Capitolul 8 - 3.8. Finanţare şi asigurare preferenţiale: asigurarea creditelor la export - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 8:3.8. Finanţare şi asigurare preferenţiale: asigurarea creditelor la export
(423)Reclamantul a susţinut că Sinosure a oferit producătorilor de produs în cauză o asigurare a creditului la export în condiţii preferenţiale.
(424)Avizul privind punerea în aplicare a strategiei de promovare a comerţului prin ştiinţă şi tehnologie, utilizând asigurarea creditelor la export [Shang Ji Fa(2004) nr. 368], emis în comun de MOFCOM şi Sinosure;
(425)Aviz privind publicarea Catalogului de export al produselor chineze de înaltă tehnologie, Ediţia 2006, Guo Ke Fa Ji Zi [2006] No. 16.
(426)Trei dintre cele patru grupuri de societăţi incluse în eşantion aveau contracte în derulare de asigurare la export cu Sinosure în cursul perioadei de anchetă.
(427)În timpul vizitei de verificare de la GC, Sinosure a confirmat că este deţinută integral de stat şi că deţine aproximativ 90 % din piaţa internă a asigurărilor la export. Cu toate acestea, după cum se menţionează la considerentele 142-148 de mai sus, Sinosure nu a furnizat documentele justificative solicitate referitoare la guvernanţa sa corporativă (raportul anual, statutul etc.).
(428)Mai mult, Sinosure nu a oferit informaţii mai specifice referitoare la asigurarea creditelor la export furnizată industriei anvelopelor, la nivelul primelor sale, sau cifre detaliate privind rentabilitatea activităţii sale de asigurare a creditelor la export. Prin urmare, Comisia a trebuit să completeze informaţiile furnizate cu datele disponibile.
(429)Potrivit răspunsului Sinosure la scrisoarea de clarificare, aceasta este o societate de asigurări de stat, înfiinţată şi sprijinită printr-o politică de stat pentru a sprijini dezvoltarea şi cooperarea economică şi comercială externă a RPC. Societatea este deţinută 100 % de stat. Ea are un consiliu de administraţie şi un consiliu de supraveghetori. Guvernul are puterea de a numi şi de a concedia conducerea superioară a societăţii. Pe baza răspunsului la scrisoarea de clarificare, precum şi a informaţiilor furnizate în cursul vizitei de verificare, Comisia a concluzionat că există indicii formale ale unui control guvernamental în ceea ce priveşte Sinosure.
(430)În continuare, Comisia a căutat informaţii care să-i permită să stabilească dacă GC exercita un control semnificativ asupra comportamentului Sinosure în ceea ce priveşte industria anvelopelor. În acest context, Comisia a luat notă de faptul că în Catalogul de export al produselor chineze de înaltă tehnologie sunt enumerate în mod specific "anvelopele radiale pneumatice noi de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane (din cauciuc, cu lăţimea în secţiune transversală > = 24 ţoii)" ca produse al căror export este încurajat.
(431)În plus, în conformitate cu Avizul privind punerea în aplicare a strategiei de promovare a comerţului prin ştiinţă şi tehnologie, utilizând asigurarea creditelor la export, Sinosure ar trebui să-şi mărească sprijinul acordat industriilor şi produselor strategice pe baza consolidării sprijinului său general acordat exportului de produse de înaltă tehnologie. Aceasta ar trebui să trateze produsele enumerate în Catalogul de export al produselor chineze de înaltă tehnologie, cum ar fi anvelopele radiale menţionate la considerentul 429 de mai sus, ca activitate comercială prioritară şi să acorde un sprijin cuprinzător în ceea ce priveşte procedurile de subscriere, aprobările cu limite, viteza de prelucrare a cererilor şi flexibilitatea ratei. în ceea ce priveşte flexibilitatea ratei, aceasta ar trebui să acorde produselor enumerate în catalog reducerea maximă a ratei primei în cadrul intervalului de fluctuaţie, oferită de societatea de asigurări de credite.
(432)Pe această bază, Comisia a concluzionat că GC a creat un cadru normativ care trebuia respectat de către directorii şi supraveghetorii desemnaţi de GC şi care răspund în faţa acestuia. Prin urmare, GC s-a bazat pe cadrul normativ pentru a exercita controlul în mod semnificativ asupra comportamentului Sinosure.
