Capitolul v - PERSONAL - Regulamentul 1149/20-iun-2019 de instituire a unei Autorităţi Europene a Muncii, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004, a Regulamentului (UE) nr. 492/2011 şi a Regulamentului (UE) 2016/589 şi de abrogare a Deciziei (UE) 2016/344
Acte UE
Jurnalul Oficial 186L
În vigoare Versiune de la: 11 Iulie 2019
CAPITOLUL V:PERSONAL
Art. 30: Dispoziţii generale
Personalului autorităţii i se aplică Statutul funcţionarilor şi Regimul aplicabil celorlalţi agenţi, precum şi normele adoptate de comun acord de instituţiile Uniunii pentru punerea în aplicare a Statutului funcţionarilor şi a Regimului aplicabil celorlalţi agenţi.
Art. 31: Directorul executiv
(1)Directorul executiv este angajat ca agent temporar al autorităţii în conformitate cu articolul 2 litera (a) din Regimul aplicabil celorlalţi agenţi.
(2)Directorul executiv este numit de consiliul de administraţie pe baza unei liste de candidaţi propuşi de Comisie, în urma unei proceduri de selecţie deschise şi transparente. Candidatul selectat este invitat să facă o declaraţie în faţa Parlamentului European şi să răspundă întrebărilor adresate de deputaţii Parlamentului European. Schimbul de opinii nu întârzie în mod nejustificat numirea directorului executiv.
(3)În scopul încheierii contractului cu directorul executiv, autoritatea este reprezentată de preşedintele consiliului de administraţie.
(4)Durata mandatului directorului executiv este de cinci ani. Înainte de sfârşitul acestei perioade, Comisia efectuează o evaluare care ia în considerare evaluarea performanţelor directorului executiv, precum şi sarcinile şi provocările viitoare ale autorităţii.
(5)Consiliul de administraţie, luând în considerare evaluarea menţionată la alineatul (4), poate prelungi o singură dată mandatul directorului executiv pentru o perioadă de cel mult cinci ani.
(6)În cazul în care mandatul unui director executiv a fost prelungit în temeiul alineatului (5), acesta nu mai poate participa la o altă procedură de selecţie pentru acelaşi post după încheierea perioadei cumulative.
(7)Directorul executiv poate fi demis din funcţie doar printr-o decizie a consiliului de administraţie. În decizia sa, consiliul de administraţie ţine seama de evaluarea performanţelor directorului executiv, realizată de către Comisie, astfel cum se menţionează la alineatul (4).
(8)Consiliul de administraţie adoptă deciziile privind numirea, prelungirea mandatului sau demiterea din funcţie a directorului executiv cu o majoritate de două treimi a membrilor săi cu drept de vot.
Art. 32: Ofiţerii naţionali de legătură
(1)Fiecare stat membru desemnează un ofiţer naţional de legătură în calitate de expert naţional detaşat pe lângă autoritate şi să lucreze la sediul acesteia, în temeiul articolului 33.
(2)Ofiţerii naţionali de legătură contribuie la executarea sarcinilor autorităţii, inclusiv prin facilitarea cooperării şi a schimbului de informaţii prevăzute la articolul 7 şi prin sprijinirea şi coordonarea inspecţiilor prevăzute la articolul 8. De asemenea, aceştia îndeplinesc funcţia de punct de contact naţional pentru întrebările din partea statelor lor membre şi cele referitoare la statele lor membre, fie răspunzând acestor întrebări în mod direct, fie menţinând contactul cu administraţiile lor naţionale.
(3)Ofiţerii naţionali de legătură au dreptul de a solicita şi de a primi toate informaţiile relevante din partea statelor membre ale acestora, astfel cum se prevede în prezentul regulament, respectând pe deplin dreptul intern sau practicile statelor lor membre, în special în ceea ce priveşte protecţia datelor şi normele privind confidenţialitatea.
Art. 33: Experţii naţionali detaşaţi şi alte categorii de personal
(1)Pe lângă ofiţerii naţionali de legătură, autoritatea poate recurge, în oricare dintre domeniile sale de activitate, la alţi experţi naţionali detaşaţi sau la alte categorii de personal care nu sunt angajaţi ai autorităţii.
(2)Consiliul de administraţie adoptă decizii de stabilire a normelor privind detaşarea experţilor naţionali, inclusiv a ofiţerilor naţionali de legătură.