Capitolul 12 - 3.12. Programe de granturi - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 12:3.12. Programe de granturi
(581)Trei dintre cele patru societăţi incluse în eşantion au beneficiat de o serie de granturi legate de protecţia mediului şi de reducerea emisiilor, cum ar fi, de exemplu, stimulentele pentru protecţia mediului şi conservarea resurselor, promovarea utilizării resurselor sinergice, fondurile de stimulare a proiectelor de conservare a energiei, promovarea centrelor de demonstrare a gestionării energiei, granturi legate de proiectele de îmbunătăţire a calităţii aerului, stimulente pentru proiecte în domeniul economiei circulare.
- Legea Republicii Populare Chineze privind conservarea energiei, versiunea revizuită şi adoptată la 28 octombrie 2007 şi versiunea modificată la 2 iulie 2016;
- Legea Republicii Populare Chineze privind promovarea unei producţii mai curate, Ordinul nr. 54 al Preşedintelui Republicii Populare Chineze, astfel cum a fost modificat la 29 februarie 2012;
- Măsuri privind inspectarea producţiei curate, Decretul nr. 38 al CNDR şi al Ministerului Protecţiei Mediului, promulgat la 1 iulie 2016;
- Aviz privind tipărirea şi diseminarea Măsurilor interimare privind administrarea subvenţiei pentru economisirea energiei şi reducerea emisiilor, Ministerul de Finanţe (2015) nr. 161;
- Puncte esenţiale ale conservării energiei şi utilizării cuprinzătoare a acesteia în industrie în 2015, publicate de Ministerul Industriei şi Tehnologiei Informaţiei (MITI) la 3 aprilie 2015;
- Planul executiv pentru transformarea şi modernizarea industriei anvelopelor din provincia Shandong, publicat de Biroul Guvernului Popular al Provinciei Shandong la 22 octombrie 2014;
- La nivel local: Aviz privind alocarea Planului Fondului special Jiaozuo 2016 pentru protecţia mediului; Aviz privind alocarea Fondului special de prevenire a poluării aerului 2013, HeCaiZhiJian (2013) 702; şi
- Aviz privind alocarea Fondului proiectului centrului de gestionare a energiei pentru întreprinderile industriale 2014, Ministerul Finanţelor, Caijian (2013) 470.
(582)Programul de economisire şi conservare a energiei şi de reducere a emisiilor oferă subvenţii în sensul articolului 3 alineatul (1) litera (a) punctul (i) şi al articolului 3 alineatul (2) din regulamentul de bază, şi anume un transfer de fonduri de la GC sub forma unor granturi destinate producătorilor de produs în cauză.
(583)Comisia a constatat, de asemenea, că acest program de subvenţii este specific în sensul articolului 4 alineatul (2) litera (a) din regulamentul de bază, întrucât doar societăţile care îşi desfăşoară activitatea în sectoare tehnologice strategice sau în producţia de produse strategice, aşa cum sunt menţionate în orientările şi cataloagele publicate în mod regulat, sunt eligibile pentru a le primi. în particular, documentul MITI din 2015 menţionează în mod specific industria chimică drept industrie care beneficiază de stimulente specifice legate de conservarea energiei.
(584)În plus, Politica industriei anvelopelor încurajează "dezvoltarea" de anvelope care "(...) fac economie de energie" şi "protejează mediul". în conformitate cu Planul executiv pentru transformarea şi modernizarea industriei anvelopelor din provincia Shandong (91), unul dintre principalele obiective ale industriei anvelopelor din Shandong este conservarea energiei şi reducerea emisiilor. în acest sens, planul prevede acordarea de sprijin în ceea ce priveşte investiţiile, creditarea şi taxele legate de producţia şi de aplicarea aşa-numitelor anvelope "verzi" (adică ecologice) (92).
(91)Provincia Shandong este provincia cu cea mai mare bază de producţie a anvelopelor din China, reprezentând aproximativ 50 % din producţia totală de anvelope a RPC.
(92)Planul executiv pentru transformarea şi modernizarea industriei anvelopelor din provincia Shandong, publicat de Biroul Guvernului Popular al Provinciei Shandong la 22 octombrie 2014, capitolele 4.6 şi 6.2.
(585)Avantajul a fost calculat ca fiind suma primită în cursul perioadei de anchetă, sau suma alocată perioadei de anchetă, atunci când suma a fost amortizată pe durata de viaţă utilă a activelor fixe de care era legată subvenţia. Comisia a luat în considerare dacă să aplice o rată a dobânzii comerciale anuale suplimentare în conformitate cu secţiunea F litera (a) din Orientările Comisiei privind calculul valorii subvenţiei (93). Cu toate acestea, o astfel de abordare ar fi implicat o serie de factori ipotetici complecşi pentru care nu erau disponibile informaţii exacte. Prin urmare, Comisia a considerat că este mai adecvat să aloce sume perioadei de anchetă în conformitate cu ratele de amortizare ale activelor fixe aferente, în conformitate cu metodologia de calcul folosită în cazuri anterioare (94).
(93)JO C 394,17.12.1998, p. 6.
(94)Cum ar fi, de exemplu, Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2011/42 al Consiliului, JO L 128, 14.5.2011, p. 18 (hârtie cretată de calitate superioară), Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2013/215 al Consiliului, 11.3.2013, JO L 73, p. 16 (oţel cu acoperire organică), Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/366 al Comisiei, JO L 56, 3.3.2017, p. 1 (panouri solare), Regulamentul de punere în aplicare (UE) 1379/2014 al Comisiei, JO L 367, 23.12.2014, p. 22. (fibre de sticlă cu filament), Decizia de punere în aplicare 2014/918 a Comisiei, JO L 360,16.12.2014, p. 65 (fibre discontinue din poliester).
(586)Valoarea subvenţiei stabilită în legătură cu acest tip de subvenţii în cursul perioadei de anchetă pentru producătorii-exportatori incluşi în eşantion a fost următoarea:

