Capitolul 6 - MODIFICĂRI - Regulamentul 2402/12-dec-2017 de stabilire a unui cadru general privind securitizarea şi de creare a unui cadru specific pentru o securitizare simplă, transparentă şi standardizată, şi de modificare a Directivelor 2009/65/CE, 2009/138/CE şi 2011/61/UE, precum şi a Regulamentelor (CE) nr. 1060/2009 şi (UE) nr. 648/2012

Acte UE

Jurnalul Oficial 347L

În vigoare
Versiune de la: 8 Iulie 2024
CAPITOLUL 6:MODIFICĂRI
Art. 38: Modificarea Directivei 2009/65/CE
- Articolul 50a: din Directiva 2009/65/CE se înlocuieşte cu următorul text:
"- Articolul 50a
În cazul în care societăţile de administrare a OPCVM sau OPCVM administrate intern sunt expuse la o securitizare care nu mai îndeplineşte cerinţele prevăzute în Regulamentul (UE) 2017/2402 al Parlamentului European şi al Consiliului (*), acestea trebuie, în interesul investitorilor în OPCVM-ul în cauză, să acţioneze şi să ia măsuri de remediere, după caz.
(*)Regulamentul (UE) 2017/2402 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 decembrie 2017 de stabilire a unui cadru general privind securitizarea şi de creare a unui cadru specific pentru o securitizare simplă, transparentă şi standardizată, şi de modificare a Directivelor 2009/65/CE, 2009/138/CE şi 2011/61/UE, precum şi a Regulamentelor (CE) nr. 1060/2009 şi (UE) nr. 648/2012 (JO L 347, 28.12.2017, p. 35)."
Art. 39: Modificarea Directivei 2009/138/CE
Directiva 2009/138/CE se modifică după cum urmează:
1.La articolul 135, alineatele (2) şi (3) se înlocuiesc cu următorul text:
"(2) Comisia adoptă acte delegate, în conformitate cu articolul 301a din prezenta directivă, în completarea prezentei directive, prin stabilirea specificaţiilor pentru circumstanţele în care se poate impune o exigenţă proporţională de capital suplimentar când cerinţele prevăzute la articolul 5 sau 6 din Regulamentul (UE) 2017/2402 al Parlamentului European şi al Consiliului (*) au fost încălcate, fără a aduce atingere articolului 101 alineatul (3) din prezenta directivă.
(*)Regulamentul (UE) 2017/2402 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 decembrie 2017 de stabilire a unui cadru general privind securitizarea şi de creare a unui cadru specific pentru o securitizare simplă, transparentă şi standardizată, şi de modificare a Directivelor 2009/65/CE, 2009/138/CE şi 2011/61/UE, precum şi a Regulamentelor (CE) nr. 1060/2009 şi (UE) nr. 648/2012 (JO L 347, 28.12.2017, p. 35).
(3) Pentru a asigura o armonizare consecventă în ceea ce priveşte alineatul (2) din prezentul articol, AEAPO elaborează, sub rezerva articolului 301b, proiecte de standarde tehnice de reglementare pentru a indica metodologiile de calcul al exigenţei proporţionale de capital suplimentar menţionate la respectivul alineat.
Comisia este împuternicită să completeze prezenta directivă prin adoptarea standardelor tehnice de reglementare menţionate la prezentul alineat în conformitate cu articolele 10-14 din Regulamentul (UE) nr. 1094/2010."
2.Articolul 308b alineatul (11) se elimină.
Art. 40: Modificarea Regulamentului (CE) nr. 1060/2009
Regulamentul (CE) nr. 1060/2009 se modifică după cum urmează:
1.În considerentele 22 şi 41, la articolul 8c şi în anexa I secţiunea D partea a II-a punctul 1, termenul "instrument financiar structurat" se înlocuieşte cu termenul "instrument de securitizare"
2.În considerentele 34 şi 40, articolul 8 alineatul (4), articolul 8c, articolul 10 alineatul (3), articolul 39 alineatul (4), precum şi în anexa I secţiunea A punctul 2 al cincilea paragraf, în anexa I secţiunea B punctul 5, în anexa I secţiunea D partea a II-a (titlu şi punctul 2), în anexa III partea I punctele 8, 24 şi 45, şi în anexa III partea III punctul 8, termenul "instrumente financiare structurate" se înlocuieşte cu termenul "instrumente de securitizare"
3.La articolul 1, al doilea paragraf se înlocuieşte cu următorul text:
"Prezentul regulament stabileşte, de asemenea, obligaţii pentru emitenţii şi părţile terţe aferente stabilite în Uniune în privinţa instrumentelor de securitizare."