(433)Comisia a urmărit, de asemenea, să identifice elemente de probă concrete ale exercitării controlului în mod semnificativ pe baza unor contracte de asigurare concrete. În timpul vizitei de verificare, Sinosure a susţinut că, în practică, primele sale erau orientate spre piaţă şi se bazau pe principiile de evaluare a riscurilor. Cu toate acestea, nu au fost furnizate exemple specifice în ceea ce priveşte industria anvelopelor sau societăţile incluse în eşantion.
(434)În lipsa unor elemente de probă concrete, Comisia a examinat, prin urmare, comportamentul concret al Sinosure în ceea ce priveşte asigurarea acordată societăţilor incluse în eşantion. Comportamentul respectiv contrasta cu poziţia sa oficială, deoarece Sinosure nu acţiona pe baza principiilor pieţei.
(435)În acest sens, Comisia a luat notă de faptul că în raportul anual al Sinosure pentru anul 2014 (76) se afirma că creanţele plătite industriilor strategice în temeiul unor contracte de asigurare a creditelor la export pe termen scurt se ridicau la 590 de milioane USD în 2014, reprezentând 72,3 % din totalul creanţelor. După ce a comparat totalul creanţelor plătite cu totalul sumelor asigurate, Comisia a concluzionat că, în medie, Sinosure ar trebui să perceapă o primă de 0,23 % din suma asigurată pentru a acoperi costul creanţelor (chiar fară a ţine seama de cheltuielile indirecte). Cu toate acestea, în practică, primele plătite de societăţile incluse în eşantion erau mult mai mici decât comisionul minim necesar pentru acoperirea costurilor operaţionale.
(76)Raportul anual al Sinosure 2014, p. 20.
(436)În plus, Comisia a constatat că mai mulţi producători-exportatori au beneficiat de o restituire parţială sau totală a primelor de asigurare a creditelor la export plătite corporaţiei Sinosure.
(437)Prin urmare, Comisia a concluzionat că Sinosure pune în aplicare cadrul juridic prezentat mai sus în exercitarea funcţiilor guvernamentale în ceea ce priveşte sectorul anvelopelor, acţionând astfel în calitate de organism public în sensul articolului 2 litera (b) din regulamentul de bază coroborat cu articolul 3 alineatul (1) litera (a) punctul (i) din regulamentul de bază şi în conformitate cu jurisprudenţa relevantă a OMC. În plus, producătorii-exportatori incluşi în eşantion au beneficiat de un avantaj, deoarece asigurarea le-a fost furnizată la rate mai mici decât comisionul minim necesar pentru ca Sinosure să-şi acopere costurile operaţionale.
(438)Comisia a stabilit de asemenea că subvenţiile acordate în temeiul programului asigurărilor la export sunt specifice, deoarece ele nu puteau fi obţinute în absenţa unei activităţi de export şi, prin urmare, sunt subordonate exportului în sensul articolului 4 alineatul (4) litera (a) din regulamentul de bază.
(439)Deoarece Sinosure reprezintă aproximativ 90 % din piaţa internă a asigurărilor la export din RPC, Comisia nu a putut găsi o primă de asigurare internă, bazată pe piaţă. Astfel, în concordanţă cu anchetele antisubvenţie anterioare, Comisia a utilizat cea mai adecvată valoare de referinţă externă, pentru care informaţiile erau imediat disponibile, şi anume ratele primelor aplicate de Banca de Export-Import ("Ex-Im Bank") a Statelor Unite ale Americii în cazul instituţiilor nefinanciare la exporturile destinate ţărilor OCDE.
(440)Restituirile primelor de asigurare la export acordate în cursul perioadei de anchetă au fost tratate ca granturi. întrucât nu exista niciun element de probă al unor costuri suplimentare suportate de societăţi, pentru care ar fi fost necesară o ajustare, avantajul a fost calculat ca fiind suma totală a restituirilor primite în cursul perioadei de anchetă.
(441)Valoarea subvenţiei, stabilită în cursul perioadei de anchetă în legătură cu acest sistem pentru producătorii- exportatori incluşi în eşantion, se ridică la:

Finanţare şi asigurare preferenţiale: asigurarea creditelor la export

Societatea/Grupul

Rata subvenţiei

Grupul China National Tire

0,18 %

Grupul Hankook

0,06 %

Grupul Xingyuan

0,17 %