Capitolul 3 - Poziţia Comisiei - Regulamentul 612/24-mar-2025 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2019/159 al Comisiei de instituire a unei măsuri de salvgardare definitive aplicabilă importurilor de anumite produse siderurgice

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 28 Martie 2025
CAPITOLUL 3:Poziţia Comisiei
(14)În avizul de deschidere, părţile au fost invitate în mod specific să îşi împărtăşească punctele de vedere şi să prezinte elemente de probă privind cinci motive de reexaminare (a se vedea considerentul 7 de mai sus), în loc să formuleze observaţii cu privire la cererea iniţială din partea statelor membre. În urma unei solicitări de informaţii primite în scris la 3 ianuarie 2025 (16), Comisia a pus la dispoziţie documentele relevante pentru inspecţie în TRON la 7 ianuarie 2025, astfel cum se prevede la articolul 5 alineatul (4) din Regulamentul (UE) 2015/478 (17). În plus, părţile au avut ocazia de a răspunde la elementele de probă prezentate de industria Uniunii în obiecţiile lor, pentru care au primit 14 zile. Unele părţi interesate au solicitat o prelungire şi, în două cazuri, a fost acordată o prelungire de 10 zile. Ca atare, părţilor interesate li s-au oferit numeroase posibilităţi de a-şi prezenta observaţiile.
(16)Birourile Comisiei erau închise din cauza sărbătorilor legale pentru funcţionarii publici în perioada 22 decembrie 2024-2 ianuarie 2025.
(17)Regulamentul (UE) 2015/478 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2015 privind regimul comun aplicabil importurilor (JO L 83, 27.3.2015, p. 16, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2015/478/oj).
(15)În conformitate cu avizul de deschidere, temeiul juridic al reexaminării este articolul 20 din Regulamentul (UE) 2015/478 al Parlamentului European şi al Consiliului, articolul 16 din Regulamentul (UE) 2015/755 şi articolul 8 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/159 al Comisiei. Acest din urmă articol prevede în mod explicit posibilitatea Comisiei de a reexamina măsura în cazul modificării circumstanţelor. Acordul OMC privind măsurile de salvgardare nu exclude astfel de reexaminări (opţionale), pe lângă reexaminarea obligatorie la jumătatea perioadei.
(16)Ca răspuns la afirmaţia potrivit căreia efectuarea unei reevaluări a contingentelor tarifare în termen de şase luni de la reexaminarea anterioară constituie o frecvenţă excesivă, articolul 8 menţionat nu impune nicio restricţie temporală cu privire la momentul în care poate fi deschisă o reexaminare. Întrucât scopul reexaminării funcţionării măsurii este de a menţine funcţionarea măsurii de salvgardare adaptată la evoluţia pieţei şi în conformitate cu interesele tuturor părţilor interesate, nu există un termen în care o astfel de reexaminare să fie justificată.
(17)Prin urmare, calendarul actualei reexaminări a funcţionării măsurii este pe deplin coerent cu cadrul juridic al UE şi cu obligaţiile internaţionale în temeiul dreptului OMC.