Capitolul iv - STABILIREA ŞI STRUCTURA BUGETULUI AUTORITĂŢII - Regulamentul 1149/20-iun-2019 de instituire a unei Autorităţi Europene a Muncii, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004, a Regulamentului (UE) nr. 492/2011 şi a Regulamentului (UE) 2016/589 şi de abrogare a Deciziei (UE) 2016/344
Acte UE
Jurnalul Oficial 186L
În vigoare Versiune de la: 11 Iulie 2019
CAPITOLUL IV:STABILIREA ŞI STRUCTURA BUGETULUI AUTORITĂŢII
Art. 24: Programarea anuală şi multianuală
(1)În fiecare an, directorul executiv elaborează un proiect de document unic de programare care conţine, în special, programarea anuală şi multianuală în conformitate cu Regulamentul delegat (UE) nr. 1271/2013 al Comisiei (28), care ţine cont de orientările stabilite de Comisie şi de orice opinii ale Grupului părţilor interesate.
(28)Regulamentul delegat (UE) nr. 1271/2013 al Comisiei din 30 septembrie 2013 privind regulamentul financiar cadru pentru organismele menţionate la articolul 208 din Regulamentul (UE, Euratom) nr. 966/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului (JO L 328, 7.12.2013, p. 42).
(2)Până la data de 30 noiembrie a fiecărui an, consiliul de administraţie adoptă proiectul de document unic de programare menţionat la alineatul (1). Acesta îl transmite Parlamentului European, Consiliului şi Comisiei cel târziu până la data de 31 ianuarie a anului următor, împreună cu orice altă versiune ulterioară actualizată a documentului respectiv.
Documentul unic de programare devine definitiv după adoptarea finală a bugetului general al Uniunii şi, dacă este necesar, se ajustează în mod corespunzător.
(3)Programul anual de lucru stabileşte obiective detaliate şi rezultate preconizate, inclusiv indicatori de performanţă. Acesta conţine, de asemenea, o descriere a acţiunii care urmează să fie finanţată şi o indicaţie referitoare la resursele financiare şi umane alocate fiecărei acţiuni. Programul de lucru anual concordă cu programul de lucru multianual menţionat la alineatul (4). Acesta indică în mod clar sarcinile care au fost adăugate, modificate sau eliminate faţă de exerciţiul financiar precedent. Consiliul de administraţie modifică programul de lucru anual adoptat atunci când autorităţii îi este încredinţată o nouă sarcină care intră sub incidenţa prezentului regulament.
Orice modificare substanţială a programului de lucru anual se adoptă prin aceeaşi procedură ca cea utilizată în cazul programului de lucru anual iniţial. Consiliul de administraţie poate să-i delege directorului executiv competenţa de a aduce modificări nesubstanţiale programului de lucru anual.
(4)Programul de lucru multianual stabileşte programarea strategică globală, inclusiv obiectivele, rezultatele preconizate şi indicatorii de performanţă. Aceasta indică de asemenea, pentru fiecare activitate, resursele financiare şi umane orientative considerate necesare pentru atingerea obiectivelor stabilite.
Programarea strategică se actualizează după caz, în special pentru a aborda rezultatul evaluării menţionate la articolul 40.
Art. 25: Stabilirea bugetului
(1)În fiecare an, directorul executiv elaborează un proiect provizoriu de estimare a veniturilor şi cheltuielilor autorităţii pentru exerciţiul financiar următor, care conţine schema de personal, şi îl transmite consiliului de administraţie.
(2)Proiectul provizoriu de estimare se bazează pe obiectivele şi rezultatele preconizate indicate în documentul de programare anuală menţionat la articolul 24 alineatul (3) şi ţine cont de resursele financiare necesare pentru atingerea acestor obiective şi rezultate preconizate, în conformitate cu principiul de întocmire a bugetului în funcţie de performanţe.
(3)Pe baza proiectului provizoriu de estimare, consiliul de administraţie adoptă un proiect de estimare a veniturilor autorităţii pentru exerciţiul financiar următor şi îl transmite Comisiei până la data de 31 ianuarie a fiecărui an.
(4)Comisia transmite proiectul de estimare autorităţii bugetare, împreună cu proiectul de buget general al Uniunii. Proiectul de estimare este, de asemenea, pus la dispoziţia autorităţii.
(5)Pe baza proiectului de estimare, Comisia înscrie în proiectul de buget general al Uniunii estimările pe care le consideră necesare pentru schema de personal şi valoarea contribuţiei care urmează să fie suportată de la bugetul general, pe care le prezintă autorităţii bugetare în conformitate cu articolele 313 şi 314 din TFUE.
(6)Autoritatea bugetară autorizează creditele pentru contribuţia de la bugetul general al Uniunii destinată autorităţii.
(7)Autoritatea bugetară adoptă schema de personal a autorităţii.
(8)Consiliul de administraţie adoptă bugetul autorităţii. Acesta devine definitiv după adoptarea definitivă a bugetului general al Uniunii şi, dacă este necesar, este ajustat în consecinţă.
