Secţiunea 22 - Alte obligaţii pentru operatorii economici cu produse accizabile - Codul Fiscal din 2015 (Legea 227/2015)
M.Of. 688
În vigoare Versiune de la: 18 Decembrie 2025 până la: 30 Decembrie 2025
SECŢIUNEA 22:Alte obligaţii pentru operatorii economici cu produse accizabile
Art. 431: Confiscarea tutunului prelucrat
(1)Prin derogare de la prevederile legale în materie care reglementează modul şi condiţiile de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, tutunurile prelucrate confiscate ori intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului se predau de către organul care a dispus confiscarea, pentru distrugere, antrepozitarilor autorizaţi pentru tutun prelucrat, destinatarilor înregistraţi sau importatorilor autorizaţi de astfel de produse, după cum urmează:
a)sortimentele care se regăsesc în nomenclatorul de produse al antrepozitarilor autorizaţi, al destinatarilor înregistraţi, al expeditorilor înregistraţi sau al importatorilor autorizaţi se predau în totalitate acestora;
b)sortimentele care nu se regăsesc în nomenclatoarele prevăzute la lit. a) se predau în custodie de către organele care au procedat la confiscare antrepozitarilor autorizaţi pentru producţia şi/sau depozitarea de tutun prelucrat.
(2)Repartizarea fiecărui lot de tutun prelucrat confiscat, preluarea tutunului prelucrat de către antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi şi importatorii autorizaţi, precum şi procedura de distrugere se efectuează conform prevederilor din normele metodologice.
(3)Fiecare antrepozitar autorizat, destinatar înregistrat şi importator autorizat are obligaţia să asigure pe cheltuiala proprie preluarea în custodie, transportul şi depozitarea cantităţilor de produse din lotul confiscat care i-a fost repartizat.
Art. 432: Controlul
(1)Toţi operatorii economici cu produse accizabile sunt obligaţi să accepte orice control ce permite autorităţii competente prevăzute prin ordin comun al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al preşedintelui Autorităţii Vamale Române să se asigure de corectitudinea operaţiunilor cu produse accizabile.
(1)Toţi operatorii economici cu produse accizabile sunt obligaţi să accepte orice control ce permite autorităţii competente prevăzute prin ordin comun al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al preşedintelui Autorităţii Vamale Române să se asigure de corectitudinea operaţiunilor cu produse accizabile.(2)Autorităţile competente iau măsuri de supraveghere fiscală şi control pentru asigurarea desfăşurării activităţii autorizate în condiţiile legii. Modalităţile şi procedurile pentru realizarea supravegherii fiscale a producţiei, depozitării, circulaţiei şi importului produselor supuse accizelor armonizate se stabilesc prin normele metodologice.
Art. 433: Întârzieri la plata accizelor
Întârzierea la plata accizelor cu mai mult de 15 zile de la termenul legal atrage suspendarea autorizaţiei deţinute de operatorul economic plătitor de accize până la plata sumelor restante.
Art. 434: Procedura de import pentru produse energetice
Efectuarea formalităţilor vamale de import aferente benzinelor şi motorinelor se face prin birourile vamale la frontieră stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii Vamale Române.Art. 435: Condiţii de distribuţie şi comercializare
(3)Operatorii economici care doresc să distribuie şi să comercializeze angro băuturi alcoolice, tutun prelucrat şi produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat şi biocombustibili - sunt obligaţi să se înregistreze la autoritatea competentă potrivit prevederilor stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii Vamale Române.
