Capitolul 2 - Dispoziţii aplicabile Bulgariei, Croaţiei şi României - Regulamentul 1307/17-dec-2013 de stabilire a unor norme privind plăţile directe acordate fermierilor prin scheme de sprijin în cadrul politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 637/2008 al Consiliului şi a Regulamentului (CE) nr. 73/2009 al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial 347L

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2022
CAPITOLUL 2:Dispoziţii aplicabile Bulgariei, Croaţiei şi României
Art. 16: Introducerea progresivă a plăţilor directe în Bulgaria şi România
Pentru Bulgaria şi România, plafoanele fixate în conformitate cu articolele 42, 47, 49, 51, 53 şi 65 se stabilesc, pentru 2015, pe baza cuantumului prevăzut în anexa V punctul A.
Art. 17: Introducerea progresivă a plăţilor directe în Croaţia
În Croaţia, plăţile directe sunt introduse în conformitate cu următorul calendar de creşteri exprimate ca procentaje din nivelul corespunzător al plăţilor directe aplicate începând cu 2022:
25 % în 2013;
30 % în 2014;
35 % în 2015;
40 % în 2016;
50 % în 2017;
60 % în 2018;
70 % în 2019;
80 % în 2020;
90 % în 2021;
100 % începând cu 2022.
Art. 18: Plăţi directe naţionale complementare şi plăţi directe în Bulgaria şi România
(1)În 2015, Bulgaria şi România pot utiliza plăţile directe naţionale pentru a completa plăţile acordate în cadrul schemei de plată de bază menţionate la titlul III capitolul 1 secţiunile 1, 2 şi 3. Cuantumul total al plăţilor respective nu depăşeşte cuantumul corespunzător stabilit în anexa V punctul B.
(2)În 2015, Bulgaria poate utiliza plăţile directe naţionale pentru a completa plăţile acordate în cadrul plăţii specifice pentru cultura de bumbac menţionate la titlul IV capitolul 2. Cuantumul total al plăţilor respective nu depăşeşte cuantumul prevăzut în anexa V punctul C.
(3)Plăţile directe naţionale complementare se acordă în conformitate cu criterii obiective şi astfel încât să se asigure un tratament egal al fermierilor şi să se evite denaturarea pieţei şi a concurenţei.
Art. 19: Plăţi directe naţionale complementare în Croaţia
(1)Sub rezerva autorizării de către Comisie, Croaţia poate completa oricare dintre schemele de sprijin enumerate în anexa I, dacă este cazul.
(2)Cuantumul plăţilor directe naţionale complementare care poate fi acordat într-un anumit an şi pentru o anumită schemă de sprijin este limitat la un pachet financiar specific. Acest pachet este stabilit ca diferenţa dintre:
a)cuantumul ajutorului direct disponibil pentru fiecare schemă de sprijin în cauză după introducerea completă a plăţilor directe în conformitate cu articolul 17 pentru anul calendaristic 2022, şi
b)cuantumul ajutorului direct disponibil pentru fiecare schemă de ajutor în cauză după aplicarea calendarului de creşteri în conformitate cu articolul 17 pentru anul calendaristic în cauză.
(3)Cuantumul total al plăţilor directe naţionale complementare acordate nu poate depăşi plafonul prevăzut în anexa VI punctul B pentru anul calendaristic în cauză.
(4)Croaţia poate decide, pe baza unor criterii obiective şi după autorizarea din partea Comisiei, cuantumurile plăţilor directe naţionale complementare care urmează să fie acordat.
(5)Comisia adoptă acte de punere în aplicare prin care autorizează plăţile în temeiul prezentului articol, specificând schemele de ajutor în cauză şi stabilind nivelul până la care pot fi acordate plăţile naţionale directe complementare.
În ceea ce priveşte plăţile directe naţionale complementare destinate să completeze sprijinul cuplat facultativ menţionat în titlul IV capitolul 1, actele de punere în aplicare precizează, de asemenea, tipurile specifice de agricultură sau sectoarele agricole specifice menţionate la articolul 52 alineatul (3) la care se pot referi plăţile directe naţionale complementare.
Actele de punere în aplicare respective se adoptă fără aplicarea procedurii menţionate la articolul 71 alineatul (2) sau (3).
(6)Condiţiile de eligibilitate pentru plăţile directe naţionale complementare pentru Croaţia sunt identice cu cele pentru acordarea de sprijin în cadrul schemelor de sprijin corespunzătoare, astfel cum se prevede în prezentul regulament.
