Nou Capitolul iii - COOPERAREA ÎN TEMEIUL ARTICOLULUI 60 DIN REGULAMENTUL (UE) 2016/679 - Regulamentul 2518/26-nov-2025 de stabilire a unor norme procedurale suplimentare referitoare la asigurarea respectării Regulamentului (UE) 2016/679
Acte UE
Jurnalul Oficial seria L
Neintrat în vigoare Versiune de la: 12 Decembrie 2025
CAPITOLUL III:COOPERAREA ÎN TEMEIUL ARTICOLULUI 60 DIN REGULAMENTUL (UE) 2016/679
Art. 6: Procedura de cooperare simplă
(1)Odată ce autoritatea de supraveghere principală şi-a format o opinie preliminară cu privire la principalele aspecte ale unei investigaţii, aceasta poate coopera cu celelalte autorităţi de supraveghere vizate printr-o procedură simplă de cooperare, în conformitate cu prezentul articol, în cazul în care:
a)consideră că nu există nicio îndoială rezonabilă în ceea ce priveşte domeniul de aplicare al investigaţiei, în special cu privire la dispoziţiile Regulamentului (UE) 2016/679 vizate de presupusa încălcare care urmează să fie investigată; şi
b)elementele de drept şi materiale identificate de autoritatea de supraveghere principală nu necesită cooperarea suplimentară cu celelalte autorităţi de supraveghere vizate care ar fi necesară în scopul unei investigaţii complexe, în special în cazul în care aceste elemente pot fi abordate pe baza unor decizii anterioare în cazuri similare.
În cazul în care autoritatea de supraveghere principală aplică procedura de cooperare simplă menţionată la primul paragraf, nu se aplică articolele 10, 11, 16, 19, 20, articolul 23 alineatul (1) literele (a) şi (b) şi articolul 23 alineatul (2) din prezentul regulament. Autoritatea de supraveghere principală prezintă un proiect de decizie în conformitate cu articolul 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679 în termenul menţionat la articolul 12 alineatul (6) din prezentul regulament.
(2)Autoritatea de supraveghere principală notifică celorlalte autorităţi de supraveghere vizate intenţia sa de a aplica procedura de cooperare simplă şi comunică informaţii cu privire la caracteristicile cazului relevant pentru a stabili dacă au fost îndeplinite condiţiile prevăzute la alineatul (1) de la prezentul articol, în termen de şase săptămâni de la confirmarea de către autoritatea de supraveghere principală a competenţei sale în temeiul articolului 4 alineatul (6) din prezentul regulament sau de la adoptarea unei decizii obligatorii de către comitet în temeiul articolului 65 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(3)În cazul în care oricare dintre celelalte autorităţi de supraveghere vizate formulează obiecţii cu privire la aplicarea procedurii de cooperare simplă în termen de două săptămâni de la notificarea acesteia, procedura respectivă nu se aplică, iar autoritatea de supraveghere principală elaborează un rezumat al aspectelor-cheie în conformitate cu articolul 10 şi cooperează cu celelalte autorităţi de supraveghere vizate în cadrul procedurilor prevăzute în capitolul III.
(4)Atunci când aplică procedura de cooperare simplă, autoritatea de supraveghere principală se asigură, înainte de prezentarea unui proiect de decizie, că, după caz, părţilor investigate li se acordă dreptul de a fi audiate şi că reclamantului i se oferă posibilitatea de a-şi face cunoscute punctele de vedere. În sensul prezentului alineat, se aplică în continuare modalităţile şi cerinţele administrative prevăzute în dreptul procedural intern al autorităţii de supraveghere principale sau al autorităţii de supraveghere la care a fost depusă plângerea, după caz.
(5)Capitolul III nu se aplică cazurilor tratate de autoritatea de supraveghere vizată în temeiul articolului 56 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/679.
SECŢIUNEA 2:AJUNGEREA LA UN CONSENS ÎN SENSUL ARTICOLULUI 60 ALINEATUL (1) DIN REGULAMENTUL (UE) 2016/679
Art. 7: Conferirea sau limitarea drepturilor
Dispoziţiile din prezenta secţiune se referă la cooperarea dintre autorităţile de supraveghere şi nu conferă drepturi persoanelor fizice sau părţilor investigate sau nu limitează drepturile acestora.