(31)Operatorii economici care sunt înregistraţi la autoritatea competentă pentru distribuţie şi comercializare angro fără depozitare băuturi alcoolice, tutun prelucrat şi produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat şi biocombustibili, care prezintă risc fiscal ridicat şi care deţin şi doresc să comercializeze produsele accizabile care se află în cadrul unui antrepozit fiscal aparţinând unei terţe persoane, au obligaţia depunerii la autoritatea competentă a unei declaraţii pe propria răspundere privind cantitatea de produse accizabile pe care intenţionează să o elibereze pentru consum. Modelul şi conţinutul declaraţiei şi modalitatea de declarare se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(32)Operatorii prevăzuţi la alin. (31) au obligaţia să constituie o garanţie de 120% din contravaloarea accizelor aferente cantităţii de produse accizabile pe care intenţionează să o elibereze pentru consum, sub forma prevăzută la art. 348 alin. (1). În situaţia în care organele competente constată indiciile săvârşirii unei infracţiuni şi evaluează prejudiciul, operatorul economic are obligaţia de a reîntregi garanţia la nivelul prejudiciului, cu excepţia situaţiei în care garanţia este îndestulătoare.
(33)Cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de epuizarea cantităţii de produse accizabile înscrise în declaraţia pe propria răspundere prevăzută la alin. (31), operatorul economic care este înregistrat la autoritatea competentă pentru distribuţie şi comercializare angro fără depozitare băuturi alcoolice, tutun prelucrat şi produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat şi biocombustibili, care prezintă risc fiscal ridicat şi care comercializează produsele accizabile care se află în cadrul unui antrepozit fiscal, are obligaţia de a înştiinţa autoritatea competentă cu privire la acest fapt.
(34)Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal în vederea determinării operatorilor înregistraţi care prezintă risc fiscal ridicat se stabilesc prin ordin comun al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al preşedintelui Autorităţii Vamale Române.
(35)Operatorii economici, care în urma evaluării riscului fiscal în baza ordinului prevăzut la alin. (34) prezintă risc fiscal ridicat, se notifică de către autoritatea vamală competentă în vederea respectării prevederilor alin. (31)-(33).
(36)Regulile referitoare la constituirea, actualizarea şi eliberarea garanţiei prevăzute la alin. (32) se stabilesc prin ordin comun al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al preşedintelui Autorităţii Vamale Române. Garanţia poate fi eliberată numai după verificarea de către organele fiscale competente a îndeplinirii de către operatorul economic a tuturor obligaţiilor legale privind evidenţierea, declararea şi plata obligaţiilor fiscale administrate de A.N.A.F.
(37)În situaţia în care operatorii economici prevăzuţi la alin. (31) înregistrează obligaţii fiscale restante administrate de A.N.A.F. cu mai mult de 5 zile faţă de termenul legal de plată, garanţia se extinde şi asupra acestor obligaţii de drept şi fără nicio altă formalitate.
(38)În cazul în care autoritatea competentă constată că pe parcursul a 36 de luni consecutive de la data depunerii primei declaraţii pe propria răspundere conform alin. (31) operatorul economic nu a înregistrat obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în sensul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care s-a dispus executarea garanţiei şi a fost începută procedura de executare silită, operatorul economic se consideră că nu mai prezintă risc fiscal ridicat în sensul alin. (34).
(39)Activitatea de monitorizare şi control al activităţii desfăşurate de operatorii economici prevăzuţi la alin. (31) se stabileşte prin ordin comun al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al preşedintelui Autorităţii Vamale Române.
(310)La propunerea organelor de control, autoritatea competentă revocă documentul care atestă înregistrarea la autoritatea competentă conform alin. (3), în termen de maximum 3 zile calendaristice de la data primirii propunerii de revocare, în următoarele situaţii:
a)atunci când titularul acestuia nu respectă prevederile alin. (31)-(33);
b)atunci când titularul acestuia depăşeşte cantitatea de produse accizabile înscrisă în declaraţia prevăzută la alin. (31).
(311)Decizia prin care autoritatea competentă a hotărât revocarea documentului care atestă înregistrarea la autoritatea competentă se comunică operatorului economic. Comunicarea se realizează prin remitere la domiciliul fiscal al operatorului economic prevăzut la alin. (31) potrivit dispoziţiilor art. 47 alin. (8)-(10) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. În situaţia în care operatorul economic prevăzut la alin. (31) nu este găsit la domiciliul fiscal se afişează pe uşa acestuia o înştiinţare potrivit art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi decizia se consideră comunicată la data afişării înştiinţării.
