Capitolul iv - Norme specifice reasigurării - Directiva 2009/138/CE/25-nov-2009 privind accesul la activitate şi desfăşurarea activităţii de asigurare şi de reasigurare (Solvabilitate II)
Acte UE
Jurnalul Oficial 335
În vigoare Versiune de la: 28 Ianuarie 2025
CAPITOLUL IV:Norme specifice reasigurării
Art. 210: Reasigurarea finită
(1)Statele membre se asigură că întreprinderile de asigurare şi de reasigurare care încheie contracte de reasigurare finită sau care desfăşoară activităţi de reasigurare finită sunt în măsură să identifice, să măsoare, să monitorizeze, să gestioneze, să controleze şi să semnaleze, în mod corespunzător, riscurile care decurg din respectivele contracte sau activităţi.
(2)Comisia poate adopta acte delegate în conformitate cu articolul 301a, precizând dispoziţiile menţionate la alineatul (1) de la prezentul articol în ceea ce priveşte monitorizarea, administrarea şi controlul riscurilor care decurg din activităţi de reasigurare finită.
(3)În sensul alineatelor (1) şi (2), reasigurare finită înseamnă reasigurare în cadrul căreia pierderea potenţială maximă, exprimată drept riscul economic maxim transferat, care decurge dintr-un transfer semnificativ atât al riscului de subscriere, cât şi al riscului sincronizării, depăşeşte prima pe întreaga durată a contractului, pentru un cuantum limitat, însă important, în combinaţie cu cel puţin una dintre următoarele caracteristici:
a)luarea în considerare explicită şi materială a valorii în timp a banilor;
b)dispoziţii contractuale destinate să atenueze în timp balanţa economică a relaţiilor dintre părţi, astfel încât să atingă un nivel ţintă de transfer al riscului.
Art. 211: Vehicule investiţionale
(1)Statele membre autorizează stabilirea pe teritoriul lor a unor vehicule investiţionale, sub rezerva autorizării prealabile de către autorităţile de supraveghere.
(2)Comisia adoptă acte delegate în conformitate cu articolul 301a prin care se precizează următoarele criterii conform cărora autorităţile de supraveghere acordă o aprobare:
a)sfera de aplicare a autorizaţiei;
b)condiţii obligatorii care trebuie incluse în toate contractele încheiate;
c)cerinţe de competenţă şi onorabilitate menţionate la articolul 42 pentru persoanele care gestionează vehiculul investiţional;
d)cerinţe de competenţă şi onorabilitate pentru acţionarii şi asociaţii care deţin o participaţie calificată în vehiculul investiţional;
e)proceduri administrative şi contabile solide, mecanisme de control intern adecvate şi cerinţe în materie de management al riscurilor;
f)cerinţe în domeniul contabil, prudenţial şi al informaţiilor statistice;
g)cerinţe de solvabilitate.
(21)(2a)Pentru a asigura condiţii uniforme de aplicare a articolului 211 alineatele (1) şi (2), AEAPO elaborează proiecte de standarde tehnice de punere în aplicare cu privire la procedurile pentru aprobarea de către autorităţile de supraveghere a înfiinţării de vehicule investiţionale, precum şi la formatele şi machetele care trebuie folosite în sensul alineatului (2) litera (f).
AEAPO transmite Comisiei proiectele de standarde tehnice de punere în aplicare până la 31 octombrie 2014.
Se conferă Comisiei competenţa de a adopta standardele tehnice de punere în aplicare menţionate la primul paragraf în conformitate cu articolul 15 din Regulamentul (UE) nr. 1094/2010.
(22)(2b)Pentru a asigura condiţii uniforme de aplicare a articolului 211 alineatele (1) şi (2), AEAPO poate elabora proiecte de standarde tehnice de punere în aplicare privind procedurile pentru cooperarea şi schimbul de informaţii între autorităţile de supraveghere, în cazul în care vehiculul investiţional care preia riscuri de la o întreprindere de asigurare sau de reasigurare îşi are sediul în alt stat membru decât cel în care este autorizată întreprinderea de asigurare sau de reasigurare.
Se conferă Comisiei competenţa de a adopta standardele tehnice de punere în aplicare menţionate la primul paragraf în conformitate cu articolul 15 din Regulamentul (UE) nr. 1094/2010.
(3)Vehiculele investiţionale autorizate înainte de 31 decembrie 2015 intră sub incidenţa legislaţiei statului membru care le-a autorizat. Cu toate acestea, orice nouă activitate iniţiată de un astfel de vehicul investiţional după această dată intră sub incidenţa alineatelor (1), (2) şi (2a).