Capitolul vii - AMBALAREA, ETICHETAREA ŞI PUBLICITATEA FĂCUTĂ PRODUSELOR FITOSANITARE ŞI ADJUVANŢILOR - Regulamentul 1107/21-oct-2009 privind introducerea pe piaţă a produselor fitosanitare şi de abrogare a Directivelor 79/117/CEE şi 91/414/CEE ale Consiliului
Acte UE
Jurnalul Oficial 309L
În vigoare Versiune de la: 21 Noiembrie 2022
CAPITOLUL VII:AMBALAREA, ETICHETAREA ŞI PUBLICITATEA FĂCUTĂ PRODUSELOR FITOSANITARE ŞI ADJUVANŢILOR
Art. 64: Ambalarea şi prezentarea
(1)Produsele fitosanitare şi adjuvanţii care pot fi confundaţi cu alimentele, băuturile sau hrana pentru animale se ambalează astfel încât probabilitatea unei asemenea confuzii să fie minimă.
(2)Produsele fitosanitare şi adjuvanţii aflaţi la dispoziţia publicului larg care pot fi confundaţi cu alimentele, băuturile sau hrana pentru animale conţin componente care descurajează sau împiedică consumul.
(3)Articolul 9 din Directiva 1999/45/CE se aplică, de asemenea, cu privire la produsele fitosanitare şi la adjuvanţii care nu intră în domeniul de aplicare al directivei în cauză.
Art. 65: Etichetarea
(1)Etichetarea produselor fitosanitare include cerinţele de clasificare, etichetare şi ambalare prevăzute de Directiva 1999/45/CE şi este conformă cerinţelor stabilite în regulamentul adoptat în conformitate cu procedura de reglementare cu control menţionată la articolul 79 alineatul (4).
Regulamentul în cauză conţine fraze standard privind riscurile speciale şi măsurile de precauţie care completează frazele menţionate în Directiva 1999/45/CE. Acesta include textul articolului 16 şi textele anexelor IV şi V la Directiva 91/414/CEE, cu toate modificările necesare.
(2)Statele membre pot solicita mostre sau machete ale ambalajului şi propunerile de etichetă şi de prospect înainte ca autorizaţia să fie acordată.
(3)În cazul în care un stat membru consideră că, pentru protejarea sănătăţii umane şi animale şi pentru protejarea mediului, sunt necesare fraze suplimentare, acesta notifică de îndată celelalte state membre şi Comisia, indicând fraza sau frazele respective şi motivele pentru care le consideră necesare.
Astfel de fraze sunt examinate pentru a fi incluse în regulamentul menţionat la alineatul (1).
Până la includerea acestora în regulament, statele membre pot impune utilizarea frazei sau frazelor suplimentare.
Art. 66: Publicitatea
(1)Este interzisă publicitatea pentru produsele fitosanitare neautorizate. Toate textele publicitare pentru produse fitosanitare trebuie să fie însoţite de propoziţiile "Utilizaţi cu precauţie produsele fitosanitare. Citiţi întotdeauna eticheta şi informaţiile despre produs înainte de utilizare". Aceste propoziţii trebuie să fie lizibile şi să se distingă clar de ansamblul textului publicitar. Cuvintele "produs fitosanitar" pot fi înlocuite cu o descriere mai exactă a tipului de produs, cum ar fi fungicid, insecticid sau erbicid.
(2)Mesajul publicitar nu cuprinde informaţii sub formă de text sau sub formă grafică care ar putea induce în eroare în legătură cu posibilele riscuri pentru sănătatea umană sau animală ori pentru mediu, cum ar fi expresiile "risc redus", "netoxic" sau "fără efecte nocive".
Numai în cazul produselor fitosanitare cu risc redus este permisă, în mesajul publicitar, menţiunea "produs fitosanitar cu risc redus, autorizat în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1107/2009". Aceasta nu poate fi utilizată ca indicaţie pe eticheta produsului fitosanitar.
(3)Statele membre pot interzice sau limita publicitatea referitoare la produse fitosanitare în anumite tipuri de media, sub rezerva respectării legislaţiei comunitare.
(4)Toate afirmaţiile utilizate în mesajul publicitar sunt justificabile din punct de vedere tehnic.
(5)Mesajele publicitare nu includ nicio reprezentare vizuală a unor practici potenţial periculoase, precum amestecarea sau aplicarea fără îmbrăcăminte de protecţie suficientă sau utilizarea lângă mâncare sau de către copii sau în preajma acestora.
(6)Materialele publicitare sau promoţionale atrag atenţia asupra expresiilor şi a simbolurilor de avertizare corespunzătoare prevăzute pe etichetă.