Granturi în domeniul economisirii şi conservării energiei

Societatea/Grupul

Valoarea subvenţiei

Grupul China National Tire

0,02 %

Grupul Giti

0,04 %

Grupul Xingyuan

0,01 %

(587)Societăţile incluse în eşantion au beneficiat de o serie de granturi în cadrul acestui program legate de cercetare şi dezvoltare şi de modernizarea şi inovarea tehnologică, cum ar fi, de exemplu, promovarea sarcinilor de cercetare şi dezvoltare în cadrul planurilor de sprijin pentru ştiinţă şi tehnologie, promovarea investiţiilor pentru ajustarea, revitalizarea şi renovarea tehnologică a industriilor strategice etc.
- cel de-al 13-lea Plan cincinal privind inovarea tehnologică;
- Opţiunile orientative privind promovarea renovării tehnologiei întreprinderilor, Consiliul de Stat, Guo Fa (2012) nr. 44;
- Planul de lucru pentru revitalizarea industriei şi renovarea tehnologică, publicat de CNDR şi MITI, 2015;
- Programul pe termen mediu şi pe termen lung în materie de dezvoltare ştiinţifică şi tehnologică (2006-2020) promulgat de Consiliul de Stat în 2006;
- Măsurile administrative pentru Planul naţional de sprijinire a ştiinţei şi tehnicii, astfel cum a fost revizuit în 2011; şi
- La nivel local/de provincie: anunţuri privind alocarea de fonduri speciale pentru renovări tehnice, pentru revitalizarea industrială, pentru transformarea tehnică şi pentru dezvoltarea industrială.
(588)În conformitate cu Opţiunile orientative privind promovarea renovării tehnologiei întreprinderilor (la 3.2), guvernelor centrale şi locale li se solicită să mărească în continuare sprijinul financiar şi să sporească investiţiile, cu un accent pe transformarea şi modernizarea industrială în domenii strategice şi pe probleme critice legate de renovarea tehnologiei. în plus, autorităţile ar trebui să inoveze şi să îmbunătăţească în continuu metodele de gestionare a fondurilor, să ofere în mod flexibil mai multe tipuri de sprijin şi să mărească eficienţa utilizării fondurilor bugetare.
(589)Planul de lucru pentru revitalizarea industriei şi renovarea tehnologică dă o aplicare practică Opţiunilor orientative menţionate anterior, prin instituirea unor fonduri speciale pentru promovarea progreselor tehnologice şi a proiectelor de transformare tehnologică. Aceste fonduri includ subvenţii pentru investiţii şi reduceri la împrumuturi. Utilizarea fondurilor trebuie să fie făcută în conformitate cu politicile macroeconomice şi politicile industriale naţionale, precum şi cu politicile de dezvoltare regională.
(590)Granturile oferite în temeiul acestui program conferă subvenţii în sensul articolului 3 alineatul (1) litera (a) punctul (i) şi al articolului 3 alineatul (2) din regulamentul de bază, şi anume un transfer de fonduri de la GC sub forma unor granturi destinate producătorilor produsului în cauză.
(591)Comisia a constatat, de asemenea, că aceste subvenţii sunt specifice în sensul articolului 4 alineatul (2) litera (a) din regulamentul de bază, întrucât doar întreprinderile care îşi desfăşoară activitatea în domenii sau tehnologii strategice menţionate în orientări, în măsurile administrative şi în cataloagele publicate în mod regulat sunt eligibile pentru a le primi. Sectorul anvelopelor şi/sau cel (petro)chimic figurează în rândul sectoarelor eligibile.
(592)Avantajul a fost calculat în conformitate cu metodologia descrisă la considerentul 585 de mai sus.
(593)Valoarea subvenţiei stabilită în legătură cu acest tip de subvenţii în cursul perioadei de anchetă pentru producătorii-exportatori incluşi în eşantion a fost următoarea:

