Capitolul 2 - 1.2. Înregistrarea importurilor - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
CAPITOLUL 2:1.2. Înregistrarea importurilor
(10)Reclamantul a depus cereri de înregistrare a importurilor de produs în cauză originar din RPC, în temeiul articolului 14 alineatul (5) din regulamentul antidumping de bază la 19 august 2017 şi în temeiul articolului 24 alineatul (5) din regulamentul de bază la 5 octombrie 2017.
(11)La 4 octombrie 2017, Asociaţia industriei cauciucului din China (China Rubber Industry Association, CRI A) şi Camera de comerţ a importatorilor şi exportatorilor de metale, minerale şi produse chimice din China (China Chamber of Commerce of Metals, Minerals & Chemicals Importers and Exporters, CCCMC) au prezentat observaţii cu privire la cererea de înregistrare. Acestea au susţinut că cererea nu respectase standardul probatoriu aplicabil, întrucât nu exista nicio dovadă a unor antecedente de dumping/subvenţionare sau a unei creşteri substanţiale a importurilor şi nici a faptului că importurile erau susceptibile să compromită grav efectele corective ale taxei. La 19 octombrie 2017, Comisia a organizat o audiere la cererea CRIA, ocazie cu care şi-a reiterat observaţiile anterioare.
(12)La 2 februarie 2018, Comisia a publicat Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/163 ("regulamentul de înregistrare") (7), prin care importurile de produs în cauză originare din RPC sunt supuse înregistrării începând cu data de 3 februarie 2018. Comisia a luat în considerare observaţiile părţilor interesate în momentul evaluării valabilităţii cererii de înregistrare.
(7)Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2018/163 al Comisiei din 1 februarie 2018 de supunere la înregistrare a importurilor de pneuri noi şi reşapate pentru autobuze sau camioane, originare din Republica Populară Chineză (JOL 30, 2.2.2018, p. 12).
(13)După ce înregistrarea a intrat în vigoare, Grupul Hankook (8) a susţinut că drepturile sale la apărare au fost violate, întrucât înainte de intrarea în vigoare a regulamentului de înregistrare nu îi fusese comunicată nicio informaţie cu privire la intenţia Comisiei de a supune înregistrării importurile de produs în cauză. Din acest motiv, Grupul Hankook a susţinut că s-a produs o încălcare a articolului 41 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene.
(8)A se vedea considerentul 50 pentru compoziţia detaliată a grupului.
(14)Comisia a precizat că, în temeiul articolului 30 alineatul (2) din regulamentul de bază, comunicarea prealabilă a constatărilor este obligatorie înainte de instituirea unor măsuri definitive, însă că acest lucru nu este valabil în cazul unui regulament de înregistrare în temeiul articolului 24 alineatul (5) din regulamentul de bază. Respectivul articol prevede numai informarea prealabilă a statelor membre în timp util. în plus, dreptul de a fi audiat în temeiul articolului 41 alineatul (2) litera (a) din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene se aplică numai măsurilor individuale defavorabile. în acest caz, Comisia a solicitat autorităţilor vamale ale Uniunii să înregistreze importurile. Regulamentul de înregistrare nu este o măsură individuală cu efect defavorabil asupra Grupului Hankook. El nu a fost adresat Grupului Hankook în mod individual şi nici nu a produs efecte negative individuale asupra grupului respectiv. în acest sens, ar trebui de asemenea reamintit faptul că înregistrarea importurilor este un pas adecvat care permite impunerea ulterioară de taxe la importurile înregistrate şi că ea informează în mod corespunzător operatorii cu privire la eventuala răspundere legată de aceste importuri, care ar putea apărea în cazul unor măsuri definitive. Prin urmare, nici drepturile la apărare ale Grupului Hankook, nici articolul 41 din Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene nu au fost violate prin neinformarea anticipată a Grupului Hankook în legătură cu decizia de înregistrare.