Subcapitolul 1 - 2.3.1. Cereri de excludere a unor produse - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SUBCAPITOLUL 1:2.3.1. Cereri de excludere a unor produse
(100)CRIA şi CCCMC, precum şi Grupul China National Tire, au susţinut că fie anvelopele noi, fie anvelopele reşapate ar trebui să fie excluse din definiţia produsului în cauză, deoarece:
- anvelopele noi şi anvelopele reşapate au caracteristici esenţiale diferite din punct de vedere fizic, tehnic şi chimic;
- anvelopele reşapate au o durată de viaţă mai scurtă decât anvelopele noi;
- anvelopele noi şi anvelopele reşapate au utilizări, canale de vânzare, aplicaţii şi o percepţie a consumatorului diferite. în particular, anvelopele reşapate nu sunt utilizate pe piaţa echipamentelor originale şi, în general, nu sunt montate pe axa directoare şi pe camioanele care transportă mărfuri periculoase;
- anvelopele noi şi anvelopele reşapate au coduri NC diferite.
(101)După comunicarea constatărilor finale, Pirelli a reiterat o afirmaţie similară.
(102)De asemenea, părţile respective au observat că, în mai multe cauze din domeniul concurenţei, atât Comisia, cât şi Curtea de Justiţie a Uniunii Europene ("CJUE") au concluzionat că anvelopele noi şi anvelopele reşapate constituie două pieţe relevante diferite în ceea ce priveşte preţul, structura ofertei, structura cererii, canalele de aprovizionare şi substituibilitatea (21). CRIA şi CCCMC au remarcat, de asemenea, că alte autorităţi responsabile cu anchete antidumping au tratat anvelopele noi şi anvelopele reşapate separat (22). După comunicarea constatărilor finale, Hammerling a reiterat o afirmaţie similară.
(21)Comisia Europeană, Cauza COMP/M.4564 - Bridgestone/Bandag; Cauza COMP/E-2/36.041/PO. Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, Hotărârea din 9 noiembrie 1983, Cauza C-322/81, Michelin/Comisia, ECLI: EU:C:1983:313.
(22)Investigaţiile citate au vizat SUA, India, Egiptul şi Comisia Eurasiatică.
(103)Potrivit afirmaţiilor CRIA şi CCCMC, Comisia a săvârşit o eroare în ceea ce priveşte evaluarea factorilor pertinenţi, întrucât nu a tratat anvelopele noi şi anvelopele reşapate separat.
(104)Grupul Giti a susţinut că anvelopele reşapabile sau cu mai multe cicluri de utilizare ar trebui să fie excluse din definiţia produsului în cauză, deoarece anvelopele reşapabile sunt mai sofisticate decât anvelopele nereşapabile, având caracteristici tehnice distinctive.
(105)Comisia a constatat că procesul de reşapare păstrează principalele caracteristici, componentele şi structura anvelopei rezultate în urma procesului de fabricaţie iniţial. în particular, specificaţiile tehnice principale ale anvelopei, şi anume dimensiunea, indicele de sarcină şi indicele de viteză ale acesteia nu sunt modificate în etapa de reşapare. Anvelopele noi (reşapabile sau nereşapabile) şi anvelopele reşapate sunt fabricate din aceleaşi materii prime şi din aceleaşi componente şi au o structură similară.
(106)Principala diferenţă, la nivelul caracteristicilor tehnice, dintre o anvelopă nou-fabricată şi o anvelopă reşapată fabricată pe carcasa acesteia este aceea că anvelopa reşapată poate avea, într-adevăr, o durată de viaţă mai scurtă şi că anvelopa reşapată poate fi percepută ca o opţiune mai puţin sigură. Cu toate acestea, exact aceleaşi diferenţe de percepţie din punct de vedere tehnic, al calităţii şi al siguranţei apar între două anvelope noi încadrate la niveluri diferite. în particular, anvelopele de nivel inferior au, de asemenea, performanţe mai reduse în ceea ce priveşte kilometrajul şi nu sunt o opţiune preferată pentru vehiculele care trebuie să respecte standarde de siguranţă foarte ridicate, şi anume acelea care transportă mărfuri periculoase.
(107)Prin urmare, Comisia a respins afirmaţia potrivit căreia anvelopele noi (reşapabile sau nereşapabile) şi anvelopele reşapate au caracteristici de bază diferite în punct de vedere fizic, chimic şi tehnic.
