Decizia 2460/13-dec-2022 privind schema de ajutor naţional pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Suediei

Acte UE

Jurnalul Oficial 321L

În vigoare
Versiune de la: 15 Decembrie 2022
Decizia 2460/13-dec-2022 privind schema de ajutor naţional pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Suediei
Dată act: 13-dec-2022
Emitent: Comisia Europeana
[notificată cu numărul C(2022) 9240]
(Numai textul în limba suedeză este autentic)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere Actul de aderare la Uniunea Europeană a Austriei, Finlandei şi Suediei, în special articolul 142,
întrucât:
(1)Prin Decizia 96/228/CE (1), Comisia a aprobat schema de ajutor naţional pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Suediei (“schema de ajutor nordic”), astfel cum a fost notificată de Suedia în temeiul articolului 143 din Actul de aderare în vederea autorizării în temeiul articolului 142 din Actul de aderare. Decizia 96/228/CE a fost înlocuită de Decizia C(2010) 6050 a Comisiei (2). Decizia respectivă a fost înlocuită de Decizia (UE) 2018/479 a Comisiei (3).
(1)Decizia 96/228/CE a Comisiei din 28 februarie 1996 privind o schemă de ajutor naţional pe termen lung pentru a sprijini fermierii din regiunile nordice ale Suediei (JO L 76, 26.3.1996, p. 29).
(2)Decizia C(2010) 6050 a Comisiei din 8 septembrie 2010 privind o schemă de ajutor naţional pe termen lung pentru a sprijini fermierii din regiunile nordice ale Suediei.
(3)Decizia (UE) 2018/479 a Comisiei din 20 martie 2018 privind schema de ajutor naţional pe termen lung pentru agricultură în regiunile nordice ale Suediei (JO L 79, 22.3.2018, p. 55).
(2)Întrucât autorizarea acordată Suediei de a pune în aplicare schema de ajutor nordic prevăzută în Decizia (UE) 2018/479 expiră la 31 decembrie 2022, trebuie adoptată o nouă decizie.
(3)Prin scrisoarea din 1 iulie 2022, Suedia a notificat Comisiei propunerea sa de prelungire a schemei de ajutor nordic. Suedia a propus Comisiei să modifice Decizia (UE) 2018/479 pentru a continua schema cu o perioadă de valabilitate mai lungă cu un an, pentru a majora valoarea de referinţă anuală totală, implicând o anumită ajustare a nivelurilor de sprijin, precum şi pentru a modifica data la care Suedia ar trebui să prezinte propuneri de modificare şi de prelungire a schemei.
(4)Ajutorul naţional pe termen lung menţionat la articolul 142 din Actul de aderare este menit să asigure menţinerea activităţii agricole în regiunile nordice, astfel cum sunt stabilite de către Comisie.
(5)Ţinând seama de factorii menţionaţi la articolul 142 alineatele (1) şi (2) din Actul de aderare, este adecvat să se precizeze unităţile administrative, grupate pe subregiuni, care sunt situate la nord de paralela 62 sau în apropierea acesteia şi care sunt afectate de condiţii climatice comparabile care îngreunează foarte mult activitatea agricolă. Aceste subregiuni au o densitate a populaţiei mai mică de sau egală cu 10 locuitori pe kilometru pătrat, o suprafaţă agricolă utilizată (SAU) considerată a reprezenta 10 % sau mai puţin din suprafaţa totală a municipalităţii şi o parte din SAU consacrată culturilor arabile destinate consumului uman mai mică de sau egală cu 20 %. Ar trebui să fie incluse subregiunile înconjurate de alte subregiuni din aceste zone, chiar şi atunci când ele nu satisfac aceleaşi cerinţe.
(6)Pentru a facilita administrarea schemei şi pentru a o coordona cu sprijinul acordat în temeiul Regulamentului (UE) 2021/2115 al Parlamentului European şi al Consiliului (4), este adecvat să se includă în zonele care beneficiază de ajutor în temeiul prezentei decizii aceleaşi unităţi municipale ca cele care aparţin zonei delimitate în temeiul articolului 32 alineatul (2) al doilea paragraf din Regulamentul (UE) nr. 1305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului (5) şi al articolului 71 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2021/2115 în planul strategic PAC pentru punerea în aplicare a politicii agricole comune în Suedia pentru perioada 2023-2027.
