Capitolul 4 - 5.4. Alţi factori cunoscuţi - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 4:5.4. Alţi factori cunoscuţi
(863)Grupul China National Tire şi Pirelli au susţinut că nu s-a luat în considerare de către Comisie faptul că doi mari producători au investit substanţial în activitatea lor de reşapare. S-a afirmat că acest lucru ar putea explica de ce alţi producători din Uniune au trebuit să părăsească nivelul 3 al pieţei. Potrivit părţilor respective, criza economică a determinat doi mari producători (Goodyear şi Continental) să investească în activitatea lor de reşapare, aceştia deschizându-şi propriile fabrici de reşapare. Conform informaţiilor disponibile, capacitatea de producţie a fiecărei fabrici este echivalentă cu producţia anuală a zece mici reşapatori. Grupul China National Tire consideră ca aceste investiţii au condus la prejudicii autoprovocate. Se consideră că aceste investiţii au creat supracapacitate şi au mărit în mod artificial costurile unitare, cauzând, în consecinţă, o reducere a profitului. Efectul investiţiilor asupra ansamblului industriei din Uniune ar fi, se pare, suficient pentru a atenua orice potenţială legătură de cauzalitate dintre importurile subvenţionate din China şi prejudiciul suferit de industria din Uniune, fie că este luat în calcul separat sau împreună cu ceilalţi factori cunoscuţi.
(864)Conform informaţiilor furnizate de ETRMA, activitatea de reşapare la cald (utilizată exclusiv de marii fabricanţi) s-a redus de fapt în timpul perioadei examinate (producţia a scăzut de la 2,3 milioane în 2014 la 2,1 milioane în timpul perioadei de anchetă). Astfel, aceste cifre nu susţineau afirmaţia potrivit căreia investiţia celor doi mari producători produsese o supracapacitate. Prin urmare, afirmaţia privind prejudiciul autoprovocat a fost respinsă.
(865)Anumite părţi interesate au susţinut că cererea tot mai mare de anvelope de dimensiuni mai mici a afectat, probabil, gama de produse pe parcursul mai multor ani, în aşa fel încât volumul vânzărilor de anvelope de acest tip a fost, proporţional, mai mare spre finalul perioadei de anchetă. Din cauza restricţiilor privind greutatea şi dimensiunea impuse vehiculelor în zonele urbane şi a dezvoltării activităţii de comerţ electronic (care impune ca marfa să fie împărţită în cantităţi mai mici ceea ce, la rândul său, necesită camioane şi camionete mai uşoare), s-a înregistrat o tranziţie către o cerere crescută de anvelope de dimensiuni mai mici. Această observaţie nu se aplica numai vânzărilor realizate de producătorii din Uniune. Importurile din China au răspuns şi cererii crescute de anvelope de dimensiuni mai mici şi, prin urmare, acest fapt a explicat (parţial) scăderea preţurilor de vânzare ale importurilor din China.
(866)Referitor la afirmaţia privind evoluţia gamei de produse, informaţiile colectate de Comisie privind dimensiunile anvelopelor comercializate pe piaţa Uniunii pe parcursul perioadei examinate nu susţin argumentul potrivit căruia preţurile şi costurile sunt mai mici din cauza prezenţei relativ mai puternice pe piaţă a anvelopelor de dimensiuni mai mici (126). Datele pentru perioada de anchetă indică într-adevăr faptul că gama de produse de pe piaţă este stabilă şi că ea rămâne concentrată pe dimensiunile principale. Mai mult, această reducere a dimensiunii medii a produsului nu poate fi identificată în datele Eurostat privind importurile din China, care relevă faptul că, dimpotrivă, greutatea anvelopelor importate din China a crescut cu 3 % între 2014 şi perioada de anchetă (127). în schimb, Comisia a remarcat faptul că industria operase adaptări structurale generale pentru a reduce costurile, în perspectiva "efectului de domino" asupra diferitelor niveluri existente. Prin urmare, afirmaţia a fost respinsă.
(126)Analiza dimensiunii vândute pe piaţă pe baza datelor Europool. Date furnizate de terţi, rezumate în versiunea deschisă a observaţiilor coaliţiei privind regulamentul antidumping provizoriu.
(127)Calculul greutate/unitate se bazează pe datele Eurostat şi este disponibil în întregime în fişa "Var. Imports Weight" (Var. greutate importuri) din versiunea deschisă a anexei 2 la plângere.