(312)Operatorul economic prevăzut la alin. (31) nemulţumit poate contesta decizia de revocare a documentului care atestă înregistrarea la autoritatea competentă, la structura cu atribuţii de soluţionare a contestaţiilor din cadrul Ministerului Finanţelor - aparat central, potrivit legislaţiei privind contenciosul administrativ.
(313)Contestarea deciziei de revocare a documentului care atestă înregistrarea la autoritatea competentă nu suspendă efectele juridice ale acestei decizii pe perioada soluţionării contestaţiei în procedură administrativă.
(4)Operatorii economici care intenţionează să comercializeze în sistem en detail produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat şi biocombustibili - sunt obligaţi să se înregistreze la autoritatea competentă potrivit prevederilor stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii Vamale Române.
(5)Nu intră sub incidenţa alin. (3) antrepozitarii autorizaţi pentru locurile autorizate ca antrepozite fiscale, destinatarii înregistraţi şi destinatarii certificaţi, pentru locurile declarate pentru recepţia produselor accizabile.
(9)În cazul comercializării şi transportului de tutun brut şi tutun parţial prelucrat, trebuie îndeplinite următoarele cerinţe:
a)operatorii economici care doresc să comercializeze tutun brut sau tutun parţial prelucrat provenit din operaţiuni proprii de import, din achiziţii intracomunitare proprii sau din producţia internă proprie pot desfăşura această activitate numai în baza unei autorizaţii eliberate în acest scop de către autoritatea competentă potrivit prevederilor stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii Vamale Române;
b)tutunul brut sau tutunul parţial prelucrat poate fi comercializat către un operator economic din România numai dacă acesta este autorizat ca antrepozitar pentru producţia de tutun prelucrat sau ca unitate autorizată ca prim-procesatoare, deplasarea tutunului efectuându-se direct către antrepozitul fiscal sau către unitatea prim-procesatoare autorizată;
(91)În sensul alin. (9), tutunul brut include şi tutunul frunză neprelucrată, înainte de a fi introdus în procesul de fermentare, astfel cum este definit la art. 1 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 186/2001 privind instituirea sistemului de declaraţii de livrare a tutunului brut, aprobată cu modificări prin Legea nr. 326/2002.
(13)Operatorii economici prevăzuţi la alin. (3) şi (4) au obligaţia să înştiinţeze autorităţile competente despre orice modificare pe care o aduc datelor pe baza cărora este efectuată înregistrarea, potrivit prevederilor stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii Vamale Române, în termen de 30 de zile de la producerea modificării.
(1)Comercializarea pe piaţa naţională a alcoolului sanitar în vrac este interzisă.
(2)Comercializarea în vrac şi utilizarea ca materie primă a alcoolului etilic cu concentraţia alcoolică sub 96,00% în volum, pentru fabricarea băuturilor alcoolice, este interzisă.
(3)Operatorii economici care doresc să distribuie şi să comercializeze angro băuturi alcoolice, tutun prelucrat şi produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat şi biocombustibili - sunt obligaţi să se înregistreze la autoritatea competentă potrivit prevederilor stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii Vamale Române.
(31)Operatorii economici care sunt înregistraţi la autoritatea competentă pentru distribuţie şi comercializare angro fără depozitare băuturi alcoolice, tutun prelucrat şi produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat şi biocombustibili, care prezintă risc fiscal ridicat şi care deţin şi doresc să comercializeze produsele accizabile care se află în cadrul unui antrepozit fiscal aparţinând unei terţe persoane, au obligaţia depunerii la autoritatea competentă a unei declaraţii pe propria răspundere privind cantitatea de produse accizabile pe care intenţionează să o elibereze pentru consum. Modelul şi conţinutul declaraţiei şi modalitatea de declarare se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
(32)Operatorii prevăzuţi la alin. (31) au obligaţia să constituie o garanţie de 120% din contravaloarea accizelor aferente cantităţii de produse accizabile pe care intenţionează să o elibereze pentru consum, sub forma prevăzută la art. 348 alin. (1). În situaţia în care organele competente constată indiciile săvârşirii unei infracţiuni şi evaluează prejudiciul, operatorul economic are obligaţia de a reîntregi garanţia la nivelul prejudiciului, cu excepţia situaţiei în care garanţia este îndestulătoare.