(4)Regulamentul (UE) 2021/2115 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 de stabilire a normelor privind sprijinul pentru planurile strategice care urmează a fi elaborate de statele membre în cadrul politicii agricole comune (planurile strategice PAC) şi finanţate de Fondul european de garantare agricolă (FEGA) şi de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentelor (UE) nr. 1305/2013 şi (UE) nr. 1307/2013 (JO L 435, 6.12.2021, p. 1).
(5)Regulamentul (UE) nr. 1305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1698/2005 al Consiliului (JO L 347, 20.12.2013, p. 487).
(7)Perioada de referinţă în relaţie cu care dezvoltarea producţiei agricole şi nivelul de susţinere globală se ia în considerare, utilizând ca bază statisticile naţionale disponibile şi cu scopul de a asigura o aplicare uniformă în toate sectoarele de producţie, ar trebui să fie anul 1993.
(8)În conformitate cu articolul 142 din Actul de aderare, cuantumul total al ajutorului acordat ar trebui să fie suficient pentru a menţine activitatea agricolă în regiunile nordice ale Suediei, însă nu poate conduce la o situaţie în care sprijinul global depăşeşte nivelul sprijinului din cursul unei perioade de referinţă anterioare aderării, care urmează să fie determinat. În vederea acordării de sprijin în temeiul articolului 142 din Actul de aderare la un nivel adecvat având în vedere costurile de producţie actuale, fără a se depăşi, în acelaşi timp, nivelul sprijinului din cursul perioadei de referinţă anterioare aderării stabilite, este adecvat să se ia în considerare evoluţia indicelui preţurilor de consum între 1993 şi 2022 în Suedia atunci când se stabileşte nivelul maxim admisibil de ajutor în temeiul articolului respectiv.
(9)Prin urmare, pe baza datelor din 1993 până la sfârşitul lunii aprilie 2022, cuantumul maxim anual al ajutorului trebuie să fie stabilit la 473,75 milioane SEK, calculat ca medie pe o perioadă de şase ani, de la 1 ianuarie 2023 până la 31 decembrie 2028.
(10)Pentru a simplifica schema de ajutor nordic şi pentru a permite Suediei să dispună de flexibilitate în direcţionarea ajutoarelor către diferite sectoare de producţie, pentru sprijinul total ar trebui stabilită o medie anuală maximă a ajutorului, inclusiv un sprijin maxim separat pentru producţia şi transportul laptelui de vacă, în vederea asigurării unei distribuţii echilibrate a sprijinului.
(11)Ajutorul trebuie acordat anual în funcţie de factori de producţie (unităţi vită mare şi hectare), cu excepţia laptelui de vacă, în cazul căruia ajutorul trebuie să fie acordat pe baza unităţilor de producţie (kg) între anumite limite totale stabilite prin prezenta decizie.
(12)Pentru a permite reacţii prompte la variabilitatea preţurilor produselor agricole şi pentru a menţine activităţile agricole în regiunile nordice ale Suediei, este adecvat să se permită Suediei să stabilească, pentru fiecare an calendaristic, cuantumul ajutorului per sector în cadrul unei categorii de ajutoare şi per unitate de producţie.
(13)Suedia trebuie să diferenţieze ajutoarele acordate în regiunile sale nordice şi să fixeze cuantumurile anuale ale ajutoarelor în funcţie de gravitatea handicapurilor naturale şi de alte criterii obiective, transparente şi justificate legate de obiectivele stabilite la articolul 142 alineatul (3) al treilea paragraf din Actul de aderare, şi anume menţinerea producţiei şi prelucrării primare tradiţionale adaptate în mod special la condiţiile climatice ale regiunilor în cauză, îmbunătăţirea structurilor de producţie, de comercializare şi de prelucrare a produselor agricole, facilitarea eliminării produselor menţionate şi asigurarea protecţiei mediului înconjurător şi a conservării mediului rural.
(14)Ajutorul trebuie să fie plătit anual, pe baza numărului efectiv de factori de producţie eligibili. Totuşi, Suedia trebuie să aibă posibilitatea să plătească ajutorul pentru laptele de vacă, găinile ouătoare şi porcii pentru sacrificare, precum şi pentru transportul laptelui de vacă în tranşe lunare. Ajutorul pentru laptele de vacă trebuie să fie bazat pe producţia efectivă, pentru a se asigura continuitatea producţiei.
