Capitolul ix - Dispoziţii finale - Regulamentul 1131/14-iun-2017 privind fondurile de piaţă monetară

Acte UE

Jurnalul Oficial 169L

În vigoare
Versiune de la: 9 Ianuarie 2024
CAPITOLUL IX:Dispoziţii finale
Art. 44: Tratamentul aplicat OPCVM şi FIA existente
(1)Până la 21 ianuarie 2019, un OPCVM sau FIA existent, care investeşte în active pe termen scurt şi are ca obiective distincte sau cumulative oferirea unui randament la ratele pieţei monetare sau conservarea valorii investiţiei, înaintează o cerere către autoritatea competentă a FPM, însoţită de toate documentele şi dovezile necesare pentru a demonstra conformitatea cu prezentul regulament.
(2)În termen de cel mult două luni de la primirea cererii complete, autoritatea competentă a FPM evaluează dacă OPCVM sau FIA respectă prezentul regulament, în conformitate cu articolele 4 şi 5. Autoritatea competentă a FPM emite o decizie şi o comunică imediat OPCVM sau FIA în cauză.
Art. 45: Exercitarea delegării
(1)Competenţa de a adopta acte delegate este conferită Comisiei în condiţiile prevăzute la prezentul articol.
(2)Competenţa de a adopta actele delegate menţionate la articolele 11, 15 şi 22 este conferită Comisiei pentru o perioadă de timp nedeterminată de la data intrării în vigoare a prezentului regulament.
(3)Delegarea de competenţe menţionată la articolele 11, 15 şi 22 poate fi revocată oricând de Parlamentul European sau de Consiliu. O decizie de revocare pune capăt delegării competenţelor specificate în decizia respectivă. Decizia produce efecte din ziua care urmează datei publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene sau de la o dată ulterioară menţionată în decizie. Decizia nu aduce atingere actelor delegate care sunt deja în vigoare.
(4)Înainte de adoptarea unui act delegat, Comisia îi consultă pe experţi desemnaţi de fiecare stat membru, în conformitate cu principiile prevăzute în Acordul interinstituţional din 13 aprilie 2016 privind o mai bună legiferare.
(5)De îndată ce adoptă un act delegat, Comisia îl notifică simultan Parlamentului European şi Consiliului.
(6)Un act delegat adoptat în temeiul articolelor 11, 15 şi 22 intră în vigoare numai în cazul în care nici Parlamentul European şi nici Consiliul nu au formulat obiecţiuni în termen de două luni de la notificarea acestuia către Parlamentul European şi Consiliu sau în cazul în care, înaintea expirării termenului respectiv, Parlamentul European şi Consiliul au informat Comisia că nu vor formula obiecţiuni. Respectivul termen se prelungeşte cu două luni la iniţiativa Parlamentului European sau a Consiliului.
Art. 46: Reexaminare
(1)Până la 21 iulie 2022, Comisia reexaminează în ce măsură dispoziţiile prezentului regulament sunt adecvate dintr-o perspectivă prudenţială şi economică, în urma unor consultări cu ESMA şi, dacă este cazul, cu CERS, inclusiv dacă se impun schimbări la regimul FPM cu VAN constantă pentru datoria publică şi al FPM cu VAN cu volatilitate scăzută.
(2)În cadrul reexaminării, în special:
a)se analizează experienţa acumulată cu ocazia aplicării prezentului regulament, impactul asupra investitorilor, asupra FPM şi asupra administratorilor FPM din Uniune;
b)evaluează rolul FPM în achiziţionarea instrumentelor de datorie emise sau garantate de statele membre;
c)ţine seama de caracteristicile specifice ale instrumentelor de datorie emise sau garantate de statele membre şi de rolul pe care aceste instrumente îl joacă în finanţarea statelor membre;
d)ţine seama de raportul menţionat la articolul 509 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 575/2013;
e)ia în considerare impactul regulamentului asupra pieţelor de finanţare pe termen scurt;
f)ţine seama de evoluţiile internaţionale în materie de reglementare.
Până la 21 iulie 2022, Comisia prezintă un raport privind fezabilitatea instituirii unei cote de 80 % din datoria publică a UE. Raportul respectiv ţine seama de disponibilitatea instrumentelor de datorie publică pe termen scurt ale UE şi evaluează dacă FPM cu VAN cu volatilitate scăzută pot reprezenta o alternativă adecvată la FPM cu VAN constantă pentru datoria publică din afara UE. În cazul în care concluzionează în raport că nu sunt fezabile introducerea unei cote de 80 % din datoria publică a UE şi eliminarea treptată a FPM cu VAN constantă pentru datoria publică care includ o cantitate nelimitată a datoriei publice din afara UE, Comisia ar trebui să prezinte justificări în acest sens. În cazul în care concluzionează în raport că este fezabilă introducerea unei cote de 80 % din datoria publică a UE, Comisia poate prezenta propuneri legislative de introducere a acestei cote, prin care cel puţin 80 % din activele FPM cu VAN constantă pentru datoria publică urmează să fie investite în instrumente de datorie publică a UE. În cazul în care concluzionează că FPM cu VAN cu volatilitate scăzută au devenit o alternativă adecvată la FPM cu VAN constantă pentru datoria publică din afara UE, Comisia poate prezenta propuneri adecvate pentru a elimina complet derogarea privind FPM cu VAN constantă pentru datoria publică.
Rezultatele reexaminării sunt comunicate Parlamentului European şi Consiliului, însoţite, dacă este cazul, de propuneri adecvate de modificări.
Art. 47: Intrarea în vigoare
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Regulamentul se aplică de la 21 iulie 2018, cu excepţia articolului 11 alineatul (4), articolului 15 alineatul (7), articolului 22 şi articolului 37 alineatul (4), care se aplică de la 20 iulie 2017.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.