Art. 8: Cooperarea dintre autorităţile de supraveghere
Atunci când cooperează între ele în încercarea de a ajunge la un consens, astfel cum se prevede la articolul 60 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/679, autorităţile de supraveghere pot să utilizeze toate mijloacele prevăzute în regulamentul respectiv, inclusiv asistenţa reciprocă, în temeiul articolului 61 din regulamentul respectiv şi operaţiunile comune, în temeiul articolului 62 din regulamentul respectiv.
Art. 9: Informaţiile relevante care fac obiectul schimbului între autoritatea de supraveghere principală şi celelalte autorităţi de supraveghere vizate
(1)Autoritatea de supraveghere principală şi celelalte autorităţi de supraveghere vizate fac schimb de informaţii relevante menţionate la articolul 60 alineatele (1) şi (3) din Regulamentul (UE) 2016/679. Respectivele informaţii includ, după caz:
a)informaţiile privind deschiderea unei investigaţii privind o presupusă încălcare a Regulamentului (UE) 2016/679;
b)cererile de informaţii în temeiul articolului 58 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul (UE) 2016/679 şi documentele aferente care rezultă din cererile respective;
c)informaţiile privind utilizarea altor competenţe de investigare menţionate la articolul 58 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/679 şi documentele aferente care rezultă din exercitarea competenţelor de investigare respective;
d)în cazul în care se are în vedere respingerea sau refuzul, integral sau parţial, al unei plângeri, motivele pentru care autoritatea de supraveghere principală respinge sau refuză plângerea;
e)informaţiile privind soluţionarea timpurie a unei plângeri în temeiul articolului 5 din prezentul regulament;
f)rezumatul aspectelor-cheie şi observaţiile cu privire la rezumatul menţionat la articolul 10 din prezentul regulament;
g)informaţiile privind domeniul de aplicare al investigaţiei;
h)informaţiile privind evoluţiile sau constatările care ar putea duce la modificarea domeniului de aplicare al investigaţiei sau la deschiderea unei noi investigaţii;
i)informaţiile privind etapele care trebuie parcurse şi analiza juridică efectuată pentru a se stabili existenţa unei încălcări a Regulamentului (UE) 2016/679 înainte de formularea constatărilor preliminare şi înainte de elaborarea proiectului de decizie;
j)constatările preliminare;
k)răspunsurile părţilor investigate la constatările preliminare;
l)opiniile reclamantului cu privire la versiunea neconfidenţială a constatărilor preliminare şi, dacă prezintă importanţă, cu privire la alte aspecte ale investigaţiei cu privire la care reclamantul ar fi putut prezenta observaţii oficiale scrise;
m)în cazul respingerii sau refuzului, integral sau parţial, al unei plângeri, observaţiile scrise ale reclamantului;
n)informaţiile privind orice măsuri relevante luate de autoritatea de supraveghere principală după primirea răspunsurilor părţilor investigate la constatările preliminare şi înainte de prezentarea unui proiect de decizie menţionat la articolul 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679;
o)opiniile părţilor investigate privind un proiect revizuit de decizie;
p)orice alte informaţii considerate utile şi relevante pentru investigaţie.
(2)În cursul investigaţiei, autoritatea de supraveghere principală şi celelalte autorităţi de supraveghere vizate fac schimb de informaţii menţionate la alineatul (1) de la prezentul articol cât mai curând posibil şi nu mai târziu de o săptămână de la data la care aceste informaţii devin disponibile, cu excepţia cazului în care se prevede altfel în prezentul regulament sau în Regulamentul (UE) 2016/679.
(3)Comitetul poate specifica modalităţile şi cerinţele pentru schimbul de informaţii relevante între autorităţile de supraveghere.
Art. 10: Rezumatul aspectelor-cheie
(1)Odată ce autoritatea de supraveghere principală a formulat o opinie preliminară privind principalele aspecte ale unei investigaţii, aceasta întocmeşte un rezumat al aspectelor-cheie în scopul cooperării în temeiul articolului 60 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(2)Rezumatul aspectelor-cheie include următoarele:
a)principalele fapte relevante;
b)o identificare preliminară a domeniului de aplicare al investigaţiei, în special a dispoziţiilor Regulamentului (UE) 2016/679 vizate de presupusa încălcare care urmează să fie investigată;
c)elementele de drept şi materiale identificate;
d)o analiză a opiniilor relevante exprimate de partea investigată sau de reclamant, în cazul în care opiniile respective sunt disponibile la momentul redactării rezumatului aspectelor-cheie;
e)după caz, identificarea preliminară a măsurilor corective potenţiale.