Granturi pentru modernizare, renovare sau transformare tehnologică

Societatea/Grupul

Valoarea subvenţiei

Grupul China National Tire

0,03 %

Grupul Giti

0,15 %

Grupul Hankook

0,05 %

(594)În plângerea sa, reclamantul a furnizat elemente de probă care arată că industria anvelopelor din RPC poate primi diverse granturi punctuale sau recurente de la autorităţi guvernamentale de pe diferite niveluri, şi anume locale, regionale şi naţionale.
(595)Ancheta a arătat că cele patru grupuri de societăţi incluse în eşantion au primit granturi punctuale sau recurente semnificative de la diferite niveluri ale guvernului, ceea ce a condus la primirea unor avantaje în cursul perioadei de anchetă. Unele dintre acestea au fost deja raportate de societăţile incluse în eşantion în răspunsurile lor la chestionare, în timp ce altele au fost identificate la faţa locului în timpul vizitelor de verificare. Niciunul dintre aceste granturi nu a fost comunicat în răspunsul la chestionar al GC.
(596)Aceste granturi au fost acordate societăţilor de către autorităţile guvernamentale de la nivel naţional, provincial, orăşenesc, judeţean sau districtual şi păreau să fie toate specifice societăţilor incluse în eşantion sau specifice din perspectiva locaţiei sau a tipului de industrie. Nu s-au comunicat detalii juridice privind legislaţia exactă în temeiul căreia au fost acordate aceste avantaje, dacă într-adevăr a existat o bază juridică pentru acordarea lor. Totuşi, în unele cazuri, Comisiei i-a fost transmisă o copie a unui document (denumit "notă") eliberat de o autoritatea guvernamentală, care însoţea grantul.
(597)Având în vedere volumul mare de granturi care fac obiectul plângerii şi/sau care au fost constatate în registrele societăţilor incluse în eşantion, în acest document de informare este prezentat doar un rezumat al principalelor constatări. Cele patru societăţi incluse în eşantion furnizaseră iniţial elemente de probă privind existenţa a numeroase granturi şi faptul că acestea fuseseră acordate de diferite niveluri ale GC, iar documentele specifice de informare transmise fiecărei societăţi în parte prezintă constatări detaliate cu privire la aceste granturi.
(598)Exemple de astfel de granturi sunt fondurile de brevete, fondurile şi premiile pentru ştiinţă şi tehnologie, fondurile de dezvoltare a afacerilor, fondurile pentru promovarea exporturilor, granturile pentru infrastructura de bază, premiile pentru producţia industrială sau investiţiile industriale, premiile pentru siguranţa producţiei, fondurile de sprijin furnizate la nivel districtual sau provincial, reducerile dobânzilor la împrumuturile pentru echipamente importate.
(599)Aceste granturi constituie subvenţii în sensul articolului 3 alineatul (1) litera (a) punctul (i) şi al articolului 3 alineatul (2) din regulamentul de bază, întrucât a avut loc un transfer de fonduri de la GC sub forma unor granturi destinate producătorilor produsului în cauză şi astfel a fost conferit un avantaj acestora din urmă.
(600)Aceste granturi sunt, de asemenea, specifice în sensul articolului 4 alineatul (2) litera (a) şi al articolului 4 alineatul (3) din regulamentul de bază, întrucât ele par să se limiteze la anumite întreprinderi sau proiecte specifice din regiuni specifice şi/sau la industria anvelopelor. în plus, unele dintre granturi sunt condiţionate de rezultatele obţinute la export în sensul articolului 4 alineatul (4) litera (a). Aceste granturi nu îndeplinesc cerinţele de nespecificitate de la articolul 4 alineatul (2) litera (b) din regulamentul de bază, dat fiind că respectivele condiţii de eligibilitate şi criterii de selecţie reale pentru întreprinderi pentru a fi eligibile nu sunt transparente, nu sunt obiective şi nu se aplică în mod automat.
