Capitolul 4 - 6.4. Concluzie privind interesul Uniunii - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 4:6.4. Concluzie privind interesul Uniunii
(897)Efectele măsurilor antisubvenţie asupra producătorilor din Uniune ar fi pozitive. în ciuda afirmaţiilor potrivit cărora taxa ar avea un impact potenţial negativ asupra importatorilor din Uniune, ea ar continua să nu fie disproporţionată, ţinând cont de efectele globale asupra industriei din Uniune în ansamblul ei. În fapt, se consideră că riscurile ar fi atenuate de capacitatea liberă disponibilă în industria din Uniune şi de importurile din alte ţări, prin oferirea unor surse de aprovizionare alternative. Reinstaurarea unei concurenţei loiale şi a unor condiţii competitive egale, prin eliminarea importurilor subvenţionate, ar fi benefică pentru dezvoltarea sănătoasă a pieţei globale a anvelopelor din Uniune şi ar promova coerenţa politicilor cu obiectivele privind economia circulară, evitarea generării deşeurilor şi protecţia IMM-urilor în Uniune. Pe baza acestor elemente, nu există motive imperioase împotriva instituirii de măsuri privind importurile de anvelope pentru autobuze şi camioane din RPC.
(898)În urma comunicării constatărilor finale, Hammerling a susţinut că impunerea de taxe antisubvenţie nu este în interesul Uniunii în temeiul articolului 31 din regulamentul de bază. Societatea a citat concluzia Comisiei, prezentată la considerentul anterior, şi a afirmat că "o asemenea abordare depreciativă" nu putea fi acceptată. Cu toate acestea, întrucât Hammerling nu a prezentat niciun argument sau element de probă suplimentar privind existenţa unor costuri în mod clar disproporţionat de ridicate, suportate de importatori ca urmare a acestei măsuri - fapt care ar putea sugera necesitatea de a revizui cântărirea intereselor concurente - Comisia a respins această afirmaţie.
(899)Prin urmare, se poate aprecia că instituirea de măsuri antisubvenţie ar permite industriei din Uniune să rămână pe piaţă şi, ulterior, să-şi îmbunătăţească situaţia. Există un risc ridicat ca, în cazul în care nu s-ar institui măsuri, industria din Uniune să fie obligată să ia în considerare retragerea din activitatea de reşapare a anvelopelor pe termen mediu, având ca rezultat o pierdere inevitabilă de locuri de muncă, aşa cum s-a întâmplat deja cu închiderea a zeci de IMM-uri, astfel cum se arată la considerentul 729. Din perspectiva importatorilor sau a utilizatorilor, nu s-au identificat motive convingătoare împotriva instituirii de măsuri antisubvenţie la importurile de anvelope pentru autobuze şi camioane originare din RPC în acest stadiu al anchetei. Nu există motive imperioase în temeiul articolului 31 din regulamentul de bază care să prevadă că impunerea de măsuri nu ar fi în interesul Uniunii.