(33)Cu cel puţin 3 zile calendaristice înainte de epuizarea cantităţii de produse accizabile înscrise în declaraţia pe propria răspundere prevăzută la alin. (31), operatorul economic care este înregistrat la autoritatea competentă pentru distribuţie şi comercializare angro fără depozitare băuturi alcoolice, tutun prelucrat şi produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat şi biocombustibili, care prezintă risc fiscal ridicat şi care comercializează produsele accizabile care se află în cadrul unui antrepozit fiscal, are obligaţia de a înştiinţa autoritatea competentă cu privire la acest fapt.
(34)Criteriile pentru evaluarea riscului fiscal în vederea determinării operatorilor înregistraţi care prezintă risc fiscal ridicat se stabilesc prin ordin comun al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al preşedintelui Autorităţii Vamale Române.
(35)Operatorii economici, care în urma evaluării riscului fiscal în baza ordinului prevăzut la alin. (34) prezintă risc fiscal ridicat, se notifică de către autoritatea vamală competentă în vederea respectării prevederilor alin. (31)-(33).
(36)Regulile referitoare la constituirea, actualizarea şi eliberarea garanţiei prevăzute la alin. (32) se stabilesc prin ordin comun al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al preşedintelui Autorităţii Vamale Române. Garanţia poate fi eliberată numai după verificarea de către organele fiscale competente a îndeplinirii de către operatorul economic a tuturor obligaţiilor legale privind evidenţierea, declararea şi plata obligaţiilor fiscale administrate de A.N.A.F.
(37)În situaţia în care operatorii economici prevăzuţi la alin. (31) înregistrează obligaţii fiscale restante administrate de A.N.A.F. cu mai mult de 5 zile faţă de termenul legal de plată, garanţia se extinde şi asupra acestor obligaţii de drept şi fără nicio altă formalitate.
(38)În cazul în care autoritatea competentă constată că pe parcursul a 36 de luni consecutive de la data depunerii primei declaraţii pe propria răspundere conform alin. (31) operatorul economic nu a înregistrat obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, de natura celor administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în sensul art. 157 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care s-a dispus executarea garanţiei şi a fost începută procedura de executare silită, operatorul economic se consideră că nu mai prezintă risc fiscal ridicat în sensul alin. (34).
(39)Activitatea de monitorizare şi control al activităţii desfăşurate de operatorii economici prevăzuţi la alin. (31) se stabileşte prin ordin comun al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi al preşedintelui Autorităţii Vamale Române.
(310)La propunerea organelor de control, autoritatea competentă revocă documentul care atestă înregistrarea la autoritatea competentă conform alin. (3), în termen de maximum 3 zile calendaristice de la data primirii propunerii de revocare, în următoarele situaţii:
a)atunci când titularul acestuia nu respectă prevederile alin. (31)-(33);
b)atunci când titularul acestuia depăşeşte cantitatea de produse accizabile înscrisă în declaraţia prevăzută la alin. (31).
(311)Decizia prin care autoritatea competentă a hotărât revocarea documentului care atestă înregistrarea la autoritatea competentă se comunică operatorului economic. Comunicarea se realizează prin remitere la domiciliul fiscal al operatorului economic prevăzut la alin. (31) potrivit dispoziţiilor art. 47 alin. (8)-(10) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare. În situaţia în care operatorul economic prevăzut la alin. (31) nu este găsit la domiciliul fiscal se afişează pe uşa acestuia o înştiinţare potrivit art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, şi decizia se consideră comunicată la data afişării înştiinţării.