(3)Autoritatea de supraveghere principală pune fără întârziere la dispoziţia celorlalte autorităţi de supraveghere vizate rezumatul aspectelor-cheie, în termen de trei luni de la confirmarea de către autoritatea de supraveghere principală a competenţei sale în temeiul articolului 4 alineatul (6) din prezentul regulament sau de la adoptarea unei decizii obligatorii de către comitet în temeiul articolului 65 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(4)Autorităţile de supraveghere vizate pot prezenta observaţii privind rezumatul aspectelor-cheie în termen de patru săptămâni de la primirea rezumatului respectiv. Autoritatea de supraveghere principală poate prelungi perioada respectivă cu două săptămâni din cauza complexităţii cazului sau la cererea celorlalte autorităţi de supraveghere vizate.
(5)În cazul în care autorităţile de supraveghere vizate prezintă observaţii în temeiul alineatului (4), observaţiile respective se pun la dispoziţia tuturor celorlalte autorităţi de supraveghere vizate. Autoritatea de supraveghere principală răspunde la observaţiile respective în termen de patru săptămâni de la expirarea termenului menţionat la alineatul (4) indicând dacă şi în ce mod intenţionează să le ia în considerare. Autoritatea de supraveghere principală poate prelungi perioada respectivă cu două săptămâni din cauza complexităţii cazului.
(6)Atunci când transferă cazul autorităţii de supraveghere principale, autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea poate comunica autorităţii de supraveghere principale informaţii relevante pentru elaborarea rezumatului aspectelor-cheie.
(7)Comitetul poate specifica modalităţile şi cerinţele pentru transmiterea observaţiilor de către autorităţile de supraveghere vizate cu privire la rezumatul aspectelor-cheie.
Art. 11: Utilizarea mijloacelor care permit ajungerea la un consens
(1)În temeiul articolului 60 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/679, autoritatea de supraveghere principală şi celelalte autorităţi de supraveghere vizate depun eforturi pentru a ajunge la un consens privind cazurile care vizează prelucrarea transfrontalieră, în conformitate cu prezentul articol, şi pot utiliza toate mijloacele prevăzute în Regulamentul (UE) 2016/679, inclusiv asistenţa reciprocă în temeiul articolului 61 din Regulamentul (UE) 2016/679 şi operaţiunile comune în temeiul articolului 62 din regulamentul respectiv.
(2)În cazul în care o autoritate de supraveghere vizată nu este de acord cu autoritatea de supraveghere principală şi în absenţa unui consens, respectiva autoritate de supraveghere poate adresa autorităţii de supraveghere principale o cerere de asistenţă reciprocă în temeiul articolului 61 din Regulamentul (UE) 2016/679 sau poate solicita autorităţii de supraveghere principale să desfăşoare operaţiuni comune în temeiul articolului 62 din regulamentul respectiv, sau ambele, pentru a ajunge la un consens cu privire la următoarele:
a)domeniul de aplicare al investigaţiei în cazurile întemeiate pe plângeri, în special la dispoziţiile Regulamentului (UE) 2016/679 care sunt vizate de presupusa încălcare ce urmează să fie investigată;
b)elementele de drept sau materiale menţionate la articolul 10 alineatul (2) litera (c) din prezentul regulament, după caz;
c)identificarea preliminară a măsurilor corective potenţiale, în conformitate cu articolul 10 alineatul (2) litera (e) din prezentul regulament.
(3)O cerere în temeiul alineatului (2) de la prezentul articol se transmite în termen de o lună de la expirarea termenului menţionat la articolul 10 alineatul (5).
(4)În cazul în care se formulează o cerere de desfăşurare a unor operaţiuni comune în temeiul articolului 62 din Regulamentul (UE) 2016/679 în conformitate cu alineatul (2) de la prezentul articol, autoritatea de supraveghere principală răspunde cererii respective în termen de o lună de la primirea acesteia.
(5)Autoritatea de supraveghere principală iniţiază un dialog cu celelalte autorităţi de supraveghere vizate pe baza observaţiilor prezentate de acestea privind rezumatul aspectelor-cheie şi, după caz, ca răspuns la cererile formulate în temeiul articolelor 61 şi 62 din Regulamentul (UE) 2016/679, în încercarea de a ajunge la un consens. Consensul cu privire la aspectele menţionate la alineatul (2) de la prezentul articol serveşte drept bază pentru ca autoritatea de supraveghere principală să continue investigaţia şi să elaboreze constatările preliminare sau, după caz, să transmită autorităţii de supraveghere la care a fost depusă plângerea motivele în sensul articolului 16 alineatul (1) din prezentul regulament.
