Capitolul 2 - 6.2. Interesul utilizatorilor şi al importatorilor din Uniune - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 2:6.2. Interesul utilizatorilor şi al importatorilor din Uniune
(878)Avizul de deschidere a fost trimis unui număr de peste 40 de importatori şi utilizatori ai produsului în cauză şi asociaţiilor acestora.
(879)La chestionarul de eşantionare au răspuns cinci importatori neafiliaţi. Ei reprezintă între 10 % şi 15 % din totalul importurilor din RPC. Dintre aceste cinci societăţi, două au fost incluse în eşantion pe baza volumului importurilor acestora (reprezentând între 6 % şi 10 % din totalul importurilor din China) şi au răspuns la chestionar.
(880)Pentru ambii importatori eşantionaţi, importurile de produs în cauză din China reprezentau o parte semnificativă a cifrei de afaceri în cursul perioadei de anchetă. Modelul lor de afaceri se bazează, în principal, pe încheierea unor contracte cu producătorii-exportatori chinezi, deşi ei dispun totodată de surse alternative (fie pe piaţa internă, fie în alte ţări terţe). Prin urmare, deşi măsurile ar avea un impact asupra activităţii acestora, este de aşteptat, de asemenea, ca impunerea de măsuri să conducă la o creştere a preţurilor de pe piaţa Uniunii la niveluri corecte.
(881)Există un alt model de afaceri, care se bazează pe o strategie de tranzacţionare "la container" (container only trading strategy). În acest caz, importatorii beneficiază de mai multă flexibilitate în ceea ce priveşte schimbarea surselor de aprovizionare. Trei dintre importatorii neincluşi în eşantion se încadrează în această categorie, reprezentând sub 2 % din totalul importurilor din China în cursul perioadei de anchetă. Un nivel de cooperare atât de scăzut indică faptul că impunerea de măsuri nu ar avea un impact semnificativ asupra activităţii acestora.
(882)Alţi doisprezece importatori, precum şi două asociaţii de importatori, s-au făcut cunoscuţi, majoritatea lor după publicarea regulamentului de înregistrare. S-au făcut observaţii privind înregistrarea şi posibila impunere de măsuri. Cu toate acestea, niciunul dintre importatorii din Uniune nu a prezentat cereri documentate.
(883)Grupul China National Tire, Pirelli, Grupul Giti şi Heuver au susţinut că, dacă măsurile ar fi adoptate, s-ar înregistra o scădere a importurilor din China, ceea ce ar conduce la o scădere generală a ofertei. La rândul său, aceasta ar genera o creştere speculativă a preţurilor, în detrimentul utilizatorilor finali. Măsurile de protejare a industriei din Uniune ar presupune, de asemenea, o ofertă redusă de produse pentru utilizatorii finali.
(884)Comisia a considerat că exista suficientă capacitate generală în Uniune pentru a aproviziona piaţa internă, aşa cum se indică în tabelul 1 şi tabelul 6. Mai mult, există mulţi producători situaţi în ţări terţe (Turcia, Coreea de Sud, Japonia, Rusia, Thailanda şi multe alte ţări) care îşi comercializează deja produsele pe piaţa Uniunii. în cursul perioadei examinate, volumele lor de vânzări combinate au fost relativ stabile, cu o cotă de piaţă de aproximativ 12%. Comisia a reamintit faptul că preţurile chineze se situau mult sub preţurile tuturor celorlalte ţări din care se importă în UE: potrivit Eurostat, în perioada de anchetă, preţul mediu de import din China a fost de 128,8 EUR/articol, în timp ce preţul de import din toate celelalte ţări a fost de 189 EUR/articol. Prin urmare, se poate preconiza în mod rezonabil că, odată ce pe piaţa Uniunii sunt restabilite condiţii echitabile, importurile din toate ţările vor asigura oferta necesară.
(885)Comisia a reamintit, de asemenea, că piaţa Uniunii este o piaţă competitivă, pe care există o concurenţă acerbă între mulţi producători activi pe toate nivelurile. în consecinţă, importurile la un nivel echitabil al preţurilor vor continua să exercite o presiune concurenţială suplimentară asupra preţurilor industriei din Uniune.
(886)Mai mulţi importatori au susţinut că s-ar putea să părăsească de tot piaţa dacă se vor impune măsurile respective. Comisia a reamintit că scopul impunerii de măsuri antisubvenţie este restabilirea unor condiţii echitabile, astfel încât producătorii din Uniune şi cei din ţările terţe să poată concura în condiţii echitabile. Prin urmare, nivelul taxelor este astfel stabilit încât să permită totuşi importurilor din China să concureze în continuare cu producătorii din Uniune, dar la preţuri corecte. în plus, dat fiind că prin măsurile respective se va reduce diferenţa mare dintre preţurile chineze subvenţionate şi preţurile de import din toate celelalte ţări, importatorii vor avea oportunităţi comerciale sporite de a vinde anvelope pentru autobuze şi camioane din alte ţări.
(887)Comisia a concluzionat că măsurile nu ar fi în interesul importatorilor care se bazează în principal pe importurile de anvelope foarte ieftine din China. Cu toate acestea, este puţin probabil ca importatorii cu un portofoliu mai amplu să fie afectaţi grav de restabilirea unei concurenţe loiale.
(888)Interesul furnizorilor
(889)Furnizorii de bandă de rulare au prezentat observaţii în sprijinul impunerii de măsuri antisubvenţie, susţinând că aceste măsuri sunt esenţiale pentru supravieţuirea industriei de reşapare. în absenţa activităţilor de reşapare, activitatea lor comercială va fi grav afectată. Comisia a concluzionat că măsurile ar fi în interesul furnizorilor de bandă de rulare.