(312)Operatorul economic prevăzut la alin. (31) nemulţumit poate contesta decizia de revocare a documentului care atestă înregistrarea la autoritatea competentă, la structura cu atribuţii de soluţionare a contestaţiilor din cadrul Ministerului Finanţelor - aparat central, potrivit legislaţiei privind contenciosul administrativ.
(313)Contestarea deciziei de revocare a documentului care atestă înregistrarea la autoritatea competentă nu suspendă efectele juridice ale acestei decizii pe perioada soluţionării contestaţiei în procedură administrativă.
(4)Operatorii economici care intenţionează să comercializeze în sistem en detail produse energetice - benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat şi biocombustibili - sunt obligaţi să se înregistreze la autoritatea competentă potrivit prevederilor stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii Vamale Române.
(5)Nu intră sub incidenţa alin. (3) antrepozitarii autorizaţi pentru locurile autorizate ca antrepozite fiscale, destinatarii înregistraţi şi destinatarii certificaţi, pentru locurile declarate pentru recepţia produselor accizabile.(6)Băuturile alcoolice livrate de operatorii economici producători către operatorii economici distribuitori sau comercianţi angro sunt însoţite şi de o copie a certificatului de marcă al producătorului, din care să rezulte că marca îi aparţine. Ambalajele în care sunt prezentate băuturile alcoolice trebuie să conţină şi informaţii privind producătorul.
(7)Operatorii economici distribuitori şi comercianţii angro sau en detail de băuturi alcoolice, tutun prelucrat şi produse energetice răspund pentru provenienţa nelegală a produselor deţinute.
(8)Toate reziduurile de produse energetice rezultate din exploatare, în alte locaţii decât antrepozitele fiscale, precum şi uleiurile uzate pot fi cedate sau vândute pentru prelucrare în vederea obţinerii de produse accizabile numai către un antrepozit fiscal de producţie ori pot fi supuse operaţiilor de ecologizare, în condiţiile prevăzute de normele metodologice.
(9)În cazul comercializării şi transportului de tutun brut şi tutun parţial prelucrat, trebuie îndeplinite următoarele cerinţe:
a)operatorii economici care doresc să comercializeze tutun brut sau tutun parţial prelucrat provenit din operaţiuni proprii de import, din achiziţii intracomunitare proprii sau din producţia internă proprie pot desfăşura această activitate numai în baza unei autorizaţii eliberate în acest scop de către autoritatea competentă potrivit prevederilor stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii Vamale Române;
b)tutunul brut sau tutunul parţial prelucrat poate fi comercializat către un operator economic din România numai dacă acesta este autorizat ca antrepozitar pentru producţia de tutun prelucrat sau ca unitate autorizată ca prim-procesatoare, deplasarea tutunului efectuându-se direct către antrepozitul fiscal sau către unitatea prim-procesatoare autorizată;c)orice deplasare de tutun brut sau de tutun parţial prelucrat pe teritoriul României, realizată de operatorii economici prevăzuţi la lit. a), trebuie să fie însoţită de un document comercial în care se înscrie numărul autorizaţiei operatorului economic.
(91)În sensul alin. (9), tutunul brut include şi tutunul frunză neprelucrată, înainte de a fi introdus în procesul de fermentare, astfel cum este definit la art. 1 lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 186/2001 privind instituirea sistemului de declaraţii de livrare a tutunului brut, aprobată cu modificări prin Legea nr. 326/2002.(10)Atunci când nu se respectă una dintre prevederile alin. (9), intervine ca sancţiune exigibilitatea accizelor, suma de plată fiind determinată pe baza accizei datorate pentru alte tutunuri de fumat.