4.La articolul 3 alineatul (1), litera (l) se înlocuieşte cu următorul text:
"(l)«instrument de securitizare» înseamnă un instrument financiar sau alte active rezultate dintr-o tranzacţie sau o schemă de securizare, astfel cum este definită la articolul 2 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2017/2402 [Regulamentul privind securitizarea];"
5.Articolul 8b se elimină.
6.La articolul 4 alineatul (3) litera (b), la articolul 5 alineatul (6) al doilea paragraf litera (b) şi la articolul 25a, trimiterea la articolul 8b se elimină.
Art. 41: Modificarea Directivei 2011/61/UE
- Articolul 17 din Directiva 2011/61/UE se înlocuieşte cu următorul text:
"- Articolul 17
În cazul în care sunt expuşi la o securitizare care nu mai îndeplineşte cerinţele prevăzute în Regulamentul (UE) 2017/2402 al Parlamentului European şi al Consiliului (*), AFIA trebuie, în interesul investitorilor în FIA-urile în cauză, să acţioneze şi să ia măsuri de remediere, după caz.
(*)Regulamentul (UE) 2017/2402 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 decembrie 2017 de stabilire a unui cadru general privind securitizarea şi de creare a unui cadru specific pentru o securitizare simplă, transparentă şi standardizată, şi de modificare a Directivelor 2009/65/CE, 2009/138/CE şi 2011/61/UE, precum şi a Regulamentelor (CE) nr. 1060/2009 şi (UE) nr. 648/2012 (JO L 347, 28.12.2017, p. 35)."
Art. 42: Modificarea Regulamentului (UE) nr. 648/2012
Regulamentul (UE) nr. 648/2012 se modifică după cum urmează:
1.La articolul 2 se adaugă următoarele puncte:
"30.«obligaţiune garantată» înseamnă o obligaţiune care întruneşte cerinţele prevăzute la articolul 129 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013.
31.«entitatea emitentă a obligaţiunii garantate» înseamnă emitentul obligaţiunii garantate sau portofoliul de acoperire al unei obligaţiuni garantate."
2.La articolul 4 se adaugă următoarele alineate:
"(5)Alineatul (1) din prezentul articol nu se aplică în cazul contractelor derivate extrabursiere care sunt încheiate de entităţi emitente de obligaţiuni garantate în legătură cu o obligaţiune garantată sau de o entitate special constituită în scopul securitizării în legătură cu o securitizare, în înţelesul Regulamentului (UE) 2017/2402 al Parlamentului European şi al Consiliului (*), cu condiţia îndeplinirii următoarelor cerinţe:
(*)Regulamentul (UE) 2017/2402 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 decembrie 2017 de stabilire a unui cadru general privind securitizarea şi de creare a unui cadru specific pentru o securitizare simplă, transparentă şi standardizată, şi de modificare a Directivelor 2009/65/CE, 2009/138/CE şi 2011/61/UE, precum şi a Regulamentelor (CE) nr. 1060/2009 şi (UE) nr. 648/2012 (JO L 347, 28.12.2017, p. 35).
a)în ceea ce priveşte entităţile special constituite în scopul securitizării, entitatea special constituită în scopul securitizării emite exclusiv securitizări care îndeplinesc cerinţele prevăzute la articolul 18, precum şi la articolele 19-22 sau articolele 23-26 şi din Regulamentul (UE) 2017/2402 [Regulamentul privind securitizarea];
b)contractul derivat extrabursier se utilizează exclusiv pentru acoperirea neconcordanţelor privind rata dobânzii sau de monede, aferente obligaţiunii garantate sau securitizării; şi
c)măsurile aferente obligaţiunii garantate sau securitizării atenuează în mod corespunzător riscul de crdit al contrapărţii în ceea ce priveşte contractele derivate extrabursiere încheiate de entitatea emitentă a obligaţiunii garantate sau de entitatea special constituită în scopul securitizării în legătură cu obligaţiunea garantată sau cu securitizarea.