(7)Plăţile directe naţionale complementare pentru Croaţia sunt supuse oricăror modificări considerate necesare în contextul evoluţiei PAC. Acestea se acordă în conformitate cu criterii obiective şi astfel încât să se asigure un tratament egal al fermierilor şi să se evite denaturarea pieţei şi a concurenţei.
(8)Croaţia prezintă un raport care furnizează informaţii privind măsurile de punere în aplicare a plăţilor naţionale directe complementare până la 30 iunie a anului care urmează punerii lor în aplicare. Raportul conţine cel puţin următoarele elemente:
a)orice modificare de situaţie care afectează plăţile directe naţionale complementare;
b)pentru fiecare plată directă naţională complementară, numărul de beneficiari şi cuantumul total al plăţilor directe naţionale complementare acordate, precum şi hectarele şi numărul de animale sau alte unităţi pentru care s-a acordat plata directă naţională complementară respectivă;
c)un raport cu privire la măsurile de control aplicate în ceea ce priveşte plăţile directe naţionale complementare acordate.
Art. 20: Rezerva naţională specială pentru deminare în Croaţia
(1)Începând cu anul 2015, Croaţia notifică Comisiei, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, suprafeţele care au fost identificate în conformitate cu articolul 57a alineatul (10) din Regulamentul (CE) nr. 73/2009 şi care au fost redate circuitului agricol în anul calendaristic precedent.
Croaţia notifică, de asemenea, Comisia cu privire la numărul drepturilor la plată la dispoziţia fermierilor la data de 31 decembrie a anului calendaristic precedent, precum şi cuantumul care nu a fost cheltuit din rezerva naţională specială pentru deminare la data respectivă.
După caz, notificările menţionate la primul şi al doilea paragraf sunt făcute pe regiuni, aşa cum au fost delimitate în conformitate cu articolul 23 alineatul (1) din prezentul regulament.
(2)Atunci când revizuieşte anexa II în conformitate cu articolul 6 alineatul (3), Comisia calculează pe o bază anuală suma care urmează să fie adăugată la cuantumurile stabilite pentru Croaţia în anexa respectivă pentru a finanţa sprijinul care urmează să fie acordat prin schemele enumerate în anexa I pentru suprafeţele menţionate în alineatul (1) din prezentul articol. Această sumă se calculează pe baza informaţiilor notificate de Croaţia în conformitate cu alineatul (1) din prezentul articol şi a estimărilor privind media plăţilor directe pe hectar în Croaţia pentru anul în cauză.
Suma maximă care urmează să fie adăugată în conformitate cu primul paragraf, pentru toate suprafeţele notificate de Croaţia în conformitate cu alineatul (1) din prezentul articol, până în 2022, este de 9 600 000 EUR şi este supusă calendarului de introducere a plăţilor directe în conformitate cu articolul 17. Cuantumurile anuale maxime rezultate sunt prevăzute în anexa VII.
(3)Comisia adoptă acte de punere în aplicare prin care stabileşte partea din suma care urmează să fie adăugată în conformitate cu alineatul (2), pe care Croaţia o include în rezerva naţională specială pentru deminare pentru a aloca drepturi la plată pentru suprafeţele menţionate la alineatul (1). Respectiva parte se calculează pe baza raportului dintre plafonul pentru schema de plată de bază şi plafonul naţional stabilit în anexa II înainte de majorarea plafonului naţional în conformitate cu alineatul (2). Actele de punere în aplicare respective se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 71 alineatul (2).
(4)Pentru anii 2015-2022, Croaţia foloseşte rezerva naţională specială pentru deminare pentru a aloca drepturi la plată fermierilor pe baza terenurilor deminate declarate de fermieri în anul în cauză, atunci când:
a)terenul în cauză constă în hectare eligibile în înţelesul articolului 32 alineatele (2)-(5);
b)terenul în cauză a fost redat circuitului agricol în cursul anului calendaristic precedent; şi
c)terenul a fost notificat Comisiei în conformitate cu alineatul(1) din prezentul articol.
(5)Valoarea drepturilor la plată stabilite în conformitate cu prezentul articol este valoarea medie naţională sau regională a drepturilor la plată în anul alocării în limitele sumei disponibile în rezerva naţională specială pentru deminare.
(6)Pentru a ţine cont de consecinţele reintrării terenurilor deminate în circuitul agricol, astfel cum sunt notificate de către Croaţia în conformitate cu prezentul articol, Comisia este împuternicită să adopte acte delegate în conformitate cu articolul 70 care să adapteze cuantumurile prevăzute în anexa VI.