Titlul xv - CREDITE ADMINISTRATIVE - Regulamentul 1046/18-iul-2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1296/2013, (UE) nr. 1301/2013, (UE) nr. 1303/2013, (UE) nr. 1304/2013, (UE) nr. 1309/2013, (UE) nr. 1316/2013, (UE) nr. 223/2014, (UE) nr. 283/2014 şi a Deciziei nr. 541/2014/UE şi de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr. 966/2012
Acte UE
Jurnalul Oficial 193L
Ieşit din vigoare Versiune de la: 9 Noiembrie 2022
TITLUL XV:CREDITE ADMINISTRATIVE
Art. 264: Dispoziţii generale
(1)Creditele administrative sunt credite nediferenţiate.
(2)Prezentul titlu se aplică creditelor administrative menţionate la articolul 47 alineatul (4) şi celor ale instituţiilor Uniunii, altele decât Comisia.
Angajamentele bugetare corespunzătoare creditelor administrative al căror tip este comun pentru mai multe titluri şi care sunt gestionate global pot fi înregistrate global în contabilitatea bugetară în funcţie de clasificarea sintetică pe tipuri stabilită la articolul 47 alineatul (4).
Cheltuielile corespunzătoare se înscriu la liniile bugetare pentru fiecare titlu în funcţie de aceeaşi distribuţie ca pentru credite.
(3)Cheltuielile administrative care decurg din contracte care acoperă perioade ce depăşesc durata exerciţiului financiar, fie în conformitate cu practica locală, fie referitoare la furnizarea de echipamente, se impută din bugetul exerciţiului financiar în cursul căruia se efectuează.
(4)Personalului şi membrilor instituţiilor Uniunii li se pot plăti avansuri, în conformitate cu condiţiile prevăzute în Statutul funcţionarilor şi în dispoziţiile specifice privind membrii instituţiilor Uniunii.
Art. 265: Plăţi efectuate în avans
Cheltuielile menţionate la articolul 11 alineatul (2) litera (a) care trebuie plătite în avans în temeiul dispoziţiilor legale sau contractuale pot ocaziona plăţi începând cu data de 1 decembrie, fiind imputate din creditele pentru următorul exerciţiu financiar. În acest caz, limita prevăzută la articolul 11 alineatul (2) nu se aplică.
Art. 266: Dispoziţii speciale privind proiectele imobiliare
(1)Fiecare instituţie a Uniunii prezintă Parlamentului European şi Consiliului, până la data de 1 iunie a fiecărui exerciţiu, un document de lucru privind politica sa imobiliară, care conţine următoarele informaţii:
a)pentru fiecare clădire, cheltuielile şi suprafaţa vizată de creditele de la liniile bugetare corespunzătoare. Cheltuielile includ costurile de amenajare a clădirilor, dar nu şi celelalte cheltuieli conexe;
b)evoluţia preconizată a programării generale a suprafeţei şi a locaţiilor pentru exerciţiile viitoare, cu o descriere a proiectelor imobiliare aflate în faza de planificare, ce sunt deja identificate;
c)condiţiile şi costurile finale, precum şi informaţii relevante privind executarea noilor proiecte imobiliare prezentate anterior Parlamentului European şi Consiliului în conformitate cu procedura stabilită la alineatele (2) şi (3) şi neincluse în documentele de lucru aferente exerciţiului precedent.
(2)În cazul proiectelor imobiliare care ar putea avea implicaţii financiare semnificative pentru buget, instituţia Uniunii în cauză informează Parlamentul European şi Consiliul cât mai curând cu putinţă şi în orice caz înainte de a se întreprinde orice prospectare a pieţei locale, în cazul contractelor imobiliare, sau înainte de a se lansa invitaţii de participare la procedura de ofertare, în cazul lucrărilor de construcţie, cu privire la suprafaţa construită necesară şi la planificarea provizorie.
(3)În cazul proiectelor imobiliare care ar putea avea implicaţii financiare semnificative pentru buget, instituţia Uniunii în cauză prezintă Parlamentului European şi Consiliului proiectul imobiliar, în special estimarea detaliată a costurilor şi finanţarea, inclusiv orice utilizare posibilă a veniturilor alocate interne menţionate la articolul 21 alineatul (3) litera (e), precum şi o listă a proiectelor de contracte preconizate a fi utilizate, şi solicită aprobarea acestora înainte de a încheia contracte. La cererea instituţiei Uniunii în cauză, documentele prezentate care se referă la proiectul imobiliar sunt tratate în condiţii de confidenţialitate.
Cu excepţia situaţiilor de forţă majoră, astfel cum se menţionează la alineatul (4), Parlamentul European şi Consiliul deliberează pe marginea proiectului imobiliar în termen de patru săptămâni de la data primirii acestuia de către ambele instituţii.
Proiectul imobiliar se consideră aprobat la expirarea termenului de patru săptămâni, cu excepţia cazului în care Parlamentul European sau Consiliul adoptă o decizie nefavorabilă propunerii în termenul menţionat.
În cazul în care Parlamentul European şi/sau Consiliul formulează rezerve în termenul de patru săptămâni, acesta se prelungeşte o singură dată cu două săptămâni.
În cazul în care Parlamentul European sau Consiliul adoptă o decizie nefavorabilă proiectului imobiliar, instituţia Uniunii în cauză îşi retrage propunerea şi poate depune o altă propunere.