(11)Prin derogare de la prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vânzările cu prime către consumator nu se aplică pentru produsele accizabile supuse regimului de marcare prin timbre sau banderole prevăzute la art. 421. Prin consumator se înţelege persoana definită la art. 4 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(12)Pentru produsele energetice - benzine, motorine, petrol lampant şi gaz petrolier lichefiat -, prin normele metodologice se stabileşte tratamentul din punctul de vedere al accizelor pentru diferenţele cantitative constatate în afara regimului suspensiv de accize.
(13)Operatorii economici prevăzuţi la alin. (3) şi (4) au obligaţia să înştiinţeze autorităţile competente despre orice modificare pe care o aduc datelor pe baza cărora este efectuată înregistrarea, potrivit prevederilor stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii Vamale Române, în termen de 30 de zile de la producerea modificării.Art. 436: Decontările între operatorii economici
(1)Decontările între operatorii economici plătitori de accize şi operatorii economici cumpărători de produse accizabile se fac integral prin unităţi bancare.
(2)Nu intră sub incidenţa prevederilor alin. (1):
a)comercializarea în regim en detail;
b)livrările de produse accizabile către operatorii economici care comercializează astfel de produse în sistem en detail;
c)livrările de produse accizabile, efectuate în cadrul sistemului de compensare a obligaţiilor faţă de bugetul de stat, aprobate prin acte normative speciale. Sumele reprezentând accizele nu pot face obiectul compensărilor dacă actele normative speciale nu prevăd altfel sau dacă nu se face dovada plăţii accizelor la bugetul statului;
d)livrările de produse accizabile, în cazul compensărilor efectuate între operatorii economici prin intermediul Institutului de Management şi Informatică, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Sumele reprezentând accizele nu pot face obiectul compensărilor dacă nu se face dovada plăţii accizelor la bugetul de stat.
Art. 437: Valorificarea produselor accizabile intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului sau care fac obiectul unei proceduri de executare silită
(1)Alcoolul etilic, băuturile alcoolice, precum şi produsele energetice intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului sau care fac obiectul unei proceduri de executare silită şi care nu îndeplinesc condiţiile legale de comercializare pot fi valorificate de către organele competente către antrepozite fiscale de producţie numai în vederea procesării. În acest caz, livrarea se face, pe bază de factură, la preţuri care nu cuprind accizele.
(2)Alcoolul etilic, băuturile alcoolice, precum şi produsele energetice intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului sau care fac obiectul unei proceduri de executare silită şi care îndeplinesc condiţiile legale de comercializare se valorifică de organele competente către operatorii economici comercianţi, pe bază de factură, la preţuri care cuprind şi accizele.
(3)Circulaţia produselor accizabile prevăzute la alin. (1) şi (2) intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului sau care fac obiectul unei proceduri de executare silită nu intră sub incidenţa prevederilor secţiunii a 16-a.
(4)Produsele accizabile intrate în proprietatea privată a statului, care nu pot fi valorificate în condiţiile prevăzute la alin. (1) şi (2), se distrug în condiţiile prevăzute în reglementările referitoare la modul şi condiţiile de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului.
(5)Persoanele care dobândesc bunuri accizabile potrivit alin. (1) şi (2) trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de prezenta lege şi normele de aplicare a acesteia.Art. 438: Valorificarea produselor accizabile aflate în proprietatea operatorilor economici aflaţi în procedura falimentului
(1)Circulaţia produselor accizabile aflate în proprietatea operatorilor economici aflaţi în procedura falimentului prevăzută în Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă nu intră sub incidenţa prevederilor secţiunii a 16-a.
(2)Produsele accizabile aflate în proprietatea operatorilor economici aflaţi în procedura falimentului şi care nu îndeplinesc condiţiile legale de comercializare pot fi valorificate către antrepozitarii autorizaţi şi numai în vederea procesării.
(3)În situaţia prevăzută la alin. (2), livrarea acestor produse se face în regim de supraveghere fiscală pe bază de factură care trebuie să respecte prevederile art. 319.