Nou Secţiunea 2 - AJUNGEREA LA UN CONSENS ÎN SENSUL ARTICOLULUI 60 ALINEATUL (1) DIN REGULAMENTUL (UE) 2016/679 - Regulamentul 2518/26-nov-2025 de stabilire a unor norme procedurale suplimentare referitoare la asigurarea respectării Regulamentului (UE) 2016/679
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
Neintrat în vigoare Versiune de la: 12 Decembrie 2025
SECŢIUNEA 2:AJUNGEREA LA UN CONSENS ÎN SENSUL ARTICOLULUI 60 ALINEATUL (1) DIN REGULAMENTUL (UE) 2016/679
Art. 7: Conferirea sau limitarea drepturilor
Dispoziţiile din prezenta secţiune se referă la cooperarea dintre autorităţile de supraveghere şi nu conferă drepturi persoanelor fizice sau părţilor investigate sau nu limitează drepturile acestora.
Art. 8: Cooperarea dintre autorităţile de supraveghere
Atunci când cooperează între ele în încercarea de a ajunge la un consens, astfel cum se prevede la articolul 60 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/679, autorităţile de supraveghere pot să utilizeze toate mijloacele prevăzute în regulamentul respectiv, inclusiv asistenţa reciprocă, în temeiul articolului 61 din regulamentul respectiv şi operaţiunile comune, în temeiul articolului 62 din regulamentul respectiv.
Art. 9: Informaţiile relevante care fac obiectul schimbului între autoritatea de supraveghere principală şi celelalte autorităţi de supraveghere vizate
(1)Autoritatea de supraveghere principală şi celelalte autorităţi de supraveghere vizate fac schimb de informaţii relevante menţionate la articolul 60 alineatele (1) şi (3) din Regulamentul (UE) 2016/679. Respectivele informaţii includ, după caz:
a)informaţiile privind deschiderea unei investigaţii privind o presupusă încălcare a Regulamentului (UE) 2016/679;
b)cererile de informaţii în temeiul articolului 58 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul (UE) 2016/679 şi documentele aferente care rezultă din cererile respective;
c)informaţiile privind utilizarea altor competenţe de investigare menţionate la articolul 58 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/679 şi documentele aferente care rezultă din exercitarea competenţelor de investigare respective;
d)în cazul în care se are în vedere respingerea sau refuzul, integral sau parţial, al unei plângeri, motivele pentru care autoritatea de supraveghere principală respinge sau refuză plângerea;
e)informaţiile privind soluţionarea timpurie a unei plângeri în temeiul articolului 5 din prezentul regulament;
f)rezumatul aspectelor-cheie şi observaţiile cu privire la rezumatul menţionat la articolul 10 din prezentul regulament;
g)informaţiile privind domeniul de aplicare al investigaţiei;
h)informaţiile privind evoluţiile sau constatările care ar putea duce la modificarea domeniului de aplicare al investigaţiei sau la deschiderea unei noi investigaţii;
i)informaţiile privind etapele care trebuie parcurse şi analiza juridică efectuată pentru a se stabili existenţa unei încălcări a Regulamentului (UE) 2016/679 înainte de formularea constatărilor preliminare şi înainte de elaborarea proiectului de decizie;
j)constatările preliminare;
k)răspunsurile părţilor investigate la constatările preliminare;
l)opiniile reclamantului cu privire la versiunea neconfidenţială a constatărilor preliminare şi, dacă prezintă importanţă, cu privire la alte aspecte ale investigaţiei cu privire la care reclamantul ar fi putut prezenta observaţii oficiale scrise;
m)în cazul respingerii sau refuzului, integral sau parţial, al unei plângeri, observaţiile scrise ale reclamantului;
n)informaţiile privind orice măsuri relevante luate de autoritatea de supraveghere principală după primirea răspunsurilor părţilor investigate la constatările preliminare şi înainte de prezentarea unui proiect de decizie menţionat la articolul 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679;
o)opiniile părţilor investigate privind un proiect revizuit de decizie;
p)orice alte informaţii considerate utile şi relevante pentru investigaţie.
