Secţiunea 5 - 6.3.5. Ajustări cărora nu li s-a mai dat curs - Regulamentul 612/24-mar-2025 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2019/159 al Comisiei de instituire a unei măsuri de salvgardare definitive aplicabilă importurilor de anumite produse siderurgice

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 28 Martie 2025
SECŢIUNEA 5:6.3.5. Ajustări cărora nu li s-a mai dat curs
SUBSECŢIUNEA 1:Modificarea perioadei de referinţă
(131)Contingentele tarifare, indiferent dacă sunt specifice fiecărei ţări sau reziduale, au fost alocate pe baza rezultatelor la export în perioada de referinţă a investigaţiei iniţiale (50). Această perioadă de referinţă nu poate fi modificată, aşa cum sugerează industria Uniunii, deoarece recalcularea tuturor contingentelor tarifare pe baza fluxurilor mai recente care fac obiectul măsurii ar fi contrară obiectivului de menţinere a fluxurilor comerciale tradiţionale.
(50)A se vedea considerentul 33 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/894 al Comisiei din 29 iunie 2020 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2019/159 de instituire a unor măsuri de salvgardare definitive împotriva importurilor de anumite produse siderurgice, JO L 206, 30.6.2020, p. 27: "În cele din urmă, Comisia observă, de asemenea, că perioada de referinţă utilizată pentru calcularea CT constituie unul dintre pilonii conceperii măsurilor stabilite ab initio prin regulamentul privind măsurile de salvgardare definitive şi că sfera de cuprindere a reexaminării nu cuprinde modificarea substanţială a structurii de bază a măsurilor."
SUBSECŢIUNEA 2:Majorarea taxei în afara contingentului
(132)Comisia observă că majorarea taxei în afara contingentului ar fi contrară obligaţiei de liberalizare progresivă a măsurii în temeiul articolului 19 alineatul (4) din regulamentul de bază privind măsurile de salvgardare şi al articolului 7 alineatul (4) din Acordul OMC privind măsurile de salvgardare.
SUBSECŢIUNEA 3:Principiul "primul venit, primul servit" pentru alocarea taxelor vamale
(133)În ceea ce priveşte cererea privind împărţirea proporţională a taxei în ziua epuizării contingentului, articolul 51 alineatul (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2447 al Comisiei (51) stabileşte că taxele se alocă pe o bază proporţională.
(51)Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziţii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii (JO L 343, 29.12.2015, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2015/2447/oj).
(134)Industria Uniunii a afirmat că punerea în aplicare a unui astfel de sistem este totuşi posibilă. Fără a aduce atingere celor de mai sus, Comisia consideră că nu este practic să se introducă un regim bazat pe principiul "primul sosit, primul servit" pentru alocarea taxelor vamale. Un astfel de sistem s-ar baza pe identificarea calendarului exact al înregistrărilor importurilor, care, la rândul său, ar fi influenţat de factori externi, cum ar fi eficienţa şi rapiditatea celor 27 de autorităţi vamale naţionale în ceea ce priveşte înregistrarea importurilor. Prin urmare, Comisia consideră că o astfel de abordare nu ar fi în interesul Uniunii, deoarece ar putea crea incertitudini juridice substanţiale pentru importatorii din UE.
(135)Cu toate acestea, Comisia consideră că problema subiacentă, şi anume epuizarea foarte rapidă a anumitor contingente tarifare, adesea în termen de o zi, va fi abordată prin alte ajustări, în special prin introducerea unor plafoane pentru volumul maxim pe care o singură ţară îl poate exporta în cadrul contingentului tarifar rezidual în acele categorii în care are loc o astfel de epuizare rapidă.
SUBSECŢIUNEA 4:Gestionarea globală a contingentelor în anumite categorii
(136)Anumite părţi interesate au susţinut că respectivul contingent din anumite categorii ar trebui să fie globalizat pentru a facilita o utilizare completă a volumului alocat, asigurând în acelaşi timp o distribuţie echitabilă între toţi partenerii exportatori.
(137)Comisia observă că în regulamentul definitiv (52) s-a decis că un sistem de contingente tarifare specifice de ţară este cel mai adecvat sistem pentru a asigura fluxurile comerciale tradiţionale şi, prin urmare, a fost stabilit ca fiind implicit. Comisia a introdus gestionarea globală doar în circumstanţe excepţionale şi din cauza unor cereri justificate în mod corespunzător (53).
(52)A se vedea considerentul 146 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/159 al Comisiei din 31 ianuarie 2019 de instituire a unor măsuri de salvgardare definitive împotriva importurilor de anumite produse siderurgice (JO L 31, 1.2.2019, p. 27, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2019/159/oj).
(53)De exemplu, categoria 8. A se vedea considerentul 53 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/894 al Comisiei din 29 iunie 2020 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2019/159 de instituire a unor măsuri de salvgardare definitive împotriva importurilor de anumite produse siderurgice (JO L 206, 30.6.2020, p. 27): http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2020/894/oj).
(138)Comisia consideră că părţile interesate nu au furnizat o justificare suficientă cu privire la motivul pentru care sistemul implicit nu este adecvat pentru categoriile specificate şi nici nu au demonstrat modul în care o astfel de ajustare ar servi interesului general al Uniunii.
SUBSECŢIUNEA 5:Reinstituirea contingentelor specifice de ţară pentru originile care exportă produse care fac obiectul unor taxe antidumping
(139)Industria Uniunii a susţinut că produsele siderurgice din China, în pofida faptului că fac obiectul măsurilor antidumping, continuă să intre pe piaţa UE la preţuri extrem de scăzute. Comisia observă că reintroducerea contingentelor specifice de ţară pentru China în categoriile în care aceste volume au fost redistribuite anterior din cauza prezenţei măsurilor antidumping nu va răspunde preocupărilor exprimate de industria Uniunii, deoarece importurile din China ar continua să intre pe piaţă, dar, în schimb, în cadrul unui contingent specific de ţară.