(6)În cazul în care, în cadrul unei investigaţii întemeiate pe o plângere, în conformitate cu procedurile prevăzute la articolul 10 alineatul (5) din prezentul regulament şi la alineatul (5) de la prezentul articol, nu există un consens între autoritatea de supraveghere principală şi una sau mai multe dintre celelalte autorităţi de supraveghere vizate cu privire la identificarea preliminară a domeniului de aplicare al investigaţiei menţionate la articolul 10 alineatul (2) litera (b) din prezentul regulament, se consideră că sunt îndeplinite condiţiile pentru solicitarea unei decizii obligatorii urgente în temeiul articolului 66 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679, iar autoritatea de supraveghere principală solicită comitetului o decizie obligatorie urgentă în temeiul articolului 66 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(7)Atunci când solicită comitetului o decizie obligatorie urgentă în temeiul alineatului (6) de la prezentul articol, autoritatea de supraveghere principală pune la dispoziţia comitetului următoarele:
a)informaţiile menţionate la articolul 10 alineatul (2);
b)observaţiile celorlalte autorităţi de supraveghere vizate care nu sunt de acord cu identificarea preliminară a domeniului de aplicare al investigaţiei de către autoritatea de supraveghere principală;
c)schimburile suplimentare de informaţii dintre autoritatea de supraveghere principală şi celelalte autorităţi de supraveghere vizate, în temeiul articolului 10 alineatul (5) şi al articolului 11 alineatul (5);
d)orice alte documente sau informaţii relevante, solicitate de comitet.
(8)Comitetul adoptă o decizie obligatorie urgentă privind domeniul de aplicare al investigaţiei pe baza tuturor informaţiilor primite.
Art. 12: Termenele pentru prezentarea unui proiect de decizie
(1)Autoritatea de supraveghere principală prezintă un proiect de decizie în temeiul articolului 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679 în termen de 15 luni de la confirmarea de către autoritatea de supraveghere principală a competenţei sale în temeiul articolului 4 alineatul (6) din prezentul regulament sau de la adoptarea unei decizii obligatorii de către comitet în temeiul articolului 65 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(2)În cazul în care autoritatea de supraveghere principală formulează o cerere în temeiul articolului 11 alineatul (6), termenul menţionat la alineatul (1) de la prezentul articol se suspendă până la adoptarea de către comitet a deciziei sale obligatorii.
(3)În mod excepţional, autoritatea de supraveghere principală poate prelungi o singură dată termenul menţionat la alineatul (1), pentru o perioadă de cel mult 12 luni, din cauza complexităţii cazului. Autoritatea de supraveghere principală informează celelalte autorităţi de supraveghere vizate cu privire la intenţia sa de a prelungi termenul menţionat la alineatul (1), precizând durata şi motivele prelungirii preconizate, cu cel puţin patru săptămâni înainte de expirarea termenului menţionat la alineatul (1).
(4)Orice autoritate de supraveghere vizată poate prezenta o obiecţie cu privire la prelungirea termenului în termen de două săptămâni de la data la care a fost informată cu privire la acest lucru în temeiul alineatului (3). Autoritatea respectivă prezintă motivele obiecţiei sale. Atunci când stabileşte dacă să prelungească termenul menţionat la alineatul (1) şi, după caz, durata prelungirii respective, autoritatea de supraveghere principală ţine seama în mod corespunzător de o astfel de obiecţie.
(5)În cazul în care autoritatea de supraveghere principală prelungeşte termenul menţionat la alineatul (1) de la prezentul articol în conformitate cu alineatele (3) şi (4) de la prezentul articol, orice altă autoritate de supraveghere vizată poate informa autoritatea de supraveghere principală că consideră că este necesar să se acţioneze pentru a proteja drepturile şi libertăţile persoanelor vizate. În cazul în care autoritatea de supraveghere principală nu prezintă un proiect de decizie în termenul prelungit, o autoritate de supraveghere care a informat autoritatea de supraveghere principală cu privire la nevoia de a acţiona pentru a proteja drepturile şi libertăţile persoanelor vizate poate adopta o măsură provizorie pe teritoriul statului său membru în conformitate cu articolul 55 din Regulamentul (UE) 2016/679. În acest caz, se consideră că sunt îndeplinite condiţiile pentru nevoia urgentă de a acţiona în temeiul articolului 66 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(6)În cazul în care se aplică procedura de cooperare simplă în temeiul articolului 6 din prezentul regulament, autoritatea de supraveghere principală prezintă un proiect de decizie în temeiul articolului 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679 în termen de 12 luni de la confirmarea de către autoritatea de supraveghere principală a competenţei sale în temeiul articolului 4 alineatul (6) din prezentul regulament sau de la adoptarea unei decizii obligatorii de către comitet în temeiul articolului 65 alineatul (1) litera (b) din Regulamentul (UE) 2016/679.