(2)În cursul investigaţiei, autoritatea de supraveghere principală şi celelalte autorităţi de supraveghere vizate fac schimb de informaţii menţionate la alineatul (1) de la prezentul articol cât mai curând posibil şi nu mai târziu de o săptămână de la data la care aceste informaţii devin disponibile, cu excepţia cazului în care se prevede altfel în prezentul regulament sau în Regulamentul (UE) 2016/679.
(3)Comitetul poate specifica modalităţile şi cerinţele pentru schimbul de informaţii relevante între autorităţile de supraveghere.
Art. 10: Rezumatul aspectelor-cheie
(1)Odată ce autoritatea de supraveghere principală a formulat o opinie preliminară privind principalele aspecte ale unei investigaţii, aceasta întocmeşte un rezumat al aspectelor-cheie în scopul cooperării în temeiul articolului 60 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(2)Rezumatul aspectelor-cheie include următoarele:
a)principalele fapte relevante;
b)o identificare preliminară a domeniului de aplicare al investigaţiei, în special a dispoziţiilor Regulamentului (UE) 2016/679 vizate de presupusa încălcare care urmează să fie investigată;
c)elementele de drept şi materiale identificate;
d)o analiză a opiniilor relevante exprimate de partea investigată sau de reclamant, în cazul în care opiniile respective sunt disponibile la momentul redactării rezumatului aspectelor-cheie;
e)după caz, identificarea preliminară a măsurilor corective potenţiale.
(3)Autoritatea de supraveghere principală pune fără întârziere la dispoziţia celorlalte autorităţi de supraveghere vizate rezumatul aspectelor-cheie, în termen de trei luni de la confirmarea de către autoritatea de supraveghere principală a competenţei sale în temeiul articolului 4 alineatul (6) din prezentul regulament sau de la adoptarea unei decizii obligatorii de către comitet în temeiul articolului 65 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(4)Autorităţile de supraveghere vizate pot prezenta observaţii privind rezumatul aspectelor-cheie în termen de patru săptămâni de la primirea rezumatului respectiv. Autoritatea de supraveghere principală poate prelungi perioada respectivă cu două săptămâni din cauza complexităţii cazului sau la cererea celorlalte autorităţi de supraveghere vizate.
(5)În cazul în care autorităţile de supraveghere vizate prezintă observaţii în temeiul alineatului (4), observaţiile respective se pun la dispoziţia tuturor celorlalte autorităţi de supraveghere vizate. Autoritatea de supraveghere principală răspunde la observaţiile respective în termen de patru săptămâni de la expirarea termenului menţionat la alineatul (4) indicând dacă şi în ce mod intenţionează să le ia în considerare. Autoritatea de supraveghere principală poate prelungi perioada respectivă cu două săptămâni din cauza complexităţii cazului.
(6)Atunci când transferă cazul autorităţii de supraveghere principale, autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea poate comunica autorităţii de supraveghere principale informaţii relevante pentru elaborarea rezumatului aspectelor-cheie.
(7)Comitetul poate specifica modalităţile şi cerinţele pentru transmiterea observaţiilor de către autorităţile de supraveghere vizate cu privire la rezumatul aspectelor-cheie.
Art. 11: Utilizarea mijloacelor care permit ajungerea la un consens
(1)În temeiul articolului 60 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/679, autoritatea de supraveghere principală şi celelalte autorităţi de supraveghere vizate depun eforturi pentru a ajunge la un consens privind cazurile care vizează prelucrarea transfrontalieră, în conformitate cu prezentul articol, şi pot utiliza toate mijloacele prevăzute în Regulamentul (UE) 2016/679, inclusiv asistenţa reciprocă în temeiul articolului 61 din Regulamentul (UE) 2016/679 şi operaţiunile comune în temeiul articolului 62 din regulamentul respectiv.