(4)În situaţii de forţă majoră, justificate în mod corespunzător, informaţiile prevăzute la alineatul (2) pot fi prezentate odată cu proiectul imobiliar. Parlamentul European şi Consiliul deliberează pe marginea proiectului imobiliar în termen de două săptămâni de la data primirii acestuia de către ambele instituţii. Proiectul imobiliar se consideră aprobat la expirarea termenului de două săptămâni, cu excepţia cazului în care Parlamentul European şi/sau Consiliul adoptă o decizie nefavorabilă propunerii în termenul menţionat.
(5)Reprezintă proiecte imobiliare care pot avea implicaţii financiare semnificative pentru buget următoarele:
a)toate achiziţiile de terenuri;
b)achiziţia, vânzarea, renovarea structurală, construcţia de clădiri sau orice proiect în care se combină respectivele elemente şi care urmează să fie implementat în acelaşi interval de timp, în valoare de peste 3 000 000 EUR;
c)achiziţia, renovarea structurală, construcţia de clădiri sau orice proiect în care se combină respectivele elemente şi care urmează să fie implementat în acelaşi interval de timp, în valoare de peste 2 000 000 EUR, în cazul în care preţul reprezintă peste 110 % din preţul local al unor proprietăţi comparabile, pe baza evaluării unui expert independent;
d)vânzarea de terenuri sau clădiri în cazul în care preţul reprezintă sub 90 % din preţul local al unor proprietăţi comparabile, pe baza evaluării unui expert independent;
e)toate contractele imobiliare noi, inclusiv uzufructul, închirierile pe termen lung şi reînnoirea contractelor imobiliare existente în condiţii mai puţin favorabile, care nu sunt menţionate la litera (b), cu un cost anual de cel puţin 750 000 EUR;
f)prelungirea sau reînnoirea contractelor imobiliare existente, inclusiv uzufructul şi închirierile pe termen lung, în aceleaşi condiţii sau în condiţii mai favorabile, cu un cost anual de cel puţin 3 000 000 EUR.
Dispoziţiile prezentului alineat se aplică şi proiectelor imobiliare cu caracter interinstituţional, precum şi delegaţiilor Uniunii.
Pragurile menţionate la primul paragraf literele (b)-(f) includ costurile de amenajare a clădirii. În cazul contractelor de închiriere şi de uzufruct, pragurile în cauză iau în considerare costurile de amenajare a clădirii, dar nu şi celelalte cheltuieli conexe.
(6)Fără a aduce atingere articolului 17, un proiect de achiziţie imobiliară poate fi finanţat prin intermediul unui împrumut care face obiectul unei aprobări prealabile de către Parlamentul European şi Consiliu.
Împrumuturile se contractează şi se rambursează în conformitate cu principiul bunei gestiuni financiare şi ţinând cont de interesele financiare ale Uniunii.
În cazul în care instituţia Uniunii propune ca achiziţia să fie finanţată prin intermediul unui împrumut, în planul de finanţare care trebuie prezentat de instituţia Uniunii în cauză împreună cu cererea de aprobare prealabilă se precizează, în special, nivelul maxim al finanţării, perioada de finanţare, tipul finanţării, condiţiile de finanţare şi economiile care s-ar realiza în raport cu alte tipuri de condiţii contractuale.
Parlamentul European şi Consiliul deliberează pe marginea cererii de aprobare prealabilă în termen de patru săptămâni de la data primirii acesteia de către ambele instituţii, termenul putând fi prelungit o singură dată cu două săptămâni. Achiziţia finanţată prin intermediul unui împrumut se consideră respinsă în cazul în care Parlamentul European şi Consiliul nu au aprobat-o în mod explicit în termenul menţionat.
Art. 267: Procedura de informare rapidă şi procedura de aprobare prealabilă
(1)Procedura de informare rapidă stabilită la articolul 266 alineatul (2) şi procedura de aprobare prealabilă stabilită la articolul 266 alineatele (3) şi (4) nu se aplică în cazul achiziţionării de terenuri cu titlu gratuit sau pentru o sumă simbolică.
(2)Procedura de informare rapidă stabilită la articolul 266 alineatul (2) şi procedura de aprobare prealabilă stabilită la articolul 266 alineatele (3) şi (4) se aplică şi în cazul clădirilor rezidenţiale dacă achiziţia, renovarea structurală, construcţia de clădiri sau orice proiect în care se combină respectivele elemente în acelaşi interval de timp depăşeşte 2 000 000 EUR, iar preţul reprezintă peste 110 % din preţul sau chiria locală obişnuită pentru proprietăţi comparabile. Parlamentul European şi Consiliul pot solicita din partea instituţiei responsabile a Uniunii orice informaţie referitoare la clădirile rezidenţiale.
(3)În circumstanţe politice excepţionale sau urgente, procedura de informare rapidă menţionată la articolul 266 alineatul (2) referitoare la proiectele imobiliare ale delegaţiilor sau oficiilor Uniunii din ţări terţe poate fi lansată împreună cu proiectul imobiliar în temeiul articolului 266 alineatul (3). În astfel de cazuri, procedurile de informare rapidă şi de aprobare prealabilă se aplică în cel mai scurt timp posibil.
În cazul proiectelor imobiliare rezidenţiale în ţări terţe, procedurile de informare rapidă şi de aprobare prealabilă se desfăşoară în comun.
(4)Procedura de aprobare prealabilă stabilită la articolul 266 alineatele (3) şi (4) nu se aplică în cazul contractelor sau al studiilor pregătitoare necesare pentru evaluarea detaliată a costurilor şi a finanţării proiectului imobiliar.