Capitolul 5 - 5.5. Concluzie privind legătura de cauzalitate - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 5:5.5. Concluzie privind legătura de cauzalitate
(867)S-a stabilit că există o legătură de cauzalitate între prejudiciul suferit de producătorii din Uniune şi importurile subvenţionate provenite din ţara în cauză.
(868)Presiunea considerabilă asupra preţurilor şi a volumului, exercitată pe parcursul perioadei examinate asupra industriei din Uniune de creşterea volumului importurilor subvenţionate provenite din ţara în cauză, nu a permis industriei din Uniune să profite de creşterea pieţei Uniunii din perioada de după criză. într-adevăr, concurenţa cea mai acerbă are loc pe nivelul 3, unde au loc majoritatea importurilor din China, dar ea afectează şi nivelurile superioare, după cum se explică la considerentele 825-826. Analiza indicatorilor de prejudiciu de mai sus arată că situaţia economică a industriei din Uniune în ansamblul său a fost afectată de o creştere a importurilor subvenţionate la preţuri reduse din RPC, care au subcotat în mod substanţial preţurile din Uniune. Exportatorii chinezi au reuşit să câştige o cotă de piaţă semnificativă în dauna industriei din Uniune, ceea ce a condus la o scădere a ocupării forţei de muncă şi la o reducere a capacităţii de producţie. Industria din Uniune a pierdut 5,2 puncte procentuale din cota sa de piaţă între 2014 şi perioada de anchetă, iar volumul vânzărilor a stagnat, în timp ce consumul de pe piaţa Uniunii a crescut. în plus, tendinţa rentabilităţii pentru întreaga industrie din Uniune este şi ea în scădere, pierderi înregistrându-se în special la anvelopele de nivelul 3.
(869)Comisia a distins şi a separat efectele tuturor factorilor cunoscuţi asupra situaţiei industriei din Uniune de efectele prejudiciabile ale importurilor subvenţionate. S-a constatat că efectul celorlalţi factori identificaţi - şi anume importurile din alte ţări terţe, performanţa vânzărilor la export ale producătorilor din Uniune şi evoluţia costurilor - asupra evoluţiei negative a industriei din Uniune sub aspectul cotei de piaţă, al preţurilor şi al rentabilităţii nu slăbeşte legătura de cauzalitate. Chiar şi atunci când s-a luat în considerare efectul combinat al acestora, concluzia Comisiei a fost aceeaşi: în absenţa importurilor subvenţionate, industria din Uniune nu ar fi fost afectată într-o măsură atât de semnificativă. în particular, cota de piaţă nu ar fi scăzut la asemenea niveluri, iar ocuparea forţei de muncă ar fi fost menţinută.
(870)Prin urmare, Comisia a concluzionat, în etapa preliminară, că prejudiciul important suferit de industria din Uniune a fost cauzat de importurile subvenţionate provenite din ţara în cauză şi că ceilalţi factori, luaţi în considerare în mod individual sau colectiv, nu au slăbit legătura de cauzalitate dintre prejudiciu şi importurile subvenţionate.
(871)Nici importurile din Rusia (din cauza volumului lor mic), nici cele din Japonia, Coreea şi Turcia (din cauza preţurilor de transfer ale acestora, care erau chiar mai mari decât cele din China) nu au fost principala cauză a prejudiciului adus industriei din Uniune. De asemenea, performanţa la export şi evoluţia costurilor din Uniune nu s-au aflat la originea situaţiei prejudiciabile a acesteia. Aceasta din urmă nu se poate explica nici prin alte fapte, cum ar fi investiţia în activitatea de reşapare realizată de doi mari producători şi evoluţia gamei de produse.
(872)Prin urmare, Comisia şi-a confirmat constatările prezentate la considerentele 835-871, conform cărora prejudiciul important suferit de industria din Uniune a fost cauzat de importurile subvenţionate din RPC şi că ceilalţi factori, consideraţi în mod individual sau colectiv, nu atenuau legătura de cauzalitate.