(2)În cazul în care o autoritate de supraveghere vizată nu este de acord cu autoritatea de supraveghere principală şi în absenţa unui consens, respectiva autoritate de supraveghere poate adresa autorităţii de supraveghere principale o cerere de asistenţă reciprocă în temeiul articolului 61 din Regulamentul (UE) 2016/679 sau poate solicita autorităţii de supraveghere principale să desfăşoare operaţiuni comune în temeiul articolului 62 din regulamentul respectiv, sau ambele, pentru a ajunge la un consens cu privire la următoarele:
a)domeniul de aplicare al investigaţiei în cazurile întemeiate pe plângeri, în special la dispoziţiile Regulamentului (UE) 2016/679 care sunt vizate de presupusa încălcare ce urmează să fie investigată;
b)elementele de drept sau materiale menţionate la articolul 10 alineatul (2) litera (c) din prezentul regulament, după caz;
c)identificarea preliminară a măsurilor corective potenţiale, în conformitate cu articolul 10 alineatul (2) litera (e) din prezentul regulament.
(3)O cerere în temeiul alineatului (2) de la prezentul articol se transmite în termen de o lună de la expirarea termenului menţionat la articolul 10 alineatul (5).
(4)În cazul în care se formulează o cerere de desfăşurare a unor operaţiuni comune în temeiul articolului 62 din Regulamentul (UE) 2016/679 în conformitate cu alineatul (2) de la prezentul articol, autoritatea de supraveghere principală răspunde cererii respective în termen de o lună de la primirea acesteia.
(5)Autoritatea de supraveghere principală iniţiază un dialog cu celelalte autorităţi de supraveghere vizate pe baza observaţiilor prezentate de acestea privind rezumatul aspectelor-cheie şi, după caz, ca răspuns la cererile formulate în temeiul articolelor 61 şi 62 din Regulamentul (UE) 2016/679, în încercarea de a ajunge la un consens. Consensul cu privire la aspectele menţionate la alineatul (2) de la prezentul articol serveşte drept bază pentru ca autoritatea de supraveghere principală să continue investigaţia şi să elaboreze constatările preliminare sau, după caz, să transmită autorităţii de supraveghere la care a fost depusă plângerea motivele în sensul articolului 16 alineatul (1) din prezentul regulament.
(6)În cazul în care, în cadrul unei investigaţii întemeiate pe o plângere, în conformitate cu procedurile prevăzute la articolul 10 alineatul (5) din prezentul regulament şi la alineatul (5) de la prezentul articol, nu există un consens între autoritatea de supraveghere principală şi una sau mai multe dintre celelalte autorităţi de supraveghere vizate cu privire la identificarea preliminară a domeniului de aplicare al investigaţiei menţionate la articolul 10 alineatul (2) litera (b) din prezentul regulament, se consideră că sunt îndeplinite condiţiile pentru solicitarea unei decizii obligatorii urgente în temeiul articolului 66 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679, iar autoritatea de supraveghere principală solicită comitetului o decizie obligatorie urgentă în temeiul articolului 66 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(7)Atunci când solicită comitetului o decizie obligatorie urgentă în temeiul alineatului (6) de la prezentul articol, autoritatea de supraveghere principală pune la dispoziţia comitetului următoarele:
a)informaţiile menţionate la articolul 10 alineatul (2);
b)observaţiile celorlalte autorităţi de supraveghere vizate care nu sunt de acord cu identificarea preliminară a domeniului de aplicare al investigaţiei de către autoritatea de supraveghere principală;
c)schimburile suplimentare de informaţii dintre autoritatea de supraveghere principală şi celelalte autorităţi de supraveghere vizate, în temeiul articolului 10 alineatul (5) şi al articolului 11 alineatul (5);
d)orice alte documente sau informaţii relevante, solicitate de comitet.
(8)Comitetul adoptă o decizie obligatorie urgentă privind domeniul de aplicare al investigaţiei pe baza tuturor informaţiilor primite.
Art. 12: Termenele pentru prezentarea unui proiect de decizie
(1)Autoritatea de supraveghere principală prezintă un proiect de decizie în temeiul articolului 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679 în termen de 15 luni de la confirmarea de către autoritatea de supraveghere principală a competenţei sale în temeiul articolului 4 alineatul (6) din prezentul regulament sau de la adoptarea unei decizii obligatorii de către comitet în temeiul articolului 65 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(2)În cazul în care autoritatea de supraveghere principală formulează o cerere în temeiul articolului 11 alineatul (6), termenul menţionat la alineatul (1) de la prezentul articol se suspendă până la adoptarea de către comitet a deciziei sale obligatorii.
