Capitolul 3 - 5.3. Evoluţia costurilor - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 3:5.3. Evoluţia costurilor
(859)Aşa cum se menţionează la considerentul 755, costurile totale ale industriei din Uniune au scăzut cu 12 EUR per anvelopă în perioada examinată, datorită evoluţiei materiilor prime principale (şi anume cauciucul natural şi cel sintetic). Cu toate acestea, preţurile de vânzare medii ale industriei din Uniune au scăzut cu 19 EUR per anvelopă, din cauza presiunii asupra preţurilor, exercitată de importurile subvenţionate din China.
(860)Prin urmare, se poate concluziona că evoluţia costurilor nu poate reprezenta o cauză a prejudiciului suferit de industria din Uniune.
(861)Grupul Giti a susţinut că anvelopele noi au devenit mai ieftine pe măsură ce au scăzut costurile, însă că reşapatorii nu au putut profita de pe urma acestei scăderi, întrucât proporţia materiilor prime în costul lor de producţie este mult mai mică decât în cazul anvelopelor noi. Acest lucru explică pierderea suferită de industria de reşapare pe nivelul 3, care a survenit în principal din cauza evoluţiei preţurilor materiilor prime, aflate într-o scădere continuă începând din 2012 şi care au început să se redreseze abia în 2017.
(862)Aşa cum se menţionează la considerentul 650, preţurile importurilor din China nu au urmat evoluţia preţurilor materiilor prime, în timp ce costul de producţie al industriei din Uniune a reflectat această evoluţie (125). Pierderile se datorau faptului că importurile din China au subcotat în mod substanţial preţurile industriei din Uniune pe parcursul perioadei examinate. Prin urmare, afirmaţia a fost respinsă.
(125)Considerentele 176-182 din regulamentul antidumping provizoriu.