Subcapitolul 1 - 4.3.1. Descriere generală - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SUBCAPITOLUL 1:4.3.1. Descriere generală
(628)Piaţa anvelopelor de camioane şi autobuze din Uniune este o piaţă foarte competitivă, cu o multitudine de producători şi de mărci.
(629)Piaţa Uniunii este împărţită între vânzările de echipamente originale către producătorii de autobuze sau de camioane şi piaţa pieselor de schimb. Cererea de pe piaţă pentru anvelopele de camioane şi de autobuze în sectorul echipamentelor originale este determinată de producţia de camioane şi de autobuze, în timp ce sectorul postvânzare este influenţat de mulţi factori, inclusiv de activitatea economică, vânzări, dimensiuni, compoziţie şi de utilizarea camioanelor sau autobuzelor şi a flotelor în serviciu. Vânzările de produse importate din china sunt concentrate în principal pe piaţa pieselor de schimb.
(630)Aproximativ 17 % din consumul total al Uniunii constă în echipamente originale vândute producătorilor de camioane şi de autobuze. Restul anvelopelor de camioane şi de autobuze vândute în Uniune sunt vândute ca anvelope de rezervă, direct sau indirect proprietarilor de camioane sau de autobuze. Anvelopele de rezervă acoperă o gamă mai largă de anvelope şi sunt vândute prin intermediul unei varietăţi mai mari de canale, cu strategii de marketing diferite. Anvelopele de rezervă pot fi vândute direct către utilizatorii finali sau prin intermediul unor distribuitori afiliaţi sau neafiliaţi care le revând apoi către utilizatorii finali.
(631)Principalele canale de vânzare sunt vânzările către distribuitori, care le revând proprietarilor de flote sau vânzările directe către proprietarii de flote, uneori însoţite de servicii (control, întreţinere, servicii).
(632)Marca influenţează şi ea preţul pe care consumatorii sunt dispuşi să-1 plătească pentru anvelopele de camion şi de autobuz. Mărcile implică adesea o anumită percepţie a calităţii şi serviciilor, cu atât mai mult în cazul anvelopelor de calitate superioară.