(6)Pentru a asigura aplicarea consecventă a prezentului articol şi ţinând seama de necesitatea de a preveni arbitrajul de reglementare, AES elaborează proiecte de standarde tehnice de reglementare pentru a specifica criterii de stabilire a măsurilor din cadrul obligaţiunilor garantate sau al securitizărilor care atenuează în mod corespunzător riscul de credit al contrapărţii în înţelesul alineatului (5).
AES prezintă Comisiei aceste proiecte de standarde tehnice de reglementare până la 18 iulie 2018.
Se deleagă Comisiei competenţa de a completa prezentul regulament prin adoptarea de standardele tehnice de reglementare menţionate la prezentul alineat în conformitate cu articolele 10-14 din Regulamentul (UE) nr. 1093/2010 (UE) nr. 1094/2010 sau (UE) nr. 1095/2010."
3.La articolul 11, alineatul (15) se înlocuieşte cu următorul text:
"(15)Pentru a asigura aplicarea consecventă a prezentului articol, AES elaborează proiecte comune de standarde tehnice de reglementare în care precizează:
a)procedurile de gestionare a riscului, inclusiv nivelul şi tipul garanţiilor, precum şi mecanismele de segregare necesare în vederea respectării alineatului (3);
b)procedurile pe care trebuie să le urmeze contrapărţile şi autorităţile competente relevante atunci când aplică exceptările prevăzute la alineatele (6)-(10);
c)criteriile aplicabile menţionate la alineatele (5)-(10), în special referitor la ceea ce urmează a fi considerat un impediment de ordin practic sau juridic în calea transferului rapid de fonduri proprii şi a stingerii rapide a obligaţiilor între contrapărţi.
Nivelul şi tipul garanţiei reale necesare în ceea ce priveşte contractele derivate extrabursiere încheiate de entităţile emitente de obligaţiuni garantate în legătură cu o obligaţiune garantată sau de o entitate special constituită în scopul securitizării în legătură cu o securitizare în înţelesul prezentului regulament şi care întrunesc condiţiile prevăzute la articolul 4 alineatul (5) din prezentul regulament, precum şi cerinţele prevăzute la articolul 18, şi la articolele 19-22 sau articolele 23-26 din Regulamentul (UE) 2017/2402 [Regulamentul privind securitizarea] se stabilesc ţinând seama de impedimentele întâmpinate în tranzacţia de schimb a garanţiei reale în ceea ce priveşte contractele de garanţie existente în cadrul obligaţiunii garantate sau al securitizării.
AES prezintă Comisiei aceste proiecte de standarde tehnice de reglementare până la 18 iulie 2018.
În funcţie de natura juridică a contrapărţii, se deleagă Comisiei competenţa de a adopta standardele tehnice de reglementare menţionate la prezentul alineat în conformitate cu articolele 10-14 fie din Regulamentul (UE) nr. 1093/2010, fie din Regulamentul (UE) nr. 1094/2010, fie din Regulamentul (UE) nr. 1095/2010."
Art. 43: Dispoziţii tranzitorii
(1)Prezentul regulament se aplică operaţiunilor de securitizare în cazul cărora titlurile de valoare sunt emise la 1 ianuarie 2019 sau după această dată, sub rezerva alineatelor (7) şi (8).
(2)În ceea ce priveşte securitizările în cazul cărora titlurile de valoare au fost emise înainte de 1 ianuarie 2019, iniţiatorii, sponsorii şi SSPE-urile pot utiliza denumirea "STS" sau "simple, transparente şi standardizate", sau o denumire care se referă în mod direct sau indirect la respectivii termeni numai în cazul în care sunt respectate cerinţele prevăzute la articolul 18 şi condiţiile prevăzute la alineatul (3) din prezentul articol.
(3)Securitizările în cazul cărora titlurile de valoare au fost emise înainte de 1 ianuarie 2019, altele decât poziţiile din securitizare legate de o tranzacţie ABCP sau de un program ABCP se consideră "STS", cu condiţia îndeplinirii următoarelor cerinţe:
a)în momentul emiterii titlurilor de valoare, acestea au îndeplinit cerinţele prevăzute la articolul 20 alineatele (1)-(5), (7)- (9) şi (11)-(13) şi la articolul 21 alineatele (1) şi (3); şi
b)în momentul notificării în temeiul articolului 27 alineatul (1) îndeplinesc cerinţele prevăzute la articolul 20 alineatele (6) şi (10), precum şi la articolul 21 alineatul (2) şi alineatele (4)-(10) şi la articolul 22 alineatele (1)-(5).
