Capitolul 2 - 2.2. Segmentarea pe trei niveluri a pieţei anvelopelor din Uniune - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 2:2.2. Segmentarea pe trei niveluri a pieţei anvelopelor din Uniune
(86)Informaţiile colectate şi primite de Comisie indică faptul că piaţa anvelopelor de autobuze şi camioane din Uniune este segmentată pe trei niveluri sau segmente. Deşi nu există linii clare de demarcaţie între niveluri, există un acord general la nivelul părţilor interesate şi al constatărilor Comisiei privind următoarea clasificare.
(87)Anvelopele de nivelul 1 acoperă anvelopele noi premium, purtând marca emblematică a principalilor fabricanţi. Recunoaşterea mărcii este un factor-cheie pentru anvelopele de acest nivel, ea justificând plătirea unor preţuri semnificativ mai mari pentru performanţele înalte aşteptate, precum şi pentru investiţiile de marketing deosebit de semnificative. Anvelopele fabricate de producătorii de echipamente originale pentru camioane sau autobuze ("OE1") sunt incluse în principal la acest nivel. Calitatea anvelopelor de nivelul 1 asigură un nivel înalt de reşapabilitate al acestora, ele fiind concepute să fie anvelope cu mai multe cicluri de utilizare (multi-life tyres), fapt ce măreşte şi mai mult kilometrajul semnificativ mai mare al produsului original (până la trei reşapări pentru o utilizare normală). Anvelopele de nivelul 1 sunt, de asemenea, asociate unui nivel mai ridicat de siguranţă şi beneficiază adesea de un bun nivel al serviciilor postvânzare.
(88)Anvelopele de nivelul 2 acoperă majoritatea anvelopelor non premium, atât noi cât şi reşapate, cu preţuri variind între aproximativ 65 % şi 80 % din preţul anvelopelor de nivelul 1. Anvelopele fabricate de producătorii de echipamente originale pentru remorci ("OE2") pot fi incluse la acest nivel. Recunoaşterea mărcii rămâne importantă la acest nivel, iar mărcile sunt de obicei cunoscute de cumpărători, care sunt de asemenea în măsură să identifice producătorii anvelopelor. Ele sunt în general reşapabile cel puţin o dată şi oferă bune performanţe în ceea ce priveşte kilometrajul, deşi mai limitate decât cele ale anvelopelor de nivelul 1.
(89)Anvelopele de nivelul 3 acoperă atât anvelopele noi, cât şi anvelopele reşapate, cu performanţe mai reduse în ceea ce priveşte kilometrajul şi cu o reşapabilitate foarte limitată sau chiar inexistentă. în mod obişnuit, preţul lor este stabilit la mai puţin de 65 % din preţul anvelopelor de nivelul 1, acest procent reprezentând şi limita performanţei lor în ceea ce priveşte kilometrajul. La acest nivel, recunoaşterea mărcii este aproape inexistentă, iar preţul devine factorul determinant în decizia clientului de a cumpăra. în general, aceste anvelope nu sunt furnizate cu servicii postvânzare.
(90)Anvelopele reşapate pot fi clasificate la nivelul 2 sau la nivelul 3. Deşi unele anvelope chineze sunt reşapabile, în China se efectuează foarte puţine reşapări. Pe de altă parte, reşaparea este destul de larg răspândită în Uniune şi pe alte pieţe, de exemplu în Brazilia. Activitatea de reşaparea din Uniune include:
- reşapatori integraţi, acţionând sub numele, marca sau mandatul unui producător de anvelope noi. Ei sunt percepuţi ca o continuare a mărcilor care vând anvelopele noi. Această activitate corespunde anvelopelor de nivelul 2,
- reşapatori independenţi care acoperă, de obicei, pieţe geografice şi volume mult mai mici. Ei vând anvelopele sub propriul nume sau sub propria marcă şi se bazează pe propria lor expertiză. Majoritatea acestora sunt IMM-uri (cel puţin 380 de societăţi în Uniune). Această activitate corespunde anvelopelor de nivelul 3.
(91)Comisia a publicat diagrama anvelopelor noi şi reşapate în funcţie de marcă, pe baza informaţiilor furnizate de reclamant, şi a pus-o la dispoziţia tuturor părţilor interesate la 27 octombrie 2017.