Titlul vi - GESTIONARE, CONTROL ŞI INFORMARE - Regulamentul 1698/20-sep-2005 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR)

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 2 August 2012
TITLUL VI:GESTIONARE, CONTROL ŞI INFORMARE
Art. 73: Responsabilităţi ale Comisiei
Pentru a asigura, în cadrul gestionării partajate, o bună gestionare financiară în conformitate cu articolul 274 din Tratatul CE, Comisia pune în practică acţiunile şi controalele prevăzute la articolul 9 alineatul (2) din Regulamentul (CE) nr. 1290/2005.
Art. 74: Responsabilităţi ale statelor membre
(1)Statele membre adoptă toate actele cu putere de lege şi actele administrative în conformitate cu articolul 9 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1290/2005 pentru a asigura o protecţie eficientă a intereselor financiare ale Comunităţii.
(2)Statele membre desemnează, pentru fiecare program de dezvoltare rurală, următoarele autorităţi:
a)autoritatea de gestionare, care poate fi un organism public sau privat, naţional sau regional, sau statul membru care exercită el însuşi această funcţie, şi care este responsabilă cu gestionarea programului în cauză;
b)organismul plătitor în sensul articolului 6 din Regulamentul (CE)nr. 1290/2005;
c)organismul de certificare în sensul articolului 7 din Regulamentul (CE) nr. 1290/2005.
(3)Statele membre se asigură că, pentru fiecare program de dezvoltare rurală, a fost creat sistemul necesar de gestionare şi control, atribuind şi separând în mod clar funcţiile respective ale autorităţii de gestionare şi ale celorlalte organisme. Statele membre sunt responsabile cu funcţionarea eficientă a sistemelor pe toată durata punerii în aplicare a programului.
(4)Statele membre efectuează controale în conformitate cu normele detaliate de punere în aplicare, care sunt definite în conformitate cu procedura prevăzută la articolul 90 alineatul (2) şi care determină, în special, tipul şi intensitatea controalelor în funcţie de natura diferitelor măsuri de dezvoltare rurală.
Art. 75: Autoritatea de gestionare
(1)Autoritatea de gestionare este responsabilă cu gestionarea şi punerea în aplicare eficientă, efectivă şi corectă a programului şi este responsabilă, în special:
a)să se asigure că operaţiunile sunt selectate pentru finanţare în conformitate cu criteriile aplicabile programului de dezvoltare rurală;
b)să garanteze înregistrarea şi stocarea informaţiilor statistice privind punerea în aplicare într-un sistem informatic, într-o formă adecvată în scopul monitorizării şi evaluării;
c)să se asigure că beneficiarii şi celelalte organisme participante la punerea în aplicare a operaţiunilor:
(i)sunt informate de obligaţiile ce le revin ca urmare a acordării ajutorului şi utilizează fie un sistem separat de contabilitate, fie o codificare contabilă adecvată pentru toate tranzacţiile aferente operaţiunii;
(ii)cunosc cerinţele privind transmiterea datelor către autoritatea de gestionare şi înregistrarea rezultatelor;
d)să se asigure că evaluările programelor sunt realizate în termenele prevăzute de prezentul regulament şi în conformitate cu cadrul comun de monitorizare şi evaluare şi că acestea sunt transmise autorităţilor naţionale în cauză, precum şi Comisiei;
e)să conducă activităţile comitetului de monitorizare şi să-i transmită acestuia documentele care să îi permită o monitorizare a punerii în aplicare a programului în lumina obiectivelor sale specifice;
f)să asigure respectarea obligaţiilor în ceea ce priveşte publicitatea, prevăzute la articolul 76;
g)să întocmească raportul anual privind progresul realizat şi, după aprobarea acestuia de către comitetul de monitorizare, să îl prezinte Comisiei;
h)să garanteze faptul că organismul plătitor primeşte toate informaţiile necesare, în special în ceea ce priveşte procedurile aplicate şi controalele efectuate în raport cu operaţiunile selectate pentru finanţare, înainte ca plăţile să fie autorizate.
(2)Atunci când o parte dintre sarcinile sale este delegată unui alt organism, autoritatea de gestionare păstrează întreaga responsabilitate în ceea ce priveşte eficienţa şi corectitudinea gestionării şi realizării sarcinilor în cauză.
Art. 76: Informare şi publicitate
(1)Statele membre sunt responsabile cu informarea şi publicitatea privind planurile strategice naţionale, programele de dezvoltare rurală şi contribuţia comunitară.
Informarea este destinată marelui public. Aceasta pune în valoare rolul Comunităţii şi garantează transparenţa intervenţiei FEADR.
(2)Autoritatea de gestionare a programului este responsabilă cu publicitatea acestuia şi trebuie să informeze:
a)potenţialii beneficiari, organizaţiile profesionale, partenerii economici şi sociali, organismele care activează în favoarea egalităţii dintre bărbaţi şi femei, precum şi organizaţiile neguvernamentale în cauză, inclusiv organizaţiile ecologice, cu privire la posibilităţile oferite de program şi la modalităţile de acces la fondurile acestuia;
b)beneficiarii cuantumului cofinanţării comunitare;
c)marele public cu privire la rolul jucat de Comunitate în favoarea programelor şi la rezultatele acestora.