(4)În sensul alineatului (3) litera (b), se aplică următoarele dispoziţii:
a)la articolul 22 alineatul (2), cuvintele "înainte de emiterea" se înţeleg ca "înaintea notificării în temeiul articolului 27 alineatul (1)"
b)la articolul 22 alineatul (3), cuvintele "înainte de stabilirea preţurilor securitizării" se înţeleg ca "înaintea notificării în temeiul articolului 27 alineatul (1)"
c)la articolul 22 alineatul (5):
(i)la a doua teză, cuvintele "înainte de stabilirea preţurilor" se înţeleg ca "înaintea notificării în temeiul articolului 27 alineatul (1)"
(ii)cuvintele "înainte de stabilirea preţurilor cel puţin sub formă de proiect sau într-o formă iniţială" se înţeleg ca "înaintea notificării în temeiul articolului 27 alineatul (1)"
(iii)cerinţa prevăzută la a patra teză nu se aplică;
(iv)trimiterile referitoare la respectarea articolului 7 se interpretează ca şi cum articolul 7 s-ar aplica securitizărilor respective în pofida articolului 43 alineatul (1).
(5)În ceea ce priveşte securitizările ale căror titluri de valoare au fost emise la 1 ianuarie 2011 sau după această dată, dar înainte de 1 ianuarie 2019, precum şi în ceea ce priveşte securitizările ale căror titluri de valoare au fost emise înainte de 1 ianuarie 2011 în cazul cărora au fost adăugate sau înlocuite noi expuneri-suport după 31 decembrie 2014, cerinţele privind îndeplinirea obligaţiei de diligenţă, astfel cum sunt prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 575/2013, Regulamentul delegat (UE) 2015/35 şi, respectiv, Regulamentul delegat (UE) nr. 231/2013, continuă să se aplice în versiunea aplicabilă la 31 decembrie 2018.
(6)În ceea ce priveşte securitizările în cazul cărora titlurile de valoare au fost emise înainte de 1 ianuarie 2019, instituţiile de credit sau firmele de investiţii, astfel cum sunt definite la articolul 4 alineatul (1) punctele 1 şi 2 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, întreprinderile de asigurare, astfel cum sunt definite la articolul 13 punctul 1 din Directiva 2009/138/CE, întreprinderile de reasigurare, astfel cum sunt definite la articolul 13 punctul 4 din Directiva 2009/138/CE, şi administratorii de fonduri de investiţii alternative (AFIA), astfel cum sunt definiţi la articolul 4 alineatul (1) litera (b) din Directiva 2011/61/UE, aplică în continuare articolul 405 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013, capitolele I, II şi III şi articolul 22 din Regulamentul delegat (UE) nr. 625/2014, articolele 254 şi 255 din Regulamentul delegat (UE) 2015/35 şi, respectiv, articolul 51 din Regulamentul delegat (UE) nr. 231/2013 în versiunea aplicabilă la 31 decembrie 2018.
(7)Până la aplicarea standardelor tehnice de reglementare care urmează a fi adoptate de Comisie în temeiul articolului 6 alineatul (7) din prezentul regulament, iniţiatorii, sponsorii sau creditorul iniţial aplică, în sensul obligaţiilor prevăzute la articolul 6 din prezentul regulament, capitolele 1, 2 şi 3 şi articolul 22 din Regulamentul delegat (UE) nr. 625/2014 în cazul securitizărilor ale căror titluri de valoare sunt emise la 1 ianuarie 2019 sau după această dată.
(8)Până la aplicarea standardelor tehnice de reglementare care urmează a fi adoptate de Comisie în temeiul articolului 7 alineatul (3) din prezentul regulament, în sensul obligaţiilor prevăzute la articolul 7 alineatul (1) primul paragraf literele (a) şi (e) din prezentul regulament, iniţiatorii, sponsorii şi SSPE-urile pun la dispoziţie, în conformitate cu articolul 7 alineatul (2) din prezentul regulament, informaţiile menţionate în anexele I-VIII la Regulamentul delegat (UE) 2015/3.
(9)În sensul prezentului articol, în cazul securitizărilor care nu implică emiterea de titluri de valoare, orice trimitere la "securitizările în cazul cărora titlurile de valoare au fost emise" se înţelege "securitizările pentru care s-au creat poziţiile din securitizare iniţiale", în măsura în care prezentul regulament se aplică oricărei securitizări care creează noi poziţii din securitizare la 1 ianuarie 2019 sau după această dată.
