Secţiunea 4 - Publicitatea - Regulamentul 6/11-dec-2018 privind produsele medicinale veterinare şi de abrogare a Directivei 2001/82/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 4L

În vigoare
Versiune de la: 9 Noiembrie 2025
Secţiunea 4:Publicitatea
Art. 119: Publicitatea pentru produsele medicinale veterinare
(1)Numai produsele medicinale veterinare care sunt autorizate sau înregistrate într-un stat membru pot beneficia de publicitate în acel stat membru, cu excepţia cazului în care autoritatea competentă decide altfel, în conformitate cu dreptul intern aplicabil.
(2)Publicitatea pentru un produs medicinal veterinar redă în mod clar faptul că ea vizează promovarea furnizării, vânzării, prescrierii, distribuţiei sau utilizării produsului medicinal veterinar.
(3)Publicitatea nu trebuie formulată astfel încât să sugereze că respectivul produs medicinal veterinar ar putea reprezenta un furaj sau un biocid.
(4)Publicitatea respectă rezumatul caracteristicilor produsului căruia i se face publicitate.
(5)Publicitatea nu include informaţii, în nicio formă, care ar putea fi înşelătoare sau ar putea conduce la o utilizare incorectă a produsului medicinal veterinar.
(6)Publicitatea încurajează utilizarea responsabilă a produsului medicinal veterinar, prezentându-l în mod obiectiv şi fără a-i exagera proprietăţile.
(7)Suspendarea unei autorizaţii de comercializare exclude, în timpul perioadei de suspendare, orice formă de publicitate a produsului medicinal veterinar în statul membru în care acesta este suspendat.
(8)Produsele medicinale veterinare nu se distribuie în scopuri promoţionale, cu excepţia unor cantităţi mici de mostre.
(9)Produsele medicinale veterinare antimicrobiene nu se distribuie în scopuri promoţionale ca mostre şi sub nici o altă formă de prezentare.
(10)Mostrele menţionate la alineatul (8) se etichetează în mod corespunzător, cu indicaţia că reprezintă mostre, şi se înmânează direct medicilor veterinari sau altor persoane care au permisiunea să furnizeze astfel de produse medicinale veterinare, în timpul evenimentelor sponsorizate, sau de către reprezentanţi de vânzare, în cursul vizitelor lor.
Art. 120: Publicitatea pentru produse medicinale veterinare care se eliberează numai pe bază de prescripţie veterinară
(1)Publicitatea pentru produsele medicinale veterinare care se eliberează numai pe bază de prescripţie veterinară în conformitate cu articolul 34 este permisă numai atunci când se adresează exclusiv următoarelor persoane:
a)medicilor veterinari;
b)persoanelor care sunt autorizate să furnizeze produse medicinale veterinare în conformitate cu dreptul intern.
(2)Prin derogare de la alineatul (1) din prezentul articol, publicitatea pentru produse medicinale veterinare care se eliberează numai pe bază de prescripţie veterinară în conformitate cu articolul 34 adresată deţinătorilor de animale profesionişti poate fi permisă de către statul membru, dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii:
a)publicitatea este limitată la produsele medicinale veterinare imunologice;
b)publicitatea conţine o invitaţie explicită ca deţinătorii de animale profesionişti să consulte medicul veterinar cu privire la produsul medicinal veterinar imunologic.
(3)Fără a aduce atingere alineatelor (1) şi (2), este interzisă publicitatea pentru produse medicinale veterinare imunologice inactivate, care sunt fabricate din agenţi patogeni şi antigeni obţinuţi de la un animal sau de la animale într-o unitate epidemiologică şi utilizate pentru tratamentul animalului respectiv sau a animalelor respective în aceeaşi unitate epidemiologică sau pentru tratamentul unui animal sau al animalelor într-o unitate cu care există o legătură epidemiologică confirmată.
Art. 121: Promovarea produselor medicinale utilizate la animale
(1)În cazul promovării produselor medicinale către persoane calificate să le prescrie sau să le furnizeze în conformitate cu prezentul regulament, persoanelor în cauză nu li se pot furniza, oferi sau promite cadouri, avantaje pecuniare sau beneficii în natură, cu excepţia cazului în care acestea au o valoare simbolică şi sunt relevante pentru practica prescrierii sau a furnizării de produse medicinale.
(2)Persoanele calificate să prescrie sau să furnizeze produse medicinale astfel cum se menţionează la alineatul (1) nu solicită şi nu acceptă niciun stimulent interzis în temeiul alineatului respectiv.
(3)Alineatul (1) nu împiedică oferirea de ospitalitate, în mod direct sau indirect, la evenimente în scopuri pur profesionale şi ştiinţifice. Această ospitalitate este întotdeauna limitată strict la obiectivele principale ale evenimentului.
(4)Alineatele (1), (2) şi (3) nu aduc atingere măsurilor în vigoare sau practicilor comerciale din statele membre referitoare la preţuri, adaosuri şi reduceri.
Art. 122: Punerea în aplicare a dispoziţiilor privind publicitatea
Statele membre pot stabili orice proceduri consideră necesare pentru punerea în aplicare a articolelor 119, 120 şi 121.