(15)Supracompensarea producătorilor trebuie să fie evitată prin recuperarea promptă a plăţilor necuvenite, cel târziu până la data de 1 iunie a anului următor.
(16)În conformitate cu articolul 142 alineatul (2) din Actul de aderare, ajutorul acordat în temeiul prezentei decizii nu trebuie să conducă la o creştere a producţiei globale peste nivelul producţiei tradiţionale în zona vizată de schema de ajutor nordic.
(17)Prin urmare, este necesar să se stabilească un număr maxim anual de factori de producţie eligibili pentru fiecare categorie de ajutoare, precum şi un cuantum anual eligibil maxim al producţiei pentru laptele de vacă, la un nivel egal cu sau mai mic decât cel din perioadele de referinţă.
(18)În cazul în care numărul de factori de producţie dintr-o categorie sau volumul producţiei pentru laptele de vacă depăşeşte nivelul maxim dintr-un anumit an, numărul de factori de producţie eligibili sau cantitatea de lapte de vacă, trebuie, pentru a se respecta valorile medii pe cinci ani, să fie reduse cu un număr corespunzător de factori de producţie în anii calendaristici ulteriori anului în care valoarea maximă a fost depăşită, cu excepţia ajutorului pentru transportul laptelui de vacă, găinile ouătoare şi porcii pentru sacrificare şi pentru laptele de vacă pentru care cuantumul eligibil poate fi redus cu o sumă corespunzătoare cu valoarea în exces din ultima lună a anului în care valoarea maximă a fost depăşită.
(19)Întrucât notificarea către Comisie a propunerilor de prelungire şi modificare a ajutorului autorizat în temeiul prezentei decizii ar trebui să permită pregătirea în timp util a evaluării schemei, este necesar să se permită efectuarea unei astfel de notificări în acelaşi an ca raportul pe cinci ani şi să se prelungească durata de valabilitate a autorizării schemei de ajutor nordic de la cinci la şase ani.
(20)În conformitate cu articolul 143 alineatul (2) din Actul de aderare, Suedia trebuie să furnizeze Comisiei informaţii cu privire la punerea în aplicare şi la efectele ajutorului. Pentru a evalua mai bine efectele pe termen lung ale ajutorului şi pentru a stabili nivelurile ajutoarelor ca medie pe ani multipli, este adecvat să se raporteze cu privire la efectele socioeconomice ale ajutorului la fiecare cinci ani şi să se prezinte rapoarte anuale care să conţină informaţiile financiare şi alte informaţii referitoare la punerea în aplicare care sunt necesare pentru a se asigura respectarea condiţiilor prevăzute în prezenta decizie.
(21)Este adecvat să se precizeze normele aplicabile modificărilor schemei introduse de Comisie sau propuse de Suedia pentru a proteja aşteptările legitime ale beneficiarilor ajutoarelor şi pentru a asigura continuitatea schemei, astfel încât obiectivele articolului 142 din Actul de aderare să poată fi efectiv îndeplinite.
(22)Suedia trebuie să asigure faptul că se aplică măsuri adecvate de control în ceea ce priveşte beneficiarii ajutorului. Pentru a asigura eficacitatea respectivelor măsuri şi transparenţa în punerea în aplicare a schemei de ajutor nordic, măsurile de control respective trebuie să fie, pe cât posibil, aliniate la cele aplicate în cadrul politicii agricole comune.
(23)Pentru a atinge obiectivul de a menţine producţia, astfel cum se menţionează la articolul 142 din Actul de aderare, precum şi pentru a facilita administrarea sprijinului, prezenta decizie trebuie să se aplice de la 1 ianuarie 2023.
(24)Din motive de claritate, Decizia (UE) 2018/479 trebuie abrogată. Este adecvat să se prevadă măsuri tranzitorii în ceea ce priveşte raportarea privind ajutoarele acordate în temeiul articolului 142 din Actul de aderare, plătite în perioada 2018-2022 în baza Deciziei (UE) 2018/479 a Comisiei,
ADOPTĂ PREZENTA DECIZIE:
-****-
Art. 1: Ajutor autorizat
(1)De la 1 ianuarie 2023 până la 31 decembrie 2028, Suedia este autorizată să pună în aplicare schema de ajutor pe termen lung pentru agricultură în regiunile sale nordice enumerate în anexa I.
(2)Cuantumul total al ajutorului acordat nu depăşeşte 473,75 milioane SEK per an calendaristic. Sumele maxime anuale sunt considerate ca medii anuale ale ajutorului acordat în perioada de şase ani calendaristici care intră sub incidenţa prezentei decizii.