Art. 43a: Dispoziţii tranzitorii pentru securitizările STS înscrise în bilanţ
(1)În ceea ce priveşte securitizările sintetice pentru care contractul de protecţie a creditului a intrat în vigoare înainte de 9 aprilie 2021, iniţiatorii şi SSPE-urile pot utiliza denumirea «STS» sau «simple, transparente şi standardizate» sau o denumire care se referă în mod direct sau indirect la respectivii termeni numai în cazul în care, în momentul notificării menţionate la articolul 27 alineatul (1), sunt respectate cerinţele prevăzute la articolul 18 şi condiţiile prevăzute la alineatul (3) din prezentul articol.
(2)Până la data aplicării standardelor tehnice de reglementare menţionate la articolul 27 alineatul (6), în scopul îndeplinirii obligaţiei prevăzute la articolul 27 alineatul (1), iniţiatorii pun informaţiile necesare la dispoziţia ESMA, în scris.
(3)Securitizările ale căror poziţii din securitizare iniţiale au fost create înainte de 9 aprilie 2021 sunt considerate «STS» cu condiţia ca:
a)în momentul creării poziţiilor din securitizare iniţiale să fi îndeplinit cerinţele prevăzute la articolul 26b alineatele (1)-(5), (7)-(9), (11) şi (12), la articolul 26c alineatele (1) şi (3), la articolul 26e alineatul (1), articolul 26e alineatul (2) primul paragraf, la articolul 26e alineatul (3) al treilea şi al patrulea paragraf şi la articolul 26e alineatele (6)-(9); şi
b)în momentul notificării în temeiul articolului 27 alineatul (1) să îndeplinească cerinţele prevăzute la articolul 26b alineatele (6) şi (10), la articolul 26c alineatul (2) şi alineatele (4)-(10), la articolul 26d alineatele (1)-(5) şi la articolul 26e alineatul (2) de la al doilea până la al şaptelea paragraf, la articolul 26e alineatul (3) primul, al doilea şi al cincilea paragraf şi şi la articolul 26e alineatele (4) şi (5).
(4)În sensul alineatului (3) litera (b) din prezentul articol, se aplică următoarele dispoziţii:
a)la articolul 26d alineatul (2), cuvintele «înainte de încheierea tranzacţiei» se înţeleg ca «înaintea notificării în temeiul articolului 27 alineatul (1)»;
b)la articolul 26d alineatul (3), cuvintele «înainte de stabilirea preţurilor securitizării» se înţeleg ca «înaintea notificării în temeiul articolului 27 alineatul (1)»;
c)la articolul 26d alineatul (5):
(i)la a doua teză, cuvintele «înainte de stabilirea preţurilor» se înţeleg ca «înaintea notificării în temeiul articolului 27 alineatul (1)»;
(ii)la a treia teză, cuvintele «înainte de stabilirea preţurilor cel puţin sub formă de proiect sau într-o formă iniţială» se înţeleg ca «înaintea notificării în temeiul articolului 27 alineatul (1)»;
(iii)cerinţa prevăzută la a patra teză nu se aplică;
(iv)trimiterile referitoare la respectarea articolului 7 se interpretează ca şi cum articolul 7 s-ar aplica securitizărilor respective în pofida articolului 43 alineatul (1).

Art. 44: Rapoarte
Până la 1 ianuarie 2021 şi apoi la fiecare trei ani, comitetul comun al autorităţilor europene de supraveghere publică un raport privind:
(a)punerea în aplicare a cerinţelor privind STS, astfel cum sunt prevăzute la articolele 18-27;
(b)o evaluare a acţiunilor întreprinse de autorităţile competente, a riscurilor semnificative şi a noilor vulnerabilităţi care este posibil să fi apărut şi a acţiunilor participanţilor la piaţă pentru a se standardiza şi mai bine documentaţia de securitizare;
(c)funcţionarea cerinţelor privind obligaţia de diligenţă prevăzute la articolul 5 şi a cerinţelor de transparenţă prevăzute la articolul 7 şi nivelul de transparenţă al pieţei securitizărilor din Uniune, inclusiv pentru a stabili dacă cerinţele în materie de transparenţă de la articolul 7 permit autorităţilor competente să dispună de o imagine de ansamblu suficientă a pieţei pentru a-şi îndeplini mandatele;
(d)cerinţele prevăzute la articolul 6, inclusiv respectarea lor de către participanţii la piaţă şi modalităţile de retenţie a riscului în temeiul articolului 6 alineatul (3).