(9)Pentru orice proiect imobiliar care poate avea un impact semnificativ asupra bugetului autorităţii, se aplică Regulamentul delegat (UE) nr. 1271/2013.
Art. 26: Structura bugetului
(1)Se elaborează şi se înscriu în bugetul autorităţii estimări ale tuturor veniturilor şi cheltuielilor autorităţii pentru fiecare exerciţiu financiar, care corespunde anului calendaristic.
(2)Bugetul autorităţii trebuie să fie echilibrat în ceea ce priveşte veniturile şi cheltuielile.
(3)Fără a aduce atingere altor resurse, veniturile autorităţii cuprind:
a)o contribuţie din partea Uniunii, înscrisă în bugetul general al Uniunii;
b)orice contribuţie financiară voluntară din partea statelor membre;
c)orice contribuţie din partea ţărilor terţe care participă la activitatea autorităţii, în temeiul articolului 42;
d)posibile finanţări din partea Uniunii sub forma unor acorduri de delegare sau de granturi ad-hoc, în conformitate cu normele financiare ale autorităţii prevăzute la articolul 29 şi cu dispoziţiile instrumentelor relevante care sprijină politicile Uniunii;
e)taxe provenite din publicaţii sau orice altă prestaţie asigurată de autoritate.
(4)Cheltuielile autorităţii includ cheltuielile cu personalul, cheltuielile administrative şi de infrastructură, precum şi cheltuielile de funcţionare.
Art. 27: Execuţia bugetului
(1)Directorul executiv execută bugetul autorităţii.
(2)În fiecare an, directorul executiv transmite autorităţii bugetare toate informaţiile relevante pentru constatările procedurilor de evaluare.
Art. 28: Prezentarea conturilor şi descărcarea de gestiune
(1)Până la data de 1 martie a exerciţiului financiar următor (anul N + 1), contabilul autorităţii trimite conturile provizorii pentru exerciţiul financiar N către contabilul Comisiei şi către Curtea de Conturi.
(2)Până la data de 1 martie a anului N + 1, contabilul autorităţii comunică, de asemenea, informaţiile contabile necesare în scopuri de consolidare către contabilul Comisiei, în modul şi formatul solicitat de aceasta din urmă.
(3)Până la data de 31 martie a anului N + 1, autoritatea trimite raportul privind gestiunea bugetară şi financiară pentru exerciţiul N Parlamentului European, Consiliului şi Curţii de Conturi.
(4)După primirea observaţiilor Curţii de Conturi privind conturile provizorii ale autorităţii pentru anul N, contabilul Autorităţii întocmeşte conturile finale ale autorităţii pe răspunderea sa. Directorul executiv le prezintă consiliului de administraţie în vederea obţinerii unui aviz.
(5)Consiliul de administraţie formulează un aviz privind conturile finale ale autorităţii pentru anul N.
(6)Până la data de 1 iulie a anului N + 1, contabilul autorităţii transmite conturile finale pentru anul N Parlamentului European, Consiliului, Comisiei şi Curţii de Conturi, împreună cu avizul consiliului de administraţie.
(7)Până la data de 15 noiembrie a anului N + 1 se publică, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, un link către site-ul web conţinând conturile finale ale autorităţii.
(8)Până la data de 30 septembrie a anului N + 1, directorul executiv trimite Curţii de Conturi un răspuns la observaţiile cuprinse în raportul anual al acesteia. Directorul executiv trimite de asemenea răspunsul respectiv consiliului de administraţie şi Comisiei.
(9)Directorul executiv prezintă Parlamentului European, la solicitarea acestuia din urmă, toate informaţiile necesare pentru a facilita aplicarea procedurii de descărcare de gestiune pentru anul N, în conformitate cu articolul 261 alineatul (3) din Regulamentul (UE, Euratom) 2018/1046 al Parlamentului European şi al Consiliului (29).
(29)Regulamentul (UE, Euratom) 2018/1046 al Parlamentului European şi al Consiliului din 18 iulie 2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1296/2013, (UE) nr. 1301/2013, (UE) nr. 1303/2013, (UE) nr. 1304/2013, (UE) nr. 1309/2013, (UE) nr. 1316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 şi a Deciziei nr. 541/2014/UE şi de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012 (JO L 193, 30.7.2018, p. 1).
(10)La recomandarea Consiliului, care hotărăşte cu majoritate calificată, Parlamentul European acordă directorului executiv, înaintea datei de 15 mai a anului N + 2, descărcarea de gestiune în ceea ce priveşte execuţia bugetului pentru anul N.
Art. 29: Normele financiare
Normele financiare aplicabile autorităţii se adoptă de către consiliul de administraţie, după consultarea Comisiei. Acestea nu derogă de la Regulamentul delegat (UE) nr. 1271/2013, cu excepţia cazului în care o astfel de derogare este în mod specific necesară pentru funcţionarea autorităţii, iar Comisia şi-a dat în prealabil acordul.