În cazul în care dreptul intern impune proceduri interne prealabile sau ulterioare care prevăd obligaţia prezentării unui proiect de decizie în temeiul articolului 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679 după expirarea termenului menţionat la primul paragraf, autoritatea de supraveghere principală poate prelungi termenul respectiv o singură dată, pentru o perioadă de cel mult două luni. Într-un astfel de caz, autoritatea de supraveghere principală informează celelalte autorităţi de supraveghere vizate cu privire la prelungirea termenului, stabilind durata prelungirii respective, cu cel puţin două săptămâni înainte de expirarea termenului menţionat la primul paragraf.
Art. 13: Proceduri interne ulterioare
(1)În cazul în care dreptul intern impune să fie deschise proceduri interne ulterioare referitoare la acelaşi caz după adoptarea unei decizii în temeiul articolului 18 sau 21, autoritatea de supraveghere principală:
a)nu elaborează un nou rezumat al aspectelor-cheie;
b)repetă etapele procedurale în conformitate cu articolul 16 sau cu articolele 19 şi 20 numai în cazul în care evaluarea elementelor materiale sau de drept de către autoritatea de supraveghere principală diferă de o decizie anterioară adoptată în temeiul articolului 18 sau 21; şi
c)prezintă un proiect de decizie înainte de adoptarea oricărei decizii ulterioare care diferă de o decizie anterioară adoptată în temeiul articolului 18 sau 21.
(2)Termenele menţionate la articolul 12 se aplică pentru prezentarea unui proiect de decizie în cadrul oricărei proceduri ulterioare menţionate la alineatul (1) de la prezentul articol.
Art. 14: Legalitatea şi validitatea etapelor procedurale şi decizia finală
În cazul în care prezentul regulament sau articolul 65 alineatul (6) din Regulamentul (UE) 2016/679 impune unei autorităţi de supraveghere să ia o măsură procedurală într-un anumit termen, luarea unei astfel de măsuri după expirarea termenului respectiv nu afectează legalitatea sau validitatea respectivei etape procedurale sau a deciziei finale.
Art. 15: Termene şi dreptul la o cale de atac judiciară eficientă
Pentru a stabili dacă o autoritate de supraveghere nu a tratat o plângere în conformitate cu articolul 78 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/679, se analizează dacă în termenul prevăzut în prezentul regulament sau la articolul 65 alineatul (6) din Regulamentul (UE) 2016/679, inclusiv orice eventuale prelungiri ale acestui termen, respectiva autoritate de supraveghere:
(a)nu a prezentat un proiect de decizie sau un proiect de decizie revizuit; sau
(b)nu a adoptat o decizie finală.
Art. 16: Procedura pentru respingerea sau refuzul, integral sau parţial, al unei plângeri în sensul articolului 60 alineatele (8) şi (9) din Regulamentul (UE) 2016/679
(1)În cazul în care autoritatea de supraveghere principală intenţionează să respingă sau să refuze integral sau parţial o plângere, aceasta prezintă autorităţii de supraveghere la care a fost depusă plângerea, înainte de a transmite un proiect de decizie în temeiul articolului 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679, motivele care stau la baza opiniei sale preliminare conform căreia plângerea trebuie să fie respinsă sau refuzată integral sau parţial.
Autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea îl informează pe reclamant cu privire la motivele opiniei preliminare menţionate în primul paragraf, îi oferă reclamantului posibilitatea de a-şi face cunoscute opiniile în scris şi îl informează pe reclamant cu privire la consecinţele neprezentării opiniilor sale.
Autoritatea de supraveghere principală stabileşte un termen adecvat pentru ca reclamantul să îşi facă cunoscute opiniile. Termenul respectiv nu poate fi mai scurt de trei săptămâni şi nici mai lung de şase săptămâni.
