Secţiunea 1 - Documentul unic de programare al autorităţii - Regulamentul 1149/20-iun-2019 de instituire a unei Autorităţi Europene a Muncii, de modificare a Regulamentului (CE) nr. 883/2004, a Regulamentului (UE) nr. 492/2011 şi a Regulamentului (UE) 2016/589 şi de abrogare a Deciziei (UE) 2016/344
Acte UE
Jurnalul Oficial 186L
În vigoare Versiune de la: 11 Iulie 2019
SECŢIUNEA 1:Documentul unic de programare al autorităţii
Art. 24: Programarea anuală şi multianuală
(1)În fiecare an, directorul executiv elaborează un proiect de document unic de programare care conţine, în special, programarea anuală şi multianuală în conformitate cu Regulamentul delegat (UE) nr. 1271/2013 al Comisiei (28), care ţine cont de orientările stabilite de Comisie şi de orice opinii ale Grupului părţilor interesate.
(28)Regulamentul delegat (UE) nr. 1271/2013 al Comisiei din 30 septembrie 2013 privind regulamentul financiar cadru pentru organismele menţionate la articolul 208 din Regulamentul (UE, Euratom) nr. 966/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului (JO L 328, 7.12.2013, p. 42).
(2)Până la data de 30 noiembrie a fiecărui an, consiliul de administraţie adoptă proiectul de document unic de programare menţionat la alineatul (1). Acesta îl transmite Parlamentului European, Consiliului şi Comisiei cel târziu până la data de 31 ianuarie a anului următor, împreună cu orice altă versiune ulterioară actualizată a documentului respectiv.
Documentul unic de programare devine definitiv după adoptarea finală a bugetului general al Uniunii şi, dacă este necesar, se ajustează în mod corespunzător.
(3)Programul anual de lucru stabileşte obiective detaliate şi rezultate preconizate, inclusiv indicatori de performanţă. Acesta conţine, de asemenea, o descriere a acţiunii care urmează să fie finanţată şi o indicaţie referitoare la resursele financiare şi umane alocate fiecărei acţiuni. Programul de lucru anual concordă cu programul de lucru multianual menţionat la alineatul (4). Acesta indică în mod clar sarcinile care au fost adăugate, modificate sau eliminate faţă de exerciţiul financiar precedent. Consiliul de administraţie modifică programul de lucru anual adoptat atunci când autorităţii îi este încredinţată o nouă sarcină care intră sub incidenţa prezentului regulament.
Orice modificare substanţială a programului de lucru anual se adoptă prin aceeaşi procedură ca cea utilizată în cazul programului de lucru anual iniţial. Consiliul de administraţie poate să-i delege directorului executiv competenţa de a aduce modificări nesubstanţiale programului de lucru anual.
(4)Programul de lucru multianual stabileşte programarea strategică globală, inclusiv obiectivele, rezultatele preconizate şi indicatorii de performanţă. Aceasta indică de asemenea, pentru fiecare activitate, resursele financiare şi umane orientative considerate necesare pentru atingerea obiectivelor stabilite.
Programarea strategică se actualizează după caz, în special pentru a aborda rezultatul evaluării menţionate la articolul 40.
Art. 25: Stabilirea bugetului
(1)În fiecare an, directorul executiv elaborează un proiect provizoriu de estimare a veniturilor şi cheltuielilor autorităţii pentru exerciţiul financiar următor, care conţine schema de personal, şi îl transmite consiliului de administraţie.
(2)Proiectul provizoriu de estimare se bazează pe obiectivele şi rezultatele preconizate indicate în documentul de programare anuală menţionat la articolul 24 alineatul (3) şi ţine cont de resursele financiare necesare pentru atingerea acestor obiective şi rezultate preconizate, în conformitate cu principiul de întocmire a bugetului în funcţie de performanţe.
(3)Pe baza proiectului provizoriu de estimare, consiliul de administraţie adoptă un proiect de estimare a veniturilor autorităţii pentru exerciţiul financiar următor şi îl transmite Comisiei până la data de 31 ianuarie a fiecărui an.
(4)Comisia transmite proiectul de estimare autorităţii bugetare, împreună cu proiectul de buget general al Uniunii. Proiectul de estimare este, de asemenea, pus la dispoziţia autorităţii.
(5)Pe baza proiectului de estimare, Comisia înscrie în proiectul de buget general al Uniunii estimările pe care le consideră necesare pentru schema de personal şi valoarea contribuţiei care urmează să fie suportată de la bugetul general, pe care le prezintă autorităţii bugetare în conformitate cu articolele 313 şi 314 din TFUE.
(6)Autoritatea bugetară autorizează creditele pentru contribuţia de la bugetul general al Uniunii destinată autorităţii.
(7)Autoritatea bugetară adoptă schema de personal a autorităţii.
(8)Consiliul de administraţie adoptă bugetul autorităţii. Acesta devine definitiv după adoptarea definitivă a bugetului general al Uniunii şi, dacă este necesar, este ajustat în consecinţă.
(9)Pentru orice proiect imobiliar care poate avea un impact semnificativ asupra bugetului autorităţii, se aplică Regulamentul delegat (UE) nr. 1271/2013.