(3)Categoriile de ajutor şi sectoarele de producţie pentru fiecare categorie, sumele anuale medii maxime permise, astfel cum se specifică la alineatul (2), inclusiv suma maximă separată pentru producţia de lapte de vacă şi transport, precum şi numărul anual maxim de factori de producţie eligibili pentru fiecare categorie de ajutoare, sunt stabilite în anexa II.
(4)Ajutorul se acordă pe baza factorilor de producţie eligibili sau pe baza cantităţilor produse, după cum urmează:
a)per kilogram de lapte de producţie efectivă pentru producţia de lapte de vacă;
b)per unitate vită mare pentru creşterea animalelor;
c)per hectar pentru producţia de plante de cultură şi horticolă, inclusiv bacele;
d)ca o compensaţie pentru costurile efective pentru transportul laptelui de vacă, deducând orice alte tipuri de sprijin public pentru aceleaşi costuri.
Ajutoarele pentru cantităţile produse pot fi acordate numai pentru producţia de lapte de vacă şi în niciun caz nu se acordă pentru producţia viitoare.
Ratele de conversie în unităţi vită mare pentru diversele tipuri de animale sunt stabilite în anexa II.
(5)În conformitate cu alineatul (3) şi în limitele prevăzute în anexa II, Suedia diferenţiază ajutoarele în regiunile sale nordice şi stabileşte anual cuantumurile ajutoarelor pentru fiecare factor de producţie, cost sau unitate de producţie pe baza unor criterii obiective legate de gravitatea handicapului natural şi a altor factori care contribuie la realizarea obiectivelor prevăzute la articolul 142 alineatul (3) al treilea paragraf din Actul de aderare.
Art. 2: Perioadele de referinţă
Perioada de referinţă menţionată la articolul 142 alineatul (3) primul paragraf a doua liniuţă din Actul de aderare este 1993, atât în ceea ce priveşte cantităţile, cât şi nivelul sprijinului prevăzute la articolul 1 din prezenta decizie.
Art. 3: Condiţii de acordare a ajutorului
(1)Suedia stabileşte, în limitele prevăzute în prezenta decizie, condiţiile de acordare a ajutorului pentru diferitele categorii de beneficiari. Aceste condiţii cuprind criteriile de eligibilitate şi de selecţie aplicate şi asigură egalitatea de tratament pentru beneficiari.
(2)Ajutorul se plăteşte beneficiarilor pe baza factorilor de producţie efectivi sau, în ceea ce priveşte producţia de lapte de vacă, pe baza cantităţii efectiv produse, astfel cum se menţionează la articolul 1 alineatul (4).
(3)Ajutorul se plăteşte anual, cu excepţia ajutorului pentru laptele de vacă, transportul laptelui de vacă, găinile ouătoare şi porcii pentru sacrificare, cazuri în care ajutorul poate fi plătit în tranşe lunare.
(4)O depăşire a numărului maxim anual de factori de producţie sau a sumelor eligibile pentru ajutor, astfel cum figurează în anexa II, este luată în considerare ca o reducere corespunzătoare a numărului de factori de producţie în anul care urmează depăşirii în cazul în care ajutoarele sunt plătite în tranşe anuale sau în ultima lună a anului în cazul în care ajutorul este plătit lunar.
(5)Suedia ia măsuri adecvate pentru a preveni depăşirea menţionată la alineatul (4), în cazul în care o astfel de depăşire pare probabilă, pe baza unor estimări statistice oficiale sau verificate oficial.
(6)O plată excedentară sau o plată necuvenită către un beneficiar se recuperează prin deducerea sumelor corespunzătoare din ajutor plătite beneficiarului în anul următor sau se recuperează în alt mod în anul respectiv în cazul în care beneficiarul nu primeşte niciun ajutor. Sumele necuvenite se recuperează până la data de 1 iunie a anului următor.
Art. 4: Informare şi măsuri de control
(1)Suedia, ca parte a informaţiilor furnizate în conformitate cu articolul 143 alineatul (2) din Actul de aderare, transmite Comisiei în fiecare an, până la 1 iunie, informaţiile referitoare la punerea în aplicare a ajutoarelor acordate în temeiul prezentei decizii în cursul anului calendaristic precedent.
Informaţiile includ, în special:
a)identificarea unităţilor municipale în care ajutorul s-a plătit, prin intermediul unei hărţi detaliate şi, dacă este necesar, prin intermediul altor date;
