Capitolul 4 - 1.4. Părţile interesate - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 4:1.4. Părţile interesate
(16)În avizul de deschidere, Comisia a invitat părţile interesate să o contacteze pentru a participa la anchetă. De asemenea, Comisia a informat în mod specific reclamantul, alţi producători cunoscuţi din Uniune, producătorii-exportatori cunoscuţi şi GC, importatorii, furnizorii şi utilizatorii cunoscuţi, comercianţii, precum şi asociaţiile cunoscute ca părţi vizate, în legătură cu deschiderea anchetei şi le-a invitat să ia parte la aceasta.
(17)Părţile interesate au avut posibilitatea de a formula observaţii cu privire la deschierea anchetei şi de a solicita să fie audiate de Comisie şi/sau de consilierul-auditor pentru proceduri comerciale.
(18)Doi producători din Uniune, reprezentaţi de reclamant, au profitat de această ocazie pentru a solicita Comisiei, în conformitate cu articolul 29 alineatul (1) din regulamentul de bază, să păstreze confidenţialitatea în ceea ce priveşte identitatea lor, de teamă să nu se confrunte cu represalii din partea clienţilor sau a concurenţilor vizaţi de această anchetă. Ulterior, acestora li s-au adăugat alţi doi producători cooperanţi din Uniune, care au solicitat acelaşi statut.
(19)Comisia a examinat în mod individual temeiurile fiecărei cereri de păstrare a confidenţialităţii. în urma examinării, ea a stabilit că există, într-adevăr, elemente de probă care indică o posibilitate semnificativă de represalii în fiecare dintre cazuri şi a acceptat ca identitatea societăţilor respective să nu fie dezvăluită.
(20)Doi producători-exportatori, Grupul Giti (9) şi Grupul China National Tire (10), au afirmat că păstrarea anonimatului a doi producători din Uniune, reprezentaţi de reclamant, ar putea afecta în mod grav dreptul la apărare al părţilor, deoarece nu este posibil să se verifice faptul că reclamantul reprezintă cu adevărat peste 25 % din producţia totală a Uniunii. în plus, anonimatul nu permite părţilor interesate să cunoască nivelul (11) pe care îşi desfăşoară activitatea reclamantul şi, astfel, să prezinte observaţii pertinente cu privire la prejudiciul important pe care l-ar putea suferi din cauza exporturilor chineze de produs în cauză către Uniune. Mai mult, Grupul Giti a susţinut că, potrivit reclamantului, producţia de nivelul 3 a Uniunii ar reprezenta doar 16 % din producţia totală a Uniunii. în fine, Grupul Giti şi Grupul China National Tire au argumentat că păstrarea confidenţialităţii nu le permite părţilor interesate să ştie dacă producătorii din Uniune incluşi în eşantion sunt afiliaţi producătorilor-exportatori chinezi.
(9)A se vedea considerentul 50 pentru compoziţia detaliată a grupului.
(10)A se vedea considerentul 50 pentru compoziţia detaliată a grupului.
(11)Informaţiile colectate şi primite de Comisie indică faptul că piaţa anvelopelor de autobuz şi de camion a Uniunii este segmentată pe trei niveluri. Anvelopele de nivelul 1 acoperă anvelopele noi premium, purtând marca emblematică a principalilor fabricanţi. Anvelopele de nivelul 2 acoperă majoritatea anvelopelor non premium, atât noi cât şi reşapate, cu preţuri şi performanţe privind kilometrajul variind între aproximativ 65 % şi 80 % din preţul anvelopelor de nivelul 1. Anvelopele de nivelul 3 acoperă atât anvelope noi, cât şi anvelope reşapate, cu performanţe mai reduse în ceea ce priveşte kilometrajul şi cu o reşapabilitate foarte limitată.
(21)Având în vedere aceste observaţii, Comisia a reevaluat versiunea neconfidenţială a plângerii, însă a ajuns la concluzia că versiunea pusă la dispoziţia părţilor interesate pentru a fi examinată le permitea acestora, în mod suficient, să evalueze cerinţele privind locus standi, care stau la baza prezentei anchete. în orice caz, Comisia a remarcat că apartenenţa unui reclamant la un anumit nivel al pieţei nu este hotărâtoare pentru constatarea locus standi, deoarece determinarea acestuia se efectuează pe baza producţiei totale de produs în cauză (independent de orice segmentare pe niveluri). În fine, Comisia a remarcat că nu se furnizaseră suficiente elemente de probă sau explicaţii ale modului în care pretinsa lipsă de cunoştinţe privind posibilele legături dintre reclamanţii anonimi şi producătorii-exportatori chinezi ar obstrucţiona drepturile la apărare ale părţilor interesate. Comisia a invitat părţile interesate să furnizeze respectivele elemente de probă sau explicaţii, dar acestea nu au furnizat niciun element de probă suplimentar. Cererile prezentate împotriva acordării confidenţialităţii au fost, prin urmare, respinse.
(22)Articolul 29 din regulamentul de bază prevede obligaţia Comisiei de a nu divulga nicio informaţie care este considerată confidenţială în urma prezentării unor motive întemeiate, fără autorizaţia expresă a persoanei care a furnizat informaţia respectivă. Comisia a considerat că versiunea deschisă a plângerii le permitea părţilor interesate să evalueze cerinţele privind locus standi. În plus, apartenenţa reclamantului la un anumit nivel al pieţei este irelevantă, deoarece determinarea locus standi se face pe baza producţiei totale (independent de orice segmentare pe niveluri). în fine, Comisia nu a fost convinsă de argumentul potrivit căruia lipsa de cunoştinţe privind posibilele legături dintre reclamanţi anonimi şi producători-exportatori chinezi ar obstrucţiona drepturile de apărare ale părţilor interesate. Cererile prezentate împotriva acordării confidenţialităţii au fost, prin urmare, respinse.