Capitolul 0 - Pe această bază, Comisia a identificat categoriile în care eficacitatea măsurii a fost subminată şi le-a sortat în funcţie de gravitatea situaţiei în patru grupuri: - Regulamentul 612/24-mar-2025 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2019/159 al Comisiei de instituire a unei măsuri de salvgardare definitive aplicabilă importurilor de anumite produse siderurgice

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 28 Martie 2025
CAPITOLUL 0:
(63)Comisia a luat în considerare situaţia actuală şi perspectivele privind supracapacitatea globală, precum şi situaţia economică a industriei din Uniune şi cele mai recente evoluţii în ceea ce priveşte măsurile comerciale privind importurile de oţel adoptate de ţări terţe, astfel cum se descrie la punctul 3. Pe această bază, Comisia a stabilit că gestionarea contingentelor tarifare trebuie adaptată pentru a asigura eficacitatea măsurii şi ţinând cont de interesul Uniunii.
(64)Având în vedere observaţiile primite de la părţile interesate, Comisia a decis să evalueze situaţia pentru fiecare categorie în parte pentru cele 26 de categorii incluse în măsura de salvgardare. Obiectivul acestei abordări este de a asigura eficacitatea măsurii în categoriile cu o presiune semnificativă a importurilor, fără a restricţiona în mod inutil oportunităţile de aprovizionare pentru industriile utilizatoare din Uniune în categoriile în care presiunea importurilor nu este prezentă.
(65)În evaluarea sa, Comisia a analizat în special utilizarea contingentelor în anul precedent al măsurii de salvgardare, evoluţia consumului din Uniune şi cota de piaţă a importurilor pentru fiecare dintre categorii. În plus, au fost luate în considerare, de asemenea, capacitatea disponibilă a industriei Uniunii, precum şi sursele de aprovizionare disponibile şi preocupările specifice ale părţilor interesate în ceea ce priveşte utilizarea contingentelor. Comisia a acordat o atenţie deosebită evoluţiilor acestor factori în 2024.
(66)Pe această bază, s-a constatat că, în timp ce în anumite categorii măsura continuă să fie eficace, în multe altele, a avut loc o creştere a volumelor importurilor care este disproporţionată în raport cu evoluţia consumului, ceea ce a dus la o presiune semnificativă a importurilor atât în ceea ce priveşte volumele, cât şi preţurile.
(67)Cu toate acestea, printre categoriile în care există o presiune a importurilor, ea nu este intensă în mod uniform. În plus, distribuţia importurilor între sursele disponibile variază, de asemenea, între categorii. În unele categorii, creşterea importurilor a provenit din una sau mai multe surse care au utilizat majoritatea volumelor disponibile în contingentul rezidual, eliminând astfel furnizorii tradiţionali şi exercitând în acelaşi timp o presiune semnificativă asupra preţurilor. Astfel, a devenit clar că nu există o singură soluţie care să rezolve toate problemele identificate în diferitele categorii.
(68)Pe această bază, Comisia a identificat categoriile în care eficacitatea măsurii a fost subminată şi le-a sortat în funcţie de gravitatea situaţiei în patru grupuri:
- Grupul 1: presiune foarte semnificativă exercitată de importuri
- Grupul 2: presiune semnificativă exercitată de importuri
- Grupul 3: presiune moderată exercitată de importuri
- Grupul 4: nicio presiune exercitată de importuri
(69)Secţiunile următoare prezintă o descriere detaliată a fiecărui grup. Datele care stau la baza acestor analize sunt prezentate în anexa III.