(2)Autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea transmite autorităţii de supraveghere principale toate opiniile făcute cunoscute de reclamant, cât mai curând posibil şi în termen de cel mult o săptămână de la data la care acestea devin disponibile.
(3)În cazul în care opiniile făcute cunoscute de reclamant în conformitate cu alineatul (1) de la prezentul articol nu conduc la o modificare a opiniei preliminare menţionate la alineatul (1) primul paragraf de la prezentul articol, autoritatea de supraveghere principală, în cooperare cu autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea, pregăteşte un proiect de decizie şi îl transmite celorlalte autorităţi de supraveghere vizate, în conformitate cu articolul 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679.
(4)În cazul în care în proiectul de decizie transmis în conformitate cu alineatul (3) se concluzionează că plângerea trebuie să fie parţial respinsă sau refuzată, autoritatea de supraveghere principală îşi continuă investigaţia în cooperare cu celelalte autorităţi de supraveghere vizate în ceea ce priveşte partea din plângere care rămâne de investigat.
Art. 17: Proiect de decizie revizuit prin care se respinge sau se refuză, integral sau parţial, o plângere
În cazul în care autoritatea de supraveghere principală stabileşte că proiectul de decizie revizuit, în sensul articolului 60 alineatul (5) din Regulamentul (UE) 2016/679, prin care se respinge sau se refuză, integral sau parţial, o plângere, cuprinde elemente noi cu privire la care reclamantul ar trebui să aibă posibilitatea de a-şi face cunoscute opiniile, autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea îi oferă reclamantului, înainte de transmiterea proiectului de decizie revizuit, în temeiul articolului 60 alineatul (5) din Regulamentul (UE) 2016/679, posibilitatea de a-şi face cunoscute opiniile cu privire la aceste noi elemente în conformitate cu articolul 16 din prezentul regulament.
Art. 18: Decizie prin care se respinge sau se refuză, integral sau parţial, o plângere
Atunci când adoptă o decizie prin care se respinge sau se refuză, integral sau parţial, o plângere în conformitate cu articolul 60 alineatul (8) sau (9) din Regulamentul (UE) 2016/679, autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea îl informează pe reclamant privind calea de atac pe care o are la dispoziţie în conformitate cu articolul 78 din Regulamentul (UE) 2016/679.
Art. 19: CONSTATĂRILE PRELIMINARE ŞI DREPTUL DE A FI ASCULTAT
(1)În urma consultărilor şi procedurilor prevăzute la articolele 10 şi 11 din prezentul regulament, în cazul în care intenţionează să prezinte celorlalte autorităţi de supraveghere vizate un proiect de decizie, în sensul articolului 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679, prin care se constată o încălcare a Regulamentului (UE) 2016/679, autoritatea de supraveghere principală elaborează constatări preliminare.
(2)Constatările preliminare includ constatările investigaţiei şi prezintă acuzaţiile formulate într-un mod exhaustiv şi suficient de clar pentru a le permite părţilor investigate să ia cunoştinţă de comportamentul investigat de autoritatea de supraveghere principală. În special, constatările preliminare prezintă în mod clar toate faptele, lista probelor pe care se bazează şi întreaga evaluare juridică invocată împotriva părţilor investigate, astfel încât acestea să îşi poată exprima opiniile privind faptele respective şi concluziile juridice pe care autoritatea de supraveghere principală intenţionează să le formuleze în proiectul de decizie în sensul articolului 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679.
Constatările preliminare indică, pe baza informaţiilor disponibile în stadiul respectiv şi fără a aduce atingere opiniilor părţilor investigate, măsurile corective a căror utilizare este luată în considerare de autoritatea de supraveghere principală.
În cazul în care, pe baza informaţiilor disponibile în stadiul respectiv şi fără a aduce atingere opiniilor părţilor investigate, autoritatea de supraveghere principală are în vederea impunerea unei amenzi administrative în conformitate cu articolul 83 din Regulamentul (UE) 2016/679, aceasta indică în constatările preliminare principalele elemente de drept şi de fapt de care are cunoştinţă şi pe care intenţionează să se bazeze pentru a decide dacă să impună o amendă administrativă, precum şi pentru a decide cu privire la cuantumul amenzii, ţinând seama de elementele care figurează la articolul 83 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/679, inclusiv de orice circumstanţe agravante sau atenuante pe care intenţionează să le ia în considerare.
