Art. 66. - Art. 66: Publicitatea - Regulamentul 1107/21-oct-2009 privind introducerea pe piaţă a produselor fitosanitare şi de abrogare a Directivelor 79/117/CEE şi 91/414/CEE ale Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial 309L

În vigoare
Versiune de la: 21 Noiembrie 2022
Art. 66: Publicitatea
(1)Este interzisă publicitatea pentru produsele fitosanitare neautorizate. Toate textele publicitare pentru produse fitosanitare trebuie să fie însoţite de propoziţiile "Utilizaţi cu precauţie produsele fitosanitare. Citiţi întotdeauna eticheta şi informaţiile despre produs înainte de utilizare". Aceste propoziţii trebuie să fie lizibile şi să se distingă clar de ansamblul textului publicitar. Cuvintele "produs fitosanitar" pot fi înlocuite cu o descriere mai exactă a tipului de produs, cum ar fi fungicid, insecticid sau erbicid.
(2)Mesajul publicitar nu cuprinde informaţii sub formă de text sau sub formă grafică care ar putea induce în eroare în legătură cu posibilele riscuri pentru sănătatea umană sau animală ori pentru mediu, cum ar fi expresiile "risc redus", "netoxic" sau "fără efecte nocive".
Numai în cazul produselor fitosanitare cu risc redus este permisă, în mesajul publicitar, menţiunea "produs fitosanitar cu risc redus, autorizat în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1107/2009". Aceasta nu poate fi utilizată ca indicaţie pe eticheta produsului fitosanitar.
(3)Statele membre pot interzice sau limita publicitatea referitoare la produse fitosanitare în anumite tipuri de media, sub rezerva respectării legislaţiei comunitare.
(4)Toate afirmaţiile utilizate în mesajul publicitar sunt justificabile din punct de vedere tehnic.
(5)Mesajele publicitare nu includ nicio reprezentare vizuală a unor practici potenţial periculoase, precum amestecarea sau aplicarea fără îmbrăcăminte de protecţie suficientă sau utilizarea lângă mâncare sau de către copii sau în preajma acestora.
(6)Materialele publicitare sau promoţionale atrag atenţia asupra expresiilor şi a simbolurilor de avertizare corespunzătoare prevăzute pe etichetă.