(3)În mod excepţional, autoritatea de supraveghere principală poate prelungi o singură dată termenul menţionat la alineatul (1), pentru o perioadă de cel mult 12 luni, din cauza complexităţii cazului. Autoritatea de supraveghere principală informează celelalte autorităţi de supraveghere vizate cu privire la intenţia sa de a prelungi termenul menţionat la alineatul (1), precizând durata şi motivele prelungirii preconizate, cu cel puţin patru săptămâni înainte de expirarea termenului menţionat la alineatul (1).
(4)Orice autoritate de supraveghere vizată poate prezenta o obiecţie cu privire la prelungirea termenului în termen de două săptămâni de la data la care a fost informată cu privire la acest lucru în temeiul alineatului (3). Autoritatea respectivă prezintă motivele obiecţiei sale. Atunci când stabileşte dacă să prelungească termenul menţionat la alineatul (1) şi, după caz, durata prelungirii respective, autoritatea de supraveghere principală ţine seama în mod corespunzător de o astfel de obiecţie.
(5)În cazul în care autoritatea de supraveghere principală prelungeşte termenul menţionat la alineatul (1) de la prezentul articol în conformitate cu alineatele (3) şi (4) de la prezentul articol, orice altă autoritate de supraveghere vizată poate informa autoritatea de supraveghere principală că consideră că este necesar să se acţioneze pentru a proteja drepturile şi libertăţile persoanelor vizate. În cazul în care autoritatea de supraveghere principală nu prezintă un proiect de decizie în termenul prelungit, o autoritate de supraveghere care a informat autoritatea de supraveghere principală cu privire la nevoia de a acţiona pentru a proteja drepturile şi libertăţile persoanelor vizate poate adopta o măsură provizorie pe teritoriul statului său membru în conformitate cu articolul 55 din Regulamentul (UE) 2016/679. În acest caz, se consideră că sunt îndeplinite condiţiile pentru nevoia urgentă de a acţiona în temeiul articolului 66 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(6)În cazul în care se aplică procedura de cooperare simplă în temeiul articolului 6 din prezentul regulament, autoritatea de supraveghere principală prezintă un proiect de decizie în temeiul articolului 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679 în termen de 12 luni de la confirmarea de către autoritatea de supraveghere principală a competenţei sale în temeiul articolului 4 alineatul (6) din prezentul regulament sau de la adoptarea unei decizii obligatorii de către comitet în temeiul articolului 65 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul (UE) 2016/679.
În cazul în care dreptul intern impune proceduri interne prealabile sau ulterioare care prevăd obligaţia prezentării unui proiect de decizie în temeiul articolului 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679 după expirarea termenului menţionat la primul paragraf, autoritatea de supraveghere principală poate prelungi termenul respectiv o singură dată, pentru o perioadă de cel mult două luni. Într-un astfel de caz, autoritatea de supraveghere principală informează celelalte autorităţi de supraveghere vizate cu privire la prelungirea termenului, stabilind durata prelungirii respective, cu cel puţin două săptămâni înainte de expirarea termenului menţionat la primul paragraf.
Art. 13: Proceduri interne ulterioare
(1)În cazul în care dreptul intern impune să fie deschise proceduri interne ulterioare referitoare la acelaşi caz după adoptarea unei decizii în temeiul articolului 18 sau 21, autoritatea de supraveghere principală:
a)nu elaborează un nou rezumat al aspectelor-cheie;
b)repetă etapele procedurale în conformitate cu articolul 16 sau cu articolele 19 şi 20 numai în cazul în care evaluarea elementelor materiale sau de drept de către autoritatea de supraveghere principală diferă de o decizie anterioară adoptată în temeiul articolului 18 sau 21; şi
c)prezintă un proiect de decizie înainte de adoptarea oricărei decizii ulterioare care diferă de o decizie anterioară adoptată în temeiul articolului 18 sau 21.
(2)Termenele menţionate la articolul 12 se aplică pentru prezentarea unui proiect de decizie în cadrul oricărei proceduri ulterioare menţionate la alineatul (1) de la prezentul articol.