(3)Autoritatea de supraveghere principală transmite constatările preliminare celorlalte autorităţi de supraveghere vizate. Aceste autorităţi pot prezenta autorităţii de supraveghere principale observaţii cu privire la constatările respective în termen de patru săptămâni de la transmiterea constatărilor preliminare celorlalte autorităţi de supraveghere vizate. La cererea uneia dintre celelalte autorităţi de supraveghere vizate, autoritatea de supraveghere principală prelungeşte acest termen cu două săptămâni.
(4)Autoritatea de supraveghere principală notifică fiecăreia dintre părţile investigate constatările preliminare, astfel cum au fost modificate, dacă este cazul, pentru a ţine seama de observaţiile formulate de celelalte autorităţi de supraveghere vizate.
(5)Atunci când notifică constatările preliminare părţilor investigate, autoritatea de supraveghere principală stabileşte un termen adecvat, nu mai scurt de trei săptămâni şi nici mai lung de şase săptămâni de la data notificării, în care părţile respective îşi pot prezenta opiniile în scris, sau organizează o audiere în acelaşi termen pentru a asculta opiniile părţilor investigate prezentate oral.
(6)Atunci când notifică constatările preliminare părţilor investigate, autoritatea de supraveghere principală le oferă părţilor respective acces la dosarul administrativ în conformitate cu articolele 24 şi 25.
(7)În răspunsul lor la constatările preliminare, părţile investigate pot prezenta toate faptele şi argumentele juridice pe care le cunosc şi care sunt relevante pentru apărarea lor împotriva acuzaţiilor formulate de autoritatea de supraveghere principală. Părţile anexează orice documente relevante care dovedesc faptele menţionate. Autoritatea de supraveghere principală îşi întemeiază proiectul de decizie numai pe acuzaţiile, pe faptele şi evaluarea juridică bazată pe aceste fapte, cu privire la care părţile investigate au avut posibilitatea de a-şi prezenta opiniile.
Art. 20: Transmiterea constatărilor preliminare către reclamanţi
(1)În cazul în care autoritatea de supraveghere principală emite constatări preliminare referitoare la o chestiune cu privire la care a primit o plângere, autoritatea de supraveghere la care a fost depusă plângerea comunică reclamantului respectivele constatări preliminare, în conformitate cu normele privind accesul la dosarul administrativ şi la informaţiile confidenţiale prevăzute la articolele 24 şi 25, iar autoritatea de supraveghere principală stabileşte un termen adecvat, nu mai scurt de trei săptămâni şi nici mai lung de şase săptămâni, în care reclamantul îşi poate face cunoscute opiniile în scris.
(2)În sensul alineatului (1), se aplică în continuare modalităţile şi cerinţele administrative prevăzute de dreptul procedural intern al autorităţii de supraveghere la care a fost depusă plângerea.
(3)Alineatul (1) de la prezentul articol se aplică, de asemenea, în cazul în care autoritatea de supraveghere principală:
a)tratează o plângere în comun cu alte plângeri;
b)tratează separat o parte a unei plângeri; sau
c)modifică domeniul de aplicare al investigaţiei în constatările preliminare în orice mod, inclusiv în urma unei decizii obligatorii a comitetului în conformitate cu articolul 11 alineatul (8).
Art. 21: Adoptarea deciziei finale
(1)După transmiterea proiectului de decizie celorlalte autorităţi de supraveghere vizate în conformitate cu articolul 60 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/679 şi în cazul în care niciuna dintre celelalte autorităţi de supraveghere nu formulează obiecţii cu privire la proiectul de decizie în termenele prevăzute la articolul 60 alineatul (4) sau (5) din Regulamentul (UE) 2016/679, după caz, autoritatea de supraveghere principală, în termen de o lună de la încheierea perioadei menţionate la articolul 60 alineatul (4) sau (5) din Regulamentul (UE) 2016/679:
a)adoptă decizia sa menţionată la articolul 60 alineatul (7) sau, după caz, la articolul 60 alineatul (9) din Regulamentul (UE) 2016/679; şi
b)notifică decizia menţionată la litera (a) sediului principal sau sediului unic al operatorului sau al persoanei împuternicite de operator, după caz.
(2)Informaţiile care sunt puse la dispoziţia reclamantului în conformitate cu articolul 60 alineatele (7) şi (9) din Regulamentul (UE) 2016/679 includ:
a)o versiune a deciziei adoptate care include dispozitivul acesteia în întregime şi motivele deciziei respective care nu includ elemente considerate confidenţiale în conformitate cu articolul 25 din prezentul regulament; sau
b)un rezumat al deciziei adoptate, inclusiv faptele şi motivele relevante ale deciziei respective.