(601)În toate cazurile, întreprinderile au furnizat informaţii cu privire la cuantumul grantului şi sursa din care a fost primit grantul. Societăţile în cauză au înregistrat acest venit, cel mai adesea, la rubrica "venituri din subvenţii" din conturile lor şi documentele lor contabile au fost supuse unui audit independent. Acest aspect a fost considerat drept o dovadă clară de subvenţie care conferă un avantaj pasibil de măsuri compensatorii.
(602)Prin urmare, Comisia a decis că constatările verificate în cursul verificărilor de la faţa locului au reprezentat un indicator rezonabil al nivelului de subvenţionare în acest sens. Deoarece aceste granturi prezintă caracteristici comune, ele au fost atribuite de o autoritate publică şi nu au făcut parte dintr-un program separat de subvenţionare, ci au reprezentat granturi individuale acordate acestei industrii încurajate, Comisia le-a evaluat împreună.
(603)Grupul Hankook a afirmat că Comisia nu putea aplica măsuri compensatorii pentru granturi primite de filiala din aval Shanghai Hankook Tire Sales Co. Ltd. ("SHT"), întrucât aceasta din urmă nu a fost implicată în exportul produsului în cauză. Cu toate acestea, Comisia a remarcat că activităţile SHT includ, printre altele, negocierile pentru achiziţionarea de materii prime şi că această societate joacă un rol esenţial în cadrul sistemului de concentrare a lichidităţilor de care beneficiază producătorii-exportatori ai grupului. Prin urmare, există o legătură clară cu produsul în cauză şi, în consecinţă, subvenţiile primite de SHT pot face obiectul unor măsuri compensatorii.
(604)În urma comunicării constatărilor finale, Grupul China National Tire a susţinut că Comisia nu furnizase datele sursă pentru un anumit grant referitor la producătorul-exportator Yellow Sea. în fapt, datele în cauză fuseseră incluse în comunicarea specifică, dar ele fuseseră incluse în documentele de lucru pentru DFT în locul celor pentru granturi, deoarece grantul fusese acordat în legătură cu darea în folosinţă a unei parcele de teren. Cu toate acestea, valoarea subvenţiei fusese adăugată în mod corect la granturile societăţii. Grupul China National Tire a susţinut, de asemenea, că Comisia utilizase o cifră de afaceri eronată pentru calcularea grantului. Cu toate acestea, Comisia şi-a menţinut opinia potrivit căreia cifra de afaceri utilizată era cea corectă, deoarece grantul era legat în mod specific de Qingdao Yellow Sea Rubber Co. Ltd. Astfel, aceste alegaţii au fost respinse.
(605)Avantajul a fost calculat în conformitate cu metodologia descrisă la considerentul 585 de mai sus.
(606)Valoarea subvenţiei stabilită în legătură cu acest tip de subvenţii în cursul perioadei de anchetă pentru producătorii-exportatori incluşi în eşantion a fost următoarea:

Granturi ad hoc

Societatea/Grupul

Valoarea subvenţiei

Grupul China National Tire

1,46 %

Grupul Giti

0,18 %

Grupul Hankook

0,01 %

Grupul Xingyuan

0,05 %

(607)În cursul perioadei de anchetă, producătorii-exportatori incluşi în eşantion nu au primit nicio contribuţie financiară din partea celorlalte programe de granturi menţionate în secţiunea 3.3 punctul (iii) de mai sus.
(608)Valorile totale ale subvenţiilor stabilite în legătură cu totalitatea granturilor din cursul perioadei de anchetă pentru producătorii-exportatori incluşi în eşantion au fost următoarele:

Granturi

Societatea/Grupul

Valoarea subvenţiei

Grupul China National Tire

1,51 %

Grupul Giti

0,37 %

Grupul Hankook

0,06 %

Grupul Xingyuan

0,06 %