Art. 46. - Art. 46: Revizuire - Regulamentul 2402/12-dec-2017 de stabilire a unui cadru general privind securitizarea şi de creare a unui cadru specific pentru o securitizare simplă, transparentă şi standardizată, şi de modificare a Directivelor 2009/65/CE, 2009/138/CE şi 2011/61/UE, precum şi a Regulamentelor (CE) nr. 1060/2009 şi (UE) nr. 648/2012

Acte UE

Jurnalul Oficial 347L

În vigoare
Versiune de la: 8 Iulie 2024
Art. 46: Revizuire
Până la 1 ianuarie 2022, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport privind funcţionarea prezentului regulament, însoţit, dacă este cazul, de o propunere legislativă.
Raportul ţine seama în special de constatările rapoartelor menţionate la articolul 44, şi evaluează:
(a)efectele prezentului regulament, inclusiv ale introducerii denumirii de securitizare STS, asupra funcţionării pieţei securitizărilor din Uniune, contribuţia securitizării la economia reală, în special cu privire la accesul la credite pentru IMM-uri şi investiţii, precum şi interconectarea dintre instituţiile financiare şi stabilitatea sectorului financiar;
(b)diferenţele de utilizare a modalităţilor menţionate la articolul 6 alineatul (3), care se bazează pe datele raportate în conformitate cu articolul 7 alineatul (1) primul paragraf litera (e) punctul (iii). În cazul în care constatările indică o creştere a riscurilor prudenţiale cauzată de utilizarea modalităţilor menţionate la articolul 6 alineatul (3) literele (a), (b), (c) şi (e), se iau în considerare măsuri de redresare adecvate;
(c)dacă a existat o creştere disproporţionată a numărului de tranzacţii menţionate la articolul 7 alineatul (2) paragraful al treilea începând cu data aplicării prezentului regulament şi dacă participanţii la piaţă au structurat tranzacţiile în aşa fel încât să eludeze obligaţiile în temeiul articolului 7 de a pune la dispoziţie informaţii prin intermediul registrelor centrale de securitizări;
(d)dacă este necesar să se extindă cerinţele de informare în temeiul articolului 7 pentru a cuprinde tranzacţiile prevăzute la articolul 7 alineatul (2) paragraful al treilea şi poziţiile investitorilor;
(e)dacă în domeniul securitizărilor STS ar putea fi introdus un regim de echivalenţă pentru iniţiatori, sponsori şi SSPE-uri din ţări terţe, luând în considerare evoluţiile internaţionale în domeniul securitizării, în special iniţiativele privind securitizările simple, transparente şi comparabile;
(f)punerea în aplicare a cerinţelor prevăzute la articolul 22 alineatul (4) şi la articolul 26d alineatul (4) şi dacă acestea pot fi extinse la o securitizare în care expunerile-suport nu sunt împrumuturi locative sau credite auto ori contracte de leasing auto, pentru a se integra divulgarea informaţiilor referitoare la aspectele de mediu, sociale şi de guvernanţă;

(g)dacă regimul de verificare de către părţi terţe prevăzut la articolele 27 şi 28 este corespunzător şi dacă regimul de autorizare pentru părţi terţe prevăzut la articolul 28 promovează un grad suficient de concurenţă între aceştia şi ia în considerare dacă trebuie introduse schimbări în cadrul de supraveghere pentru a asigura stabilitatea financiară; şi
(h)atunci când există necesitatea completării cadrului privind securitizarea instituit în prezentul regulament prin instituirea unui sistem de bănci licenţiate limitate, care să asigure funcţiile SSPE-urilor şi să deţină dreptul exclusiv de a cumpăra expuneri de la iniţiatori şi de a vinde investitorilor creanţe garantate de expunerile cumpărate.
(i)posibilitatea introducerii unor noi cerinţe privind standardizarea şi divulgarea, având în vedere evoluţia practicilor de piaţă, şi anume prin utilizarea unor modele, atât pentru securitizările tradiţionale, cât şi pentru securitizările sintetice, inclusiv pentru securitizările personalizate private în cazul cărora nu trebuie întocmit un prospect în conformitate cu Regulamentul (UE) 2017/1129 al Parlamentului European şi al Consiliului (*).
(*)Regulamentul (UE) 2017/1129 al Parlamentului European şi al Consiliului din 14 iunie 2017 privind prospectul care trebuie publicat în cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau al admiterii de valori mobiliare la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, şi de abrogare a Directivei 2003/71/CE (JO L 168, 30.6.2017, p. 12).