(e)amplasarea geografică a SSPE-urilor.
Pe baza informaţiilor furnizate o dată la trei ani în temeiul literei (e), Comisia prezintă o evaluare a motivelor pentru care a fost aleasă amplasarea, inclusiv, sub rezerva disponibilităţii şi accesibilităţii informaţiilor, în ce măsură existenţa unui regim fiscal şi de reglementare favorabil joacă un rol esenţial.

Art. 45a: Crearea unui cadru pentru securitizările durabile
(1)Până la 1 noiembrie 2021, ABE, în strânsă cooperare cu ESMA şi EIOPA, publică un raport privind crearea unui cadru specific pentru securitizările durabile, în vederea integrării în prezentul regulament a unor cerinţe de transparenţă legate de durabilitate. În raportul în cauză se analizează în special următoarele:
a)introducerea unor cerinţe proporţionale privind publicarea şi obligaţia de diligenţă în legătură cu posibilele efecte pozitive şi negative ale activelor finanţate prin expunerile-suport asupra factorilor de durabilitate;
b)conţinutul, metodologia şi prezentarea informaţiilor referitoare la factorii de durabilitate în ceea ce priveşte efectele pozitive şi negative asupra mediului şi asupra aspectelor sociale şi de guvernanţă;
c)modul de elaborare a unui cadru specific pentru securitizări durabile, care să reflecte sau să se bazeze pe produsele financiare vizate la articolele 8 şi 9 din Regulamentul (UE) 2019/2088 şi care să ţină seama, după caz, de Regulamentul (UE) 2020/852 al Parlamentului European şi al Consiliului (*);
(*)Regulamentul (UE) 2020/852 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 iunie 2020 privind instituirea unui cadru care să faciliteze investiţiile durabile şi de modificare a Regulamentului (UE) 2019/2088 (JO L 198, 22.6.2020, p. 13).
d)posibilele efecte ale unui cadru pentru securitizări durabile asupra stabilităţii financiare, asupra dezvoltării pieţei securitizărilor din Uniune şi asupra capacităţii băncilor de a acorda împrumuturi.
(2)La elaborarea raportului menţionat la alineatul (1) din prezentul articol, atunci când este cazul, ABE reflectă sau se bazează pe cerinţele de transparenţă prevăzute la articolele 3, 4, 7, 8 şi 9 din Regulamentul (UE) 2019/2088 şi solicită contribuţii din partea Agenţiei Europene de Mediu şi a Centrului Comun de Cercetare al Comisiei.
(3)Împreună cu raportul de evaluare prevăzut la articolul 46, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului, pe baza raportului întocmit de ABE menţionat la alineatul (1) din prezentul articol, un raport privind crearea unui cadru specific pentru securitizări durabile. Raportul Comisiei este însoţit, după caz, de o propunere legislativă.

Art. 46: Revizuire
Până la 1 ianuarie 2022, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport privind funcţionarea prezentului regulament, însoţit, dacă este cazul, de o propunere legislativă.