b)producţia totală din anul de raportare, pentru subregiunile eligibile pentru ajutor în temeiul prezentei decizii, exprimată în cantităţi pentru fiecare dintre produsele menţionate în anexa II;
c)numărul total de factori de producţie şi cantităţile, numărul de factori de producţie şi cantităţile eligibile pentru ajutor şi numărul de factori de producţie şi cantităţile care au beneficiat de sprijin pentru fiecare sector de producţie menţionat în anexa II, cu o defalcare per produs în cadrul fiecărui sector, inclusiv indicarea oricărei depăşiri a numărului anual maxim autorizat de factori de producţie şi a cantităţilor, precum şi descrierea eventualelor măsuri luate pentru a preveni o astfel de depăşire;
d)valoarea totală a ajutorului plătit, suma totală a ajutorului per categorie de ajutor şi tip de producţie, sumele plătite beneficiarilor per factor de producţie/altă unitate, precum şi criteriile pentru diferenţierea ajutoarelor pe subregiuni şi tipuri de exploataţii agricole sau pe baza altor consideraţii;
e)sistemul de plată aplicat, cu detalii referitoare la eventualele avansuri bazate pe estimări, plăţi finale, precum şi plăţi excedentare constatate şi recuperarea lor;
f)sumele plătite în temeiul articolului 32 din Regulamentul (UE) nr. 1305/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în unităţile administrative care intră sub incidenţa prezentei decizii;
g)trimiterile la legislaţia naţională în baza căreia este acordat ajutorul.
(2)Până la 1 iunie 2028, Suedia, în plus faţă de raportul anual care vizează anul 2027, transmite Comisiei un raport care vizează perioada de cinci ani de la 1 ianuarie 2023 până la 31 decembrie 2027.
Raportul indică, în special:
a)valoarea totală a ajutoarelor plătite în cursul perioadei de cinci ani şi defalcarea acesteia pe categorii de ajutor, tipuri de producţie şi subregiuni;
b)pentru fiecare categorie de ajutoare, cantităţile totale produse per an şi, pentru perioada de cinci ani, numărul factorilor de producţie şi nivelurile veniturilor agricultorilor din regiunile eligibile pentru ajutoare;
c)evoluţia producţiei agricole, a prelucrării şi a comercializării în contextul social şi economic din regiunile nordice;
d)efectele ajutorului asupra protecţiei mediului înconjurător şi asupra conservării mediului rural;
e)propunerile pentru dezvoltarea pe termen mediu a ajutoarelor pe baza datelor prezentate în raport.
(3)Suedia furnizează date într-o formă compatibilă cu standardele statistice utilizate de către Uniune.
(4)Suedia ia toate măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prezentei decizii şi măsurile adecvate de control referitoare la beneficiarii ajutoarelor.
(5)În măsura posibilului, măsurile de control se armonizează cu sistemele de control aplicate în cadrul schemelor de sprijin acordat de Uniune.
Art. 5: Aplicarea oricăror modificări
(1)Pe baza informaţiilor referitoare la schema de sprijin menţionată la articolul 4 şi având în vedere contextul naţional şi al Uniunii al producţiei agricole, precum şi alţi factori relevanţi, Suedia prezintă, până la 1 iulie 2028, propuneri corespunzătoare Comisiei vizând prelungirea şi modificarea ajutorului autorizat în temeiul prezentei decizii.
(2)În cazul în care Comisia decide să modifice prezenta decizie, în special pe baza oricăror modificări în ceea ce priveşte organizările comune ale pieţelor, schema de ajutor direct sau o modificare a cotei oricărui ajutor de stat naţional autorizat acordat în sectorul agricol, orice modificare a ajutorului autorizat prin prezenta decizie se aplică doar începând cu anul ulterior celui în care a fost adoptată modificarea.
Art. 6: Abrogare
Decizia (UE) 2018/479 se abrogă cu efect de la 1 ianuarie 2023. Totuşi, articolul 4 alineatul (2) din decizia respectivă continuă să se aplice în cazul ajutoarelor acordate în temeiul deciziei respective în perioada 2018-2022.
Art. 7: Aplicare
Prezenta decizie se aplică de la 1 ianuarie 2023.
Art. 8: Destinatar
Prezenta decizie se adresează Regatului Suediei.
-****-
Adoptată la Bruxelles, 13 decembrie 2022.

