Capitolul 13 - 3.13. Concluzie privind subvenţionarea - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 13:3.13. Concluzie privind subvenţionarea
(609)Pentru societăţile incluse în eşantion, Comisia a calculat valoarea subvenţiilor care pot face obiectul unor măsuri compensatorii prin examinarea fiecărei subvenţii sau a fiecărui program de subvenţionare, în conformitate cu dispoziţiile regulamentului de bază, şi a adunat aceste cifre pentru a calcula valoarea totală a subvenţiei acordate fiecărui producător-exportator în cursul perioadei de anchetă. Pentru calcularea subvenţionărilor totale de mai jos, Comisia a calculat mai întâi procentajul reprezentat de subvenţie, acesta fiind egal cu valoarea subvenţiei, considerată ca procent din cifra totală de afaceri a societăţii. Acest procent a fost apoi utilizat pentru a calcula subvenţia alocată exporturilor de produs în cauză către Uniune în cursul perioadei de anchetă. Apoi a fost calculată valoarea subvenţiei pe tonă de produs în cauză exportat către Uniune în cursul perioadei de anchetă, iar marjele de mai jos au fost calculate ca procentaj din valoarea CIF (Costs, Insurance and Freight, "cost, asigurare şi navlu") a aceloraşi exporturi per tonă.
(610)În urma comunicării documentului de informare, Grupul Giti nu a fost de acord cu cheile de alocare pentru unele întreprinderi care nu produceau sau nu vindeau produsul în cauză. Comisia a fost parţial de acord cu argumentele prezentate şi a adaptat în mod corespunzător calculul valorii subvenţiei pentru grup.
(611)În conformitate cu articolul 15 alineatul (3) din regulamentul de bază, valoarea totală a subvenţiei acordate societăţile cooperante neincluse în eşantion a fost calculată pe baza valorii medii totale ponderate a subvenţiei care poate face obiectul unor măsuri compensatorii, stabilită pentru producătorii-exportatori cooperanţi incluşi în eşantion, excluzându-se valorile neglijabile şi valoarea subvenţiilor stabilită pentru articolele care fac obiectul dispoziţiilor articolului 28 alineatul (1) din regulamentul de bază. Cu toate acestea, Comisia nu a ignorat constatările legate de împrumuturile preferenţiale, chiar dacă a trebuit să se bazeze parţial pe datele disponibile pentru a determina sumele respective. într-adevăr, Comisia consideră că datele disponibile şi utilizate în cazurile respective nu au afectat în mod considerabil informaţiile necesare pentru a determina valoarea subvenţionării prin împrumuturi preferenţiale într-un mod echitabil, astfel încât exportatorii care nu au fost invitaţi să coopereze la anchetă să nu sufere prejudicii prin utilizarea acestei abordări (95).
(95)A se vedea, de asemenea, mutatis mutandi, WT/DS294/AB/RW, SUA - Reducerea la zero (articolul 21.5 DSU), raportul Organului de Apel din 14 mai 2009, punctul 453.
(612)Având în vedere gradul înalt de cooperare din partea producătorilor-exportatori chinezi, Comisia a stabilit valoarea aplicabilă "tuturor celorlalte societăţi" la nivelul celei mai ridicate valori stabilite pentru societăţile incluse în eşantion. Valoarea stabilită pentru "toate celelalte societăţi" a fost aplicată acelor societăţi care nu au cooperat la anchetă.

Denumirea societăţii

Valoarea subvenţiilor care pot face obiectul unor măsuri compensatorii

Grupul China National Tire

32,85 %

Grupul Giti

7,74 %

Grupul Hankook

2,06 %

Grupul Xingyuan

51,08 %

Alte societăţi cooperante

18,01 %

Toate celelalte societăţi

51,08 %