Capitolul 7 - 1.7. Neinstituirea de măsuri provizorii şi procedura ulterioară - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 7:1.7. Neinstituirea de măsuri provizorii şi procedura ulterioară
(51)Având în vedere faptul că, în mai 2018, impusese măsuri provizorii în cazul antidumping paralel, Comisia a decis să nu impună măsuri provizorii în cazul de faţă. La 13 iulie 2018, toate părţile interesate au primit un document de informare care descria constatările preliminare ale Comisiei privind presupusele sisteme de subvenţionare şi concluziile preliminare ale Comisiei în ceea ce priveşte prejudiciul, legătura de cauzalitate şi interesul Uniunii, astfel cum se prevede în regulamentul antidumping provizoriu.
(52)Mai multe părţi interesate au prezentat observaţii scrise privind documentul de informare. Părţile care au adresat o cerere în acest sens au primit permisiunea de a fi audiate.
(53)În urma comunicării documentului de informare, Pirelli Tyre Co. Ltd. a afirmat că nu ar trebui să fie considerată o societate afiliată la China National Tire & Rubber Co. Ltd. ("CNRC"). În acest sens, Pirelli Tire Co. Ltd. nu a fost de acord cu aplicarea articolului 127 din Actul de punere în aplicare a Codului vamal al Uniunii (UE) 2015/2447 ("Codul Vamal al Uniunii") în scopul calculării unei valori medii ponderate a subvenţionării pentru societăţile afiliate. Pirelli Tire Co. Ltd. a făcut, însă, trimitere la definiţia articolului 16 din Acordul privind subvenţiile şi măsurile compensatorii ("Acordul SMC"), care impune existenţa controlului unei societăţi asupra unei alte societăţi, pentru a stabili relaţia dintre acestea. Pirelli Tire Co. Ltd. a susţinut apoi că nu s-ar califica drept societate afiliată în conformitate cu acest standard, deoarece nu ar fi fost controlată de CNRC. În plus, Pirelli Tire Co. Ltd. a remarcat că regulamentul de bază nu făcea nicio trimitere la Codul Vamal al Uniunii.
(54)Comisia a reamintit faptul că articolul 16 din Acordul SMC este reflectat prin articolul 9 alineatul (2) din regulamentul de bază. Cu toate acestea, ambele articole se referă numai la definiţia industriei din Uniune şi la relaţia dintre producătorii din Uniune şi producătorii-exportatori. în acest context, un producător din Uniune poate fi eliminat din definiţia industriei din Uniune dacă este controlat de un producător-exportator. în schimb, atât Acordul SMC, cât şi regulamentul de bază nu menţionează nimic cu privire la metoda de evaluare a relaţiei dintre producătorii-exportatori în scopul stabilirii valorii subvenţiei. Pentru a se putea asigura aplicarea efectivă a măsurilor, în special pentru a se evita canalizarea exporturilor printr-o societate afiliată care beneficiază de cea mai mică taxă, practica Comisiei este de a stabili relaţia dintre producătorii-exportatori cu ajutorul criteriilor stabilite la articolul 127 din Actul de punere în aplicare a Codului Vamal al Uniunii (UE) 2015/2447 din 24 noiembrie 2015. Acest lucru a fost comunicat în mod clar tuturor părţilor în avizul de deschidere, cu ocazia demarării procedurii. în plus, trimiterea la articolul 127 din Actul de punere în aplicare a Codului vamal al Uniunii este prevăzută în mod explicit la articolul 2 alineatul (1) din regulamentul antidumping de bază (15), iar Comisia ar trebui să aplice acelaşi tratament părţilor în ambele cazuri (16), atât cel al anchetei antidumping, cât şi cel al anchetei antisubvenţie.
(15)Regulamentul (UE) 2016/1036 al Parlamentului European şi al Consiliului din 8 iunie 2016 privind protecţia împotriva importurilor care fac obiectul unui dumping din partea ţărilor care nu sunt membre ale Uniunii Europene (JO L 176, 30.6.2016, p. 21).
(16)În temeiul Declaraţiei privind soluţionarea diferendelor în conformitate cu Acordul privind punerea în aplicare a articolului VI din Acordul General pentru Tarife şi Comerţ 1994 sau cu partea V a Acordului privind subvenţiile şi măsurile compensatorii. A se vedea şi DS 427 WT/DS427/RW, Măsura antidumping compensatorie aplicată de China la puii de carne - punctul 7.1 citează această declaraţie. Comisia consideră că ar trebui să asigure rezultate coerente în cadrul investigaţiilor paralele antidumping şi antisubvenţie, în măsura posibilului.
(55)Articolul 127 litera (d) din Codul Vamal al Uniunii stabileşte că două persoane sunt considerate a fi afiliate dacă: o terţă parte posedă, controlează sau deţine direct sau indirect 5 % sau mai mult din acţiunile sau părţile emise cu drept de vot de ambele persoane. CNRC este cel mai mare acţionar al Pirelli Tire Co. Ltd. în timpul perioadei de anchetă, deţinea 65 % din acţiuni. La momentul de faţă, această societate continuă să deţină 46 % din acţiuni. Prin urmare, în contextul prezentei anchete, Pirelli Tire Co. Ltd. şi CNRC sunt considerate a fi afiliate. în consecinţă, afirmaţia a fost respinsă.
(56)Pirelli Tyre Co. Ltd. a afirmat, de asemenea, că ar trebui să fie luată în considerare numai ca parte cooperantă, şi nu ca producător-exportator, deoarece societatea a încetat să fabrice produsul în cauză în noiembrie 2017.
(57)Comisia a stabilit că Pirelli Tyre Co. Ltd. a fost un producător-exportator pe parcursul întregii perioade de anchetă. Faptul că ulterior societatea a încetat producţia nu modifică rezultatul anchetei. Prin urmare, afirmaţia a fost respinsă.
(58)În urma comunicării constatărilor finale, Pirelli şi-a reiterat afirmaţia potrivit căreia societatea funcţiona independent de Grupul China National Tire. Cu toate acestea, niciuna dintre afirmaţii nu a fost justificată cu elemente de probă suplimentare. în particular, Pirelli nu a contestat structura de proprietate descrisă de Comisie în anexa 2 la comunicarea constatărilor sale finale. Prin urmare, Comisia a respins această afirmaţie.
(59)Comisia a continuat să caute şi să verifice toate informaţiile pe care le-a considerat necesare pentru constatările sale finale.
(60)Având în vedere că perioada de prejudiciu şi perioada de anchetă sunt aceleaşi ca în ancheta antidumping paralelă, la 1 iunie 2018 Comisia a informat părţile interesate că informaţiile şi observaţiile privind prejudiciul, prezentate în cadrul anchetei antidumping, urmau să fie luate în considerare şi în prezenta anchetă. Niciuna dintre părţi nu s-a opus acestei abordări.
(61)În cadrul anchetei antidumping paralele, la 24 iulie 2018, părţilor li s-au comunicat constatările finale referitoare la faptele şi consideraţiile esenţiale pe baza cărora Comisia intenţiona să impună o taxă antidumping definitivă asupra importurilor de produs în cauză în Uniune. Pe lângă aceasta, părţilor interesate li s-a transmis o comunicare suplimentară la 10 septembrie 2018. După cum se descrie la considerentul 60 de mai sus, observaţiile transmise în cadrul acestor comunicări au fost luate în considerare pe deplin în cadrul prezentei anchete - în măsura în care ele vizau prejudiciul, legătura de cauzalitate şi interesul Uniunii - iar, după caz, ele au fost luate în considerare şi s-au reflectat în constatările prezentei anchete.