fost Rubrica nr. ....... a fost Rubrica nr... a fost Rubrica nr. a fost
modificata modificata modificata modificata
Rubrica nr. ...... a fost Rubrica nr. ....... a fost Rubrica nr... a fost Rubrica nr. a fost
modificata modificata modificata modificata
(76)Locul ................data Locul .... data Locul ....... data......... Locul ..... data
(77)
(78)
(79)
L.S. L.S. L.S.
___________________________________________________________________________
Prelungirea certificatului 15)
(80)Datele din prezentul certificat Datele din prezentul certificat Datele din prezentul certificat raman valabile raman valabile raman valabile
(81)Locul ........ data Locul ...... data .... Locul ..... data ....
(82)Prezentul certificat se Prezentul certificat se Prezentul certificat se
prelungeste pana la ..... prelungeste pana la ..... prelungeste pana la ....
_________________________
13)Se va completa pentru oricare nava inmatriculata
14)-15) Rubrici facultative
(84)Locul............. data locul ........data locul ...........data
(85)
(86)
(87)
L.S. L.S. L.S.
___________________________________________________________________________
ANEXA Nr. 3:APENDICE 2
Lista navelor inscrise in ................1) care si-au schimbat numele sau numarul in cursul lunii (lunilor) ................... anul.............
___________________________________________________________________________
Nr de ordine Numele sau Noul nume Semnul de Numele si Data acestei Observatii
numarul pe sau noul masurare a sediul functionarului- modificari
care-l purta numar tonajului
nava care a modificat certificatul
ANEXA Nr. 4:APENDICE 3
Lista navelor care au fost masurate in ........................
si al caror certificat de tonaj a fost prelungit in .......................1)
in cursul lunii (lunilor) ....................... anul........................1)
Numarul de Numele sau Semnul de Data expi- Data pre- Observatii
ordine numarul navei masurare a to- rarii valabilitatii lungirii
najului prelungirii acor-
date
ANEXA Nr. 5:APENDICE 4
Lista navelor remasurate in ..................1) in cursul lunii (lunilor) ...........................
anul .............. si care fusesera masurate ultima data in ....................1)
Numarul de Numele sau Semnul de Semnul de ma- Data Observatii
ordine numarul navei masurare a to- surare a tonaju- remasurarii
najului la prece- lui la noua
denta inscriere inscriere
_________________________
1) Se va indica numele tarii
Anexa nr. 6:PROTOCOL DE SEMNARE
In momentul procedarii la semnarea prezentei conventii, subsemnatii, legal autorizati in acest scop, au convenit asupra urmatoarelor precizari:
1.S-a stabilit ca partile contractante nu sunt obligate a satisface conditiile prevazute in art. 2, 3 si 8 din prezenta conventie decat in masura in care caile de navigatie interioara, altele decats lacurile fara comunicatii cu alte cai navigabile, aflate pe teritoriul lor, sunt folosite pentru navigatia internationala.
2.Atunci cand o tara a facut cunoscut, in momentul cand a semnat prezenta conventie, a ratificat-o sau a aderat la ea, ca semnele de masurare aplicate de serviciile sale nu au ca unic scop constatarea masurarii tonajului, aceste semne nu vor fi nici scoase, nici sterse in momentul remasurarii si va fi numai aplicata la stanga lor o marca ce nu se sterge, formata dintr-o mica cruce cu bratele verticale si orizontale de aceeasi lungime.
3.Este de dorit ca masurarea tonajului conform art. 4 al anexei la prezenta conventie sa fie efectuata cu o mare precizie si ca, in orice caz, aceasta sa fie suficienta pentru ca limita erorii privind cifrele de deplasament inscrise in certificatul de tonaj, fie ca este vorba de deplasamentul maxim sau de deplasamentele corespunzand diferentelor de pescaj date, sa ramana mai mica decat:
- 1% pentru cifrele deplasamentului cel mult egale cu 500 mc;
- 5 mc pentru cifrele deplasamentului cuprinse intre 500 mc si 2000 mc;
- 0,25% pentru cifrele deplasamentului cel putin egale cu 2000 mc,.
Drept care, subsemnatii, legal autorizati pentru aceassta, au semnat prezentul protocol.
Incheiat la Geneva, cincisprezece februarie una mie noua sute saizeci si sase.
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »