Subcapitolul 0 - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SUBCAPITOLUL 0:
(92)Astfel cum se remarcă la considerentul 86, părţile interesate au acceptat, în general, principiul segmentării pieţei pe trei niveluri.
(93)Diagrama pieţei mărcilor de anvelope în funcţie de nivel, prezentată în nota la dosarul din 27 octombrie 2017, a fost în general acceptată de părţile interesate, cu excepţia următoarelor cereri prezentate de acestea referitor la reclasificarea anumitor mărci la alte niveluri. Mai exact, Grupul China National Tire a considerat că marca sa Aeolus se încadrează la nivelul 3 (şi nu la nivelul 2); doi importatori care importă marca Double Coin au susţinut că aceasta ar trebui să fie clasificată la nivelul 2 (în loc de nivelul 3); Grupul Hankook a considerat că marca sa Aurora aparţine nivelului 2 (şi nu nivelului 3); în răspunsul său la chestionar, Grupul Giti a considerat că mărcile sale Primewell şi GT Radial aparţineau nivelului 2 (şi nu nivelului 3), iar un importator independent a susţinut că marca Sailun ar trebui să fie clasificată la nivelul 2 (în loc de nivelul 3).
(94)Comisia a examinat cererile pe baza datelor prezentate de părţile interesate şi a informaţiilor colectate ex officio pe parcursul anchetei. în conformitate cu caracteristicile identificate la considerentul 81, Comisia a analizat în ce măsură anvelopele purtând mărcile menţionate sunt: 1) reşapabile; 2) utilizate ca echipamente originale pentru autobuze şi camioane şi 3) comercializate pe un anumit nivel, în conformitate cu propria evaluare efectuată de fiecare societate în parte.
(95)În ceea ce priveşte Grupul Hankook, Comisia a acceptat să clasifice marca Aurora la nivelul 2, aşa cum se solicitase. însă Comisia a constatat, totodată, că marca Hankook ar trebui să fie clasificată la nivelul 1. Pentru marca Hankook, grupul oferă o garanţie juridică potrivit căreia anvelopele sale pot fi reşapate cel puţin o dată. în plus, grupul acţionează ca un furnizor OE1 pentru societăţi europene cum ar fi Scania, MAN şi Mercedes-Benz. Site-ul web al Grupului Hankook comercializează marca Hankook ca "premium", iar un document intern al unui importator afiliat, înmânat în cursul verificării, a indicat că marca a urcat recent la nivelul 1.
(96)În ceea ce priveşte Grupul Giti, Comisia a acceptat să clasifice mărcile Primewell şi GT Radial la nivelul 2, aşa cum se solicitase. Comisia a constatat de asemenea că anvelopele Giti sunt reşapabile. Cu toate acestea, activităţile de producător de echipamente originale ale Grupului Giti nu se extind la camioane şi autobuze, ele fiind legate de anvelopele pentru autoturisme. în plus, Grupul Giti consideră că mărcile sale se încadrează la nivelul 2. Prin urmare, mărcile grupului au fost clasificate la nivelul 2.
(97)În ceea ce priveşte Grupul China National Tire, Comisia a acceptat, în mod preliminar, să clasifice marca Aeolus la nivelul 3, aşa cum solicitase societatea, pe baza afirmaţiilor potrivit cărora anvelopele sale nu sunt, în general, reşapabile şi nu sunt vândute pe piaţa OE.
(98)Importatorii care făcuseră cererile legate de mărcile Double Coin şi Sailun nu erau societăţi incluse în eşantion şi, prin urmare, Comisia nu a putut verifica cererile lor în această etapă. întrucât nu au făcut parte din eşantion, clasificarea lor la nivelul 2 sau 3 nu influenţează rezultatul investigaţiei. în consecinţă, deşi nu pune în discuţie datele prezentate de importatori cu privire la experienţa clienţilor lor cu anvelopele purtând mărcile respective, Comisia nu a luat nicio poziţie cu privire la cererile lor în această etapă.
(99)Mai multe părţi interesate au afirmat că diagrama nivelurilor în funcţie de marcă este aplicabilă numai Uniunii şi că, pe alte pieţe, diagrama nivelurilor ar putea fi foarte diferită. în particular, diagrama nivelurilor pieţei Uniunii nu poate fi transpusă pe piaţa chineză. Comisia a subliniat faptul că diagrama în funcţie de marcă a fost utilizată în cadrul prezentei anchete pentru a se analiza situaţia de pe piaţa Uniunii şi că ea nu are nicio semnificaţie juridică pentru alte pieţe.