Pentru Comisie

Janusz WOJCIECHOWSKI

Membru al Comisiei

ANEXA I:
1.SUBREGIUNEA 1

Provincie

Unitate municipală

Parohie

Dalarna

Ălvdalen

Idre

Jămtland

Krokom

Hotagen

Stromsund

Frostviken

Are

Are

Kall

Undersaker

Berg

Storsjo

Hărjedalen

Linsell

Hede

Ljusnedal

Tănnăs

Văsterbotten

Storuman

Tărna

Sorsele

Sorsele

Dorotea

Risbăck

Vilhelmina

Vilhelmina

Norrbotten

Arvidsjaur

Arvidsjaur

Arjeplog

Arjeplog

Jokkmokk

Jokkmokk

Porjus

Pajala

Muonionalusta

Junosuando

Găllivare

Găllivare

Nilivaara

Malmberget

Kiruna

Jukkasjărvi

Vittangi

Karesuando

Suprafaţă agricolă subregiunea 1

6 700 ha

2.SUBREGIUNEA 2

Provincie

Unitate municipală

District

Dalarna

Malung

Lima

Transtrand

Ălvdalen

Sărna

Văsternorrland

Ornskoldsvik

Trehorningsjo

Jămtland

Ragunda

Borgvattnet

Stugun

Brăcke

Brăcke

Nyhem

Hasjo

Sundsjo

Revsund

Bodsjo

Krokom

Năskott

Aspas

Âs

Laxsjo

Follinge

Offerdal

Alsen

Stromsund

Strom

Alanăs

Gaxsjo

Hammerdal

Bodum

Tasjo

Âre

Mattmar

Morsil

Hallen

Berg

Berg

Hackas

Oviken

Myssjo

Âsarne

Klovsjo

Rătan

Hărjedalen

Sveg

Vemdalen

Ăngersjo

Lillhărdal

Ostersund

Ostersund

Froso

Sunne

Năs

Lockne

Marieby

Văsterbotten

Vindeln

Brunflo

Kyrkas

Lit

Hăggenas

Vindeln

Norsjo

Âmsele

Norsjo

Mala

Mala

Storuman

Stensele

Sorsele

Gargnăs

Dorotea

Dorotea

Âsele

Âsele

Lycksele

Fredrika

Lycksele

Skelleftea

Bjorksele

Ortrăsk

Boliden

Norrbotten

Jokkmokk

Făllfors

Jorn

Kalvtrăsk

Vuollerim

Overtornea

Svanstein

Pajala

Pajala

Găllivare

Korpilombolo

Tărendo

Hakkas

Suprafaţă agricolă subregiunea 2

46 600 ha

3.SUBREGIUNEA 3

Provincie

Unitate municipală

District

Vărmland

Torsby

Sodra Finnskoga

Dalarna

Ălvdalen

Ălvdalen

Găvleborg

Nordanstig

Hassela

Ljusdal

Hamra

Los

Karbole

Văsternorrland

Ănge

Timrâ

Hărnosand

Havero

Ljustorp

Stigsjo

Viksjo

Sundsvall

Indal

Holm

Liden

Kramfors

Nordingrâ Vibyggerâ Ullânger Torsâker

Sollefteâ

Graninge

Junsele Edsele

Ramsele

Ornskoldsvik

Ornskoldsvik

Anundsjo

Skorped

Sidensjo

Nătra

Sjălevad

Mo

Gideâ

Bjorna

Jămtland

Ragunda

Ragunda

Brăcke

Hăllesjo

Krokom

Rodon

Stromsund

Fjăllsjo

Ăre

Marby

Hărjedalen

Ălvros

Overhogdal

Ytterhogdal

Ostersund

Nordero

Văsterbotten

Nordmaling

Nordmaling

Bjurholm

Bjurholm

Robertsfors

Bygdeâ

Nysătra

Vănnăs

Vănnăs

Umeâ

Umeâ Landsforsamling

Skelleftea

Tavelsjo

Săvar

Skelleftea Landsforsamling

Kagedalen

Byske

Lovanger

Burtrăsk

Norrbotten

Overkalix

Overkalix

Kalix

