Secţiunea 4 - Drepturi şi obligaţii în legătură cu încărcarea/descărcarea navelor maritime - Contract-Cadru din 2014 de derulare a ţiţeiului şi produselor petroliere prin terminalul petrolier pentru anul 2015

M.Of. 847

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 23 Noiembrie 2014
SECŢIUNEA 4:Drepturi şi obligaţii în legătură cu încărcarea/descărcarea navelor maritime
Art. 4.16
Beneficiarul va solicita prestatorului, în scris, cu minimum ...... zile calendaristice înainte, accept pentru intervalul de sosire al navelor (perioadă de 2-3 zile calendaristice), cantitatea/calitatea de produse ce urmează a fi încărcată/descărcată din fiecare navă nominată şi caracteristicile tehnice ale navelor maritime (questionnaire Q88).
Prestatorul va transmite acceptul sau refuzul referitor la intervalul de sosire în termen de două zile lucrătoare de la nominarea beneficiarului.
În cazul sosirii navei în afara perioadei de descărcare/încărcare acceptate de prestator, nava va fi acostată imediat ce acest lucru va fi posibil, în funcţie de:
- existenţa unei dane libere;
- programările altor nave pe aceeaşi dană;
- spaţiul de depozitare disponibil;
- stocul de marfă disponibil la Constanţa.
Nava nu va fi întârziată la operare nejustificat.
Danele interioare (69-76) în care se încarcă/se descarcă navele beneficiarului au adâncimi de maximum 12,50 metri, iar dana 79, de maximum 17,00 metri (brackish water).
Draftul aerian în danele interioare este de 16,50 metri, iar în dana 79, de 20,00 metri.
Art. 4.17
Beneficiarul va transmite în scris prestatorului instrucţiuni de operare pentru fiecare navă şi condiţiile de angajare ale navelor maritime (timp alocat, rata de contrastalii etc.).
Condiţiile în care navele maritime vor opera în terminalul petrolier sunt prevăzute în anexa nr. 1.
Navele nominate de beneficiar trebuie să fie corespunzătoare să transporte produsele beneficiarului.
Art. 4.18
În cazul navelor care sosesc pentru descărcare, beneficiarul va asigura primirea de către prestator a copiilor următoarelor documente din portul de încărcare:
- certificat de cantitate;
- raport de încercare;
- cargo manifest;
- conosament;
- raport pentru ullage;
- raport OBQ;
- fişa tehnică de securitate;
- certificat de conformitate;
- documente vamale sau fiscale (conform prevederilor legale aplicabile).
Beneficiarul va asigura primirea unei mostre de arbitraj sigilate în portul de încărcare.
Art. 4.19
Pentru navele nominate să încarce produse, beneficiarul va transmite prestatorului, în scris pentru fiecare navă, următoarele:
- instrucţiuni complete de încărcare;
- produsul ce va fi încărcat şi instrucţiuni de calitate;
- instrucţiuni de întocmire a documentelor de încărcare şi alte documente vamale/fiscale în cazul în care au legătură cu instrucţiunile documentare ale beneficiarului;
- fişă tehnică de securitate în limba engleză ce va fi predată reprezentantului navei.
Art. 4.20
Beneficiarul are obligaţia să asigure în timp util toată cantitatea de produse pentru export conformă din punct de vedere calitativ. În caz contrar, prestatorul poate refuza acostarea navelor până la completarea stocului de marfă.
În cazul importului prin transbord direct, beneficiarul are obligaţia să asigure în timp util un număr suficient de vagoane-cisternă CF goale pentru încărcarea întregii cantităţi de marfă.
În cazul importului sau exportului prin transbord direct, în funcţie de produsul derulat anterior prin conducte, se va accepta de comun acord cantitatea necesară pentru spălarea instalaţiei de pompare. Aceasta se va încărca într-o cisternă goală pusă la dispoziţie de beneficiar şi se va expedia beneficiarului însoţită de raport de încercare separat.
Art. 4.21
În cazul unor dispute în ceea ce priveşte cantitatea şi/sau calitatea mărfii care duc la staţionarea peste termen a navelor maritime, beneficiarul va transmite instrucţiuni clare, precise şi rapide, care vor fi respectate în întregime de prestator.
Beneficiarul este direct răspunzător de contrastaliile înregistrate din vina sa în astfel de situaţii.