Capitolul 1 - 6.1. Interesul industriei din Uniune - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 1:6.1. Interesul industriei din Uniune
(874)Este probabil ca efectul potenţialelor măsuri antisubvenţie să fie pozitiv în ceea ce-i priveşte pe producătorii din Uniune, în special pentru IMM-uri. Aceştia ar fi în măsură să beneficieze de creşterea consumului şi de o piaţă în care există condiţii echitabile. Se preconizează în special ca, în aceste condiţii, producătorii din Uniune să fie în măsură să-şi mărească vânzările şi, prin urmare, să recâştige o parte din cota de piaţă pierdută. La rândul său, acest lucru ar spori şi mai mult producţia Uniunii şi rata de utilizare a capacităţii. în condiţii echitabile, industria din Uniune ar fi capabilă să-şi mărească preţurile şi să-şi îmbunătăţească situaţia financiară.
(875)Având în vedere interconexiunea dintre activitatea de reşapare şi producţia de anvelope reşapabile, măsurile propuse ar asigura, în particular, viabilitatea industriei de reşapare. Acest lucru ar avea un efect pozitiv asupra ocupării forţei de muncă, ţinând cont în special de faptul că industria anvelopelor reşapabile se caracterizează printr-o utilizare intensivă a forţei de muncă şi că este situată pe întreg teritoriul Uniunii.
(876)Anumite părţi interesate (Grupul China National Tire, Pirelli, Grupul Giti şi Kirkby) au considerat că industria de reşapare din Uniune ar fi afectată de o ofertă redusă şi de un preţ mai mare al carcaselor. în opinia acestora, măsurile antidumping referitoare la anvelopele de nivelul 1 şi nivelul 2 ar avea un impact negativ asupra reşapatorilor independenţi din Uniune, care utilizează carcasele de la nivelurile respective pe liniile lor de producţie.
(877)Comisia nu a fost de acord cu această evaluare. în pofida faptului că marii producători din Uniune au operaţiuni de reşapare integrate, multe dintre carcasele acestora continuă să fie reşapate de reşapatori independenţi din Uniune. în plus, reşapatorii independenţi din Uniune au indicat Comisiei că, la momentul actual, există un excedent de aprovizionare cu carcase. în opinia lor, mulţi consumatori consideră că este mai ieftin să cumpere anvelope de nivel inferior din China decât să le reşapeze pe cele existente. Aceasta înseamnă că a trebuit să se elimine multe carcase care ar fi putut fi reşapate. Aspectul cel mai important este că, în timp ce reşapatorii independenţi şi asociaţiile au sprijinit măsurile, niciun reşapator din Uniune nu s-a manifestat pentru a se opune măsurilor. Acest lucru arată că măsurile sunt în interesul industriei de reşapare din Uniune.