(108)De asemenea, Comisia a constatat că atât anvelopele noi, cât şi cele reşapate sunt utilizate de proprietarii de camioane sau autobuze care îşi desfăşoară activitatea în principal în sectorul transportului de persoane sau mărfuri pe distanţe variind de la scurte la lungi. Prin urmare, utilizarea finală esenţială a anvelopelor noi şi a anvelopelor reşapate este aceeaşi. Comisia a constatat, de asemenea, că anvelopele noi şi anvelopele reşapate au aceleaşi patru tipuri principale de aplicare, şi anume pentru roţile directoare, pentru roţile motoare, pentru remorcă şi multipoziţie, şi că ele sunt supuse aceloraşi cerinţe de siguranţă pe piaţa Uniunii, conform prevederilor legislaţiei în domeniu.
(109)Prin urmare, afirmaţia potrivit căreia anvelopele noi şi anvelopele reşapate au aplicaţii diferite a fost respinsă.
(110)Comisia a fost de acord că anvelopele reşapate diferă de anvelopele noi de nivelul 1, în măsura în care cele dintâi nu sunt vândute pe piaţa echipamentelor originale. Comisia a constatat, de asemenea, că exact acelaşi lucru este valabil şi pentru anvelopele de nivelul 3 şi, într-o mare măsură, pentru mărcile de nivelul 2, care nu sunt vândute nici ele pe piaţa echipamentelor originale.
(111)Prin urmare, Comisia a respins afirmaţia potrivit căreia anvelopele noi şi anvelopele reşapate au canale de vânzare diferite.
(112)În ceea ce priveşte deciziile luate de Comisie în domeniul concurenţei şi hotărârea CJUE (23) prin care anvelopele reşapate au fost încadrate pe o piaţă de produs separată, acest lucru este, în fapt, irelevant pentru definiţia produsului în cadrul anchetelor de apărare comercială. Definiţia pieţei într-un caz de fuziune se axează pe substituţia din perspectiva cererii şi a ofertei (24). Într-o anchetă antidumping, piaţa este definită de caracteristicile fizice, tehnice şi chimice ale produsului în cauză. Prin urmare, Comisia a respins acest argument.
(23)Comisia Europeană, cauza COMP/M.4564 - Bridgestone/Bandag; Cauza COMP/E-2/36.041/PO. Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, Hotărârea din 9 noiembrie 1983, Cauza C-322/81, Michelin/Comisia, ECLI: EU:C:1983:313.
(24)Comisia Europeană, cauza COMP/M.4564 - Bridgestone/Bandag, pagina 4.
(113)În ceea ce priveşte afirmaţia referitoare la definiţia produsului în cazuri de antidumping în ţări terţe, Comisia a precizat că definiţia produsului se înscrie în marja largă de apreciere a autorităţii de anchetă în chestiuni de apărare comercială (25). Prin urmare, maniera în care respectivele autorităţi de anchetă din ţările terţe au utilizat propria libertate de apreciere în această privinţă nu poate limita marja de apreciere a Comisiei în scopul prezentei anchete.
(25)Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, Hotărârea din 17 martie 2016, Cauza C-232/14, Portmeirion Group, ECLI:EU:C:2016:180, punctul 47 şi urm.
(114)De asemenea, s-a afirmat că produsul în cauză nu ar trebui să fie încadrat la mai multe coduri NC. în această privinţă, Comisia a reamintit, în primul rând, faptul că este foarte frecvent ca un singur produs în cauză să fie încadrat la mai multe coduri NC. Această situaţie apare în mod natural, datorită modului în care este concepută Nomenclatura combinată. în plus, în avizul de deschidere s-a precizat în mod clar că codurile NC sunt prezentate doar cu titlu informativ. În al doilea rând, nu a fost furnizat niciun element de probă concret, iar Comisia nu a găsit informaţii potrivit cărora produsul în cauză ar fi fost definit în aşa fel încât anvelopele noi şi anvelopele reşapate importate să nu poată fi considerate ca alternative la anvelopele noi şi anvelopele reşapate produse în Uniune şi să nu poată concura direct cu acestea din urmă. în scopul prezentei anchete, acelaşi principiu se aplică şi percepţiei producătorilor şi a consumatorilor, canalelor de distribuţie sau altor factori, în ceea ce priveşte existenţa uneia sau mai multor categorii de produs, în contrast cu diferenţierea anvelopelor noi de cele reşapate.
(115)În fine, părţile interesate au susţinut că, din cauza segmentării pieţei din Uniune, anvelopele reşapate sunt percepute a fi de o calitate inferioară în raport cu anvelopele noi de nivelul 1, chiar dacă sunt fabricate pe o carcasă de anvelopă de nivelul 1.
(116)Comisia a acceptat această afirmaţie, care este în concordanţă cu diagrama nivelurilor stabilită pentru prezenta anchetă, şi a luat în considerare numai anvelopele reşapate de nivelurile 2 şi 3.