În orice caz, reclamantului i se pune la dispoziţie, la cerere, o versiune a deciziei menţionate în primul paragraf, care include dispozitivul acesteia în întregime şi motivele deciziei respective care nu includ elemente considerate confidenţiale în conformitate cu articolul 25 din prezentul regulament.
Modalităţile şi cerinţele administrative prevăzute de dreptul procedural intern al autorităţii de supraveghere principale continuă să se aplice.
Art. 22: Dreptul de a fi ascultat în legătură cu proiectul de decizie revizuit prin care se constată o încălcare
(1)În cazul în care autoritatea de supraveghere principală stabileşte că proiectul de decizie revizuit, în sensul articolului 60 alineatul (5) din Regulamentul (UE) 2016/679, prin care se constată o încălcare a Regulamentului (UE) 2016/679, cuprinde elemente noi cu privire la care părţile investigate trebuie să aibă posibilitatea de a-şi face cunoscute opiniile, autoritatea de supraveghere principală oferă părţilor investigate, înainte de prezentarea proiectului de decizie revizuit, în sensul articolului 60 alineatul (5) din Regulamentul (UE) 2016/679, posibilitatea de a-şi face cunoscute opiniile cu privire la aceste elemente noi.
(2)Autoritatea de supraveghere principală stabileşte un termen adecvat, nu mai scurt de trei săptămâni şi nici mai lung de şase săptămâni, în care părţile investigate îşi pot face cunoscute opiniile.
(3)Autoritatea de supraveghere principală informează celelalte autorităţi de supraveghere vizate cu privire la opiniile exprimate de părţile investigate, cât mai curând posibil şi în termen de cel mult o săptămână de la data la care acestea devin disponibile.
Art. 23: Obiecţii relevante şi motivate
(1)Orice obiecţie relevantă şi motivată, astfel cum este definită la articolul 4 punctul 24 din Regulamentul (UE) 2016/679:
a)se bazează pe elemente materiale şi de drept incluse în proiectul de decizie sau în dosarul de cooperare;
b)nu privesc domeniul de aplicare al unei investigaţii în cazul în care niciuna dintre autorităţile de supraveghere vizate nu a formulat observaţii în conformitate cu articolul 10 alineatul (4) din prezentul regulament sau în cazul în care s-a ajuns la un consens în urma observaţiilor primite, şi nici domeniul de aplicare al unei investigaţii astfel cum este definit într-o decizie obligatorie a comitetului adoptată în temeiul articolului 11 alineatul (8) din prezentul regulament;
c)nu privesc un proiect de decizie adoptat în conformitate cu articolul 5 din prezentul regulament.
(2)Prin derogare de la alineatul (1) litera (b), o autoritate de supraveghere vizată poate prezenta, în cazuri justificate corespunzător, obiecţii relevante şi motivate care privesc domeniul de aplicare al unei investigaţii menţionate la alineatul (1) litera (b) dacă:
a)autoritatea de supraveghere principală nu a investigat toate elementele rezumatului aspectelor-cheie cu privire la care s-a ajuns la un consens în conformitate cu articolul 10 alineatul (5) sau cu articolul 11 alineatul (5), ori nu a respectat decizia obligatorie a comitetului adoptată în temeiul articolului 11 alineatul (8); sau
b)elemente noi, care nu erau disponibile la data ajungerii la un consens cu privire la rezumatul aspectelor-cheie în conformitate cu articolul 10 alineatul (5) sau cu articolul 11 alineatul (5), ori la data adoptării deciziei obligatorii a comitetului în temeiul articolului 11 alineatul (8), demonstrează existenţa unui risc semnificativ pe care proiectul de decizie îl prezintă în ceea ce priveşte drepturile şi libertăţile fundamentale ale persoanei vizate şi, după caz, libera circulaţie a datelor cu caracter personal în cadrul Uniunii; sau ambele.
(3)O obiecţie relevantă şi motivată trebuie să fie suficient de clară, coerentă şi precisă şi, dacă este necesar, să identifice elementele proiectului de decizie care urmează să fie modificate pentru a permite autorităţilor de supraveghere să îşi pregătească poziţiile şi, dacă este cazul, pentru a permite comitetului să soluţioneze litigiul în mod eficient.