Nederkalix

Tore

Overtornea

Overtornea

Hietaniemi

Ălvsbyn

Ălvsby

Lulea

Lulea Domkyrkoforsamling

Ornăset

Nederlulea

Ranea

Pitea

Pitea Stadsforsamling

Hortlax

Pitea Landsforsamling

Norrfjărden

Boden

Overlulea

Gunnarsbyn

Edefors

Săvast

Haparanda

Nedertornea-Haparanda

Karl Gustav

Suprafaţă agricolă subregiunea 3

108 650 ha

4.SUBREGIUNEA 4

Provincie

Unitate municipală

District

Vărmland

Torsby

Lekvattnet

Nyskoga

Norra Finnskoga

Dalby

Norra Ny

Filipstad

Rămmen

Hagfors

Gustav Adolf

Dalarna

Vansbro

Jărna

Nas

Ăppelbo

Malung

Malung

Răttvik

Boda

Ore

Orsa

Orsa

Mora

Vamhus

Venjan

Falun

Bjursas

Ludvika

Săfsnăs

Găvleborg

Ovanaker

Ovanaker

Voxna

Nordanstig

Ilsbo

Harmanger

Jăttendal

Gnarp

Bergsjo

Ljusdal

Ljusdal

Fărila

Ramsjo

Jărvso

Bollnăs

Rengsjo

Undersvik

Arbra

Hudiksvall

Bjuraker

Văsternorrland

Ange

Borgsjo

Torp

Timra

Timra

Hăssjo

Tyndero

Hărnosand

Hărnosands Domkyrkoforsamling

Hogsjo

Hăggdanger

Săbra

Hemso

Sundsvall

Sundsvalls Gustav Adolf

Skonsmon

Skon

Alno

Săttna

Selanger

Stode

Tuna

Attmar

Njurunda

Kramfors

Gudmundra

Nora

Skog

Bjărtra

Styrnăs

Dal

Ytterlănnăs

Solleftea

Solleftea

Multra

Langsele

Ed

Resele

Helgum

Adals-Liden

Botea

Overlănnăs

Sanga

Ornskoldsvik

Arnăs

Grundsunda

Jămtland

Ragunda

Fors

Văsterbotten

Umea

Umea Stadsforsamling leg

Alidhem

Holmsund

Hornefors

Holmon

Umea Maria

Skelleftea

Skelleftea Sankt Olov

Skelleftea Sankt Orjan

Burea

Suprafaţă agricolă subregiunea 4

69 050 ha

5.SUBREGIUNEA 5

Provincie

Unitate municipală

District

Vărmland

Kil

Boda

Eda

Eda

Jărnskog

Skillingmark

Kola

Torsby

Fryksănde

Vitsand

Ostmark

Grums

Vărmskog

Ărjăng

Silbodal

Sillerud

Karlanda

Holmedal

Blomskog

Trankil

Văstra Fâgelvik

Tocksmark

Ostervallskog

Sunne

Grăsmark

Lysvik

Filipstad

Gâsborn

Hagfors

Hagfors

Ekshărad

Norra Rada

Sunnemo

Arvika

Arvika Ostra

Arvika Văstra

Stavnăs

Hogerud

Glava

Bogen

Gunnarskog

Ny

Ălgâ

Mangskog

Brunskog

Săffle

Svanskog

Lângserud

Dalarna

Gagnef

Mockfjărd

Gagnef

Floda

Leksand

Leksand

Djura

Âl

Siljansnăs

Răttvik

Răttvik

Mora

Mora

Solleron

Falun

Svărdsjo

Enviken

Găvleborg

Ockelbo

Ockelbo

Ovanaker

Alfta

Găvle

Hamrânge

Soderhamn

Soderhamn

Sandarne

Skog

Ljusne

Soderala

Bergvik

Mo

Trono

Norrala

Bollnăs

Bollnăs

Segersta

Bollnăs

Hanebo

Hudiksvall

Hudiksvall Idenor Hălsingtuna Rogsta Njutanger Enânger Delsbo Norrbo Forsa Hog

Suprafaţă agricolă subregiunea 5

72 300 ha

ANEