Capitolul 3 - 6.3. Alte interese - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 3:6.3. Alte interese
(890)Reducerea deşeurilor şi gestionarea materiilor prime în mod sustenabil sunt politici consacrate ale Uniunii (128). într-adevăr, politica Uniunii are două obiective: evitarea generării deşeurilor şi încurajarea reciclării (129). Pe lângă acestea, există obiectivul politic orizontal de a încuraja prezenţa întreprinderilor mici şi mijlocii pe piaţa Uniunii (130).
(128)A se vedea Directiva 2008/98/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile şi de abrogare a anumitor directive, JO L 312, 22.11.2008, p. 3.
(129)A se vedea Planul de acţiune privind economia circulară, adoptat în ianuarie 2018; http://ec.europa.eu/environment/circular-economy/index_en.htm.
(130)A se vedea politica Comisiei de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii; https://ec.europa.eu/growth/smes/business-friendly- environment/small-business-act_en.
(891)Reşaparea este esenţială pentru o economie circulară virtuoasă. Pe lângă garantarea unui înalt standard de fiabilitate, performanţă şi siguranţă, reşaparea reprezintă un avantaj important şi din punctul de vedere al mediului (o utilizare mai scăzută a materiilor prime şi a energiei, producerea unor cantităţi mai reduse de CO2, reducerea poluării şi un consum de apă mai mic). Prin urmare, ea ar contribui şi la realizarea acestor obiective societale mai ample, recunoscute prin politici specifice ale Uniunii.
(892)Mai multe părţi interesate au subliniat faptul că producătorii de anvelope premium produc anvelope noi de calitate superioară, care sunt concepute să aibă un ciclu de viaţă lung şi care pot fi reşapate. în absenţa industriei de reşapare, concurenţa din industria anvelopelor va provoca o uniformizare la nivelul inferior, ceea ce va conduce la epuizare industrială, la o pierdere de valoare de-a lungul întregului lanţ de aprovizionare şi la minimizarea calităţii ofertei în Uniune.
(893)AIRP a declarat că activitatea de reşapare este un exemplu de economie circulară, întrucât, comparativ cu producerea de anvelope noi, pentru reşaparea unei singure anvelope se utilizează cu 70 % mai puţine materii prime, cu 65 % mai puţină energie şi cu 19 % mai puţină apă, se produce cu 37 % mai puţin CO2 şi se reduce cu 21 % poluarea aerului (cu particule), şi se cauzează o eroziune a solului cu 29 % mai mică în ţările în care este produs cauciucul natural.
(894)În plus, industria de reşapare împiedică în prezent crearea a aproximativ 240 000 de tone de anvelope uzate în fiecare an. în consecinţă, măsurile de protejare a anvelopelor de calitate superioară reşapabile din Uniune, care sunt impuse în esenţă împotriva anvelopelor de unică folosinţă, ar contribui de asemenea la evitarea producerii de deşeuri în conformitate cu obiectivele Directivei privind deşeurile, întrucât măsurile menţionate ar sprijini menţinerea unei activităţi de reşapare viabile în Uniune.
(895)Conform studiilor efectuate de AIRP, datorită reşapării, Italia economiseşte în medie 30 de milioane de litri de ţiţei pe an, precum şi peste 20 000 de tone de alte materii prime strategice - cum ar fi cauciucul natural şi cel sintetic, negrul de fum, fibrele textile, oţelul şi cuprul - la care se adaugă o reducere a emisiilor de CO2 cu 10 202 tone. Conform aceloraşi studii, fiecare anvelopă reşapată reduce emisiile de CO2 cu 26,5 kg.
(896)În consecinţă, măsurile de protejare a anvelopelor de calitate superioară reşapabile din Uniune, care sunt impuse în esenţă împotriva anvelopelor de unică folosinţă, ar contribui de asemenea la coerenţa politicilor cu obiectivele Uniunii privind reducerea deşeurilor şi economia circulară, întrucât ele ar sprijini menţinerea unei activităţi de reşapare viabile în Uniune. în plus, dat fiind faptul că în acest sector activează în principal IMM-uri, aceste măsuri ar fi, de asemenea, în concordanţă cu importantul obiectiv al Comisiei de sprijinire a acestor întreprinderi.