Raportul ţine seama în special de constatările rapoartelor menţionate la articolul 44, şi evaluează:
(a)efectele prezentului regulament, inclusiv ale introducerii denumirii de securitizare STS, asupra funcţionării pieţei securitizărilor din Uniune, contribuţia securitizării la economia reală, în special cu privire la accesul la credite pentru IMM-uri şi investiţii, precum şi interconectarea dintre instituţiile financiare şi stabilitatea sectorului financiar;
(b)diferenţele de utilizare a modalităţilor menţionate la articolul 6 alineatul (3), care se bazează pe datele raportate în conformitate cu articolul 7 alineatul (1) primul paragraf litera (e) punctul (iii). În cazul în care constatările indică o creştere a riscurilor prudenţiale cauzată de utilizarea modalităţilor menţionate la articolul 6 alineatul (3) literele (a), (b), (c) şi (e), se iau în considerare măsuri de redresare adecvate;
(c)dacă a existat o creştere disproporţionată a numărului de tranzacţii menţionate la articolul 7 alineatul (2) paragraful al treilea începând cu data aplicării prezentului regulament şi dacă participanţii la piaţă au structurat tranzacţiile în aşa fel încât să eludeze obligaţiile în temeiul articolului 7 de a pune la dispoziţie informaţii prin intermediul registrelor centrale de securitizări;
(d)dacă este necesar să se extindă cerinţele de informare în temeiul articolului 7 pentru a cuprinde tranzacţiile prevăzute la articolul 7 alineatul (2) paragraful al treilea şi poziţiile investitorilor;
(e)dacă în domeniul securitizărilor STS ar putea fi introdus un regim de echivalenţă pentru iniţiatori, sponsori şi SSPE-uri din ţări terţe, luând în considerare evoluţiile internaţionale în domeniul securitizării, în special iniţiativele privind securitizările simple, transparente şi comparabile;
(f)punerea în aplicare a cerinţelor prevăzute la articolul 22 alineatul (4) şi la articolul 26d alineatul (4) şi dacă acestea pot fi extinse la o securitizare în care expunerile-suport nu sunt împrumuturi locative sau credite auto ori contracte de leasing auto, pentru a se integra divulgarea informaţiilor referitoare la aspectele de mediu, sociale şi de guvernanţă;

(g)dacă regimul de verificare de către părţi terţe prevăzut la articolele 27 şi 28 este corespunzător şi dacă regimul de autorizare pentru părţi terţe prevăzut la articolul 28 promovează un grad suficient de concurenţă între aceştia şi ia în considerare dacă trebuie introduse schimbări în cadrul de supraveghere pentru a asigura stabilitatea financiară; şi
(h)atunci când există necesitatea completării cadrului privind securitizarea instituit în prezentul regulament prin instituirea unui sistem de bănci licenţiate limitate, care să asigure funcţiile SSPE-urilor şi să deţină dreptul exclusiv de a cumpăra expuneri de la iniţiatori şi de a vinde investitorilor creanţe garantate de expunerile cumpărate.
(i)posibilitatea introducerii unor noi cerinţe privind standardizarea şi divulgarea, având în vedere evoluţia practicilor de piaţă, şi anume prin utilizarea unor modele, atât pentru securitizările tradiţionale, cât şi pentru securitizările sintetice, inclusiv pentru securitizările personalizate private în cazul cărora nu trebuie întocmit un prospect în conformitate cu Regulamentul (UE) 2017/1129 al Parlamentului European şi al Consiliului (*).
(*)Regulamentul (UE) 2017/1129 al Parlamentului European şi al Consiliului din 14 iunie 2017 privind prospectul care trebuie publicat în cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau al admiterii de valori mobiliare la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, şi de abrogare a Directivei 2003/71/CE (JO L 168, 30.6.2017, p. 12).

Art. 47: Exercitarea delegării de competenţe
(1)Competenţa de a adopta acte delegate este conferită Comisiei în condiţiile prevăzute la prezentul articol.
(2)Competenţa de a adopta acte delegate, menţionată la articolul 16 alineatul (2), se conferă Comisiei pe o perioadă de timp nedeterminată de la 17 ianuarie 2018.
(3)Delegarea de competenţe menţionată la articolul 16 alineatul (2) poate fi revocată în orice moment de către Parlamentul European sau de către Consiliu. O decizie de revocare pune capăt delegării de competenţe specificate în decizia respectivă. Decizia produce efecte din ziua care urmează datei publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene sau la o dată ulterioară menţionată în decizie. Decizia nu aduce atingere actelor delegate care sunt deja în vigoare.
(4)Înainte de adoptarea unui act delegat, Comisia consultă experţii desemnaţi de fiecare stat membru în conformitate cu principiile prevăzute în Acordul interinstituţional din 13 aprilie 2016 privind o mai bună legiferare.
(5)De îndată ce adoptă un act delegat, Comisia îl notifică simultan Parlamentului European şi Consiliului.
(6)Un act delegat adoptat în temeiul articolului 16 alineatul (2) intră în vigoare numai în cazul în care nici Parlamentul European şi nici Consiliul nu au formulat obiecţii în termen de două luni de la notificarea actului respectiv Parlamentului European şi Consiliului sau dacă, înainte de expirarea acestui termen, Parlamentul European şi Consiliul au informat Comisia că nu vor formula obiecţii. Respectivul termen se prelungeşte cu două luni la iniţiativa Parlamentului European sau a Consiliului.
Art. 48: Intrarea în vigoare
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Se aplică de la 1 ianuarie 2019.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.