Subcapitolul 2 - 4.3.2. Interconexiunea dintre anvelopele noi şi anvelopele reşapate - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163
Acte UE
Jurnalul Oficial 283L
În vigoare Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SUBCAPITOLUL 2:4.3.2. Interconexiunea dintre anvelopele noi şi anvelopele reşapate
(633)Comisia a stabilit că principalii producători din Uniune se concentrau pe nivelurile 1 şi 2, unde anvelopele erau/sunt concepute astfel încât să aibă un ciclu de viaţă îndelungat şi să fie reşapabile. Acest lucru justifica preţurile (şi marjele de profit) semnificativ mai ridicate, pentru performanţele înalte aşteptate de la anvelopele de nivelurile 1 şi 2.
(634)În fapt, ancheta a arătat că producătorii mai mari din Uniune promovează în mod activ reşapabilitatea anvelopelor lor ca modalitate de a crea fidelitate faţă de marcă şi de a crea o distincţie faţă de importurile mai ieftine de anvelope de nivelul 3. Astfel, ancheta a arătat că o mare parte a valorii atribuite anvelopelor de nivelurile 1 şi 2 provine, de fapt, din existenţa industriei de reşapare la nivelul 3.
(635)Cu toate acestea, gradul ridicat de interschimbabilitate al anvelopelor noi şi al celor reşapate face totodată ca nivelul 3 să fie cel mai vulnerabil la importurile chinezeşti de produs în cauză la preţuri scăzute. Acest lucru este valabil în special dacă se ia în considerare faptul că utilizatorii sunt conştienţi că, din punctul de vedere al performanţelor, anvelopele reşapate şi anvelopele noi de calitate inferioară nu se diferenţiază în mod semnificativ. La rândul său, această interschimbabilitate face ca preţul să devină factorul determinant în decizia clientului de a achiziţiona o anvelopă reşapată sau o anvelopă nouă de nivelul 3.
(636)Comisia a invitat părţile interesate să-şi prezinte observaţiile cu privire la evaluarea preliminară şi să furnizeze informaţii care să sprijine sau să contrazică această analiză, astfel încât să se ajungă la o imagine cât mai completă posibil în etapa finală a prezentei anchete.
(637)Mai multe părţi interesate au contestat interconexiunea dintre anvelopele noi şi cele reşapate şi dintre niveluri. Comisia a compilat toate informaţiile referitoare la această chestiune într-o notă la dosarul privind interconexiunea (98).
(98)Notă la dosarul privind interconexiunea (număr de referinţă: t18.007993).
(638)În ceea ce priveşte considerentul 634, CRIA şi CCCMC au afirmat că existenţa industriei de reşapare nu atribuia nicio valoare anvelopelor de nivelurile 1 şi 2.
(639)Informaţiile privind importanţa activităţii de reşapare sunt larg răspândite şi disponibile publicului. Aşa cum s-a menţionat la considerentul 90, producătorii de anvelope noi produc, de asemenea, şi anvelope reşapate. Unii producători-exportatori chinezi au propriile mărci pentru anvelopele reşapate, cum ar fi Hankook Alphatread sau Giti Genesis. După cum s-a explicat în nota la dosarul privind interconexiunea, Comisia a constatat că principalii producători de anvelope, inclusiv producătorii-exportatori chinezi, erau implicaţi în activitatea de reşapare. Grupul Hankook se bazează pe reşapatori din Uniune cum ar fi Vacu-Lug în Regatul Unit sau B.R.R Pneumatici în Italia, pentru activitatea sa de reşapare. Giti Genesis, cunoscută anterior ca GT Ree Tread, se bazează pe Vacu- Lug în Regatul Unit.
(640)În plus, în 2009, Pirelli Italia a declarat, cu referire la un contract semnat cu Marangoni (un furnizor de soluţii pentru reşapare din Uniune), că acest proiect, care face parte din strategia de consolidare şi extindere a prestării de servicii de către Pirelli Truck, are ca scop să adauge valoare în special noilor produse din seria 88 şi seria 01, lansate pe piaţa europeană în 2009 şi caracterizate, printre altele, de faptul că sunt foarte adecvate pentru reşapare (99). Şi alţi producători îşi valorifică din punct de vedre comercial reşapabilitatea anvelopelor, cum ar fi importatorul mărcii Athos, cu menţiunea că anvelopele Athos sunt recanelabile şi adecvate pentru reşaparea la cald sau la rece, precum şi marca Aeolus (100) (ambele raportate ca fiind de nivelul 3). Aceasta indică faptul că reşapabilitatea este un factor de valoare semnificativ atât în UE, cât şi în ţara în cauză. într-adevăr, ancheta Comisiei a arătat că producătorii "de nivel superior" se bazează în mare măsură pe existenţa şi disponibilitatea unei industrii de reşapare, nu doar pentru a crea percepţia unei pieţe cu valoare ridicată, ci şi pentru strategiile lor privind consumatorii şi continuitatea activităţii. în plus, astfel cum indică nota la dosarul privind interconexiunea, reşapabilitatea este considerată de industria producătoare din Uniune şi din ţara în cauză nu doar un simplu atu comercial, ci un adevărat stimulent pentru sporirea valorii la nivelurile superioare. Valoarea şi preţurile de vânzare de la nivelurile superioare sunt, în consecinţă, indisolubil legate de existenţa unei industrii de reşapare sănătoase "în aval". Acestea sunt motivele pentru care, la considerentul 634, Comisia a declarat că "o mare parte a valorii atribuite anvelopelor de nivelurile 1 şi 2 provine, de fapt, din existenţa industriei de reşapare la nivelul 3".
(99)https://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/2009/l 2/04/pirelli-tyre-collaboration-with-marangoni-for-truck-tyre-retreading/ [ultima accesare: 7 septembrie 2018].
(100)https://www.aeolus-tyres.com/aeolus-eco-twin-a-second-life-for-tyres/ [ultima accesare: 17 iulie 2018].
(641)Pe această bază, Comisia şi-a confirmat constatările iniţiale privind interconexiunea dintre anvelopele noi şi cele reşapate şi dintre niveluri.
(642)În ceea ce priveşte considerentul 635, CRIA şi CCCMC au considerat că Comisia nu a comunicat sursa interschimbabilităţii înalte a anvelopelor reşapate care, la rândul său, a stabilit preţul ca factor determinant în decizia consumatorului de a achiziţiona anvelope reşapate sau anvelope noi de nivelul 3.
(643)Comisia a acceptat afirmaţia respectivă. în consecinţă, în nota sa la dosarul privind interconexiunea, aceasta a indicat exemple de anvelope de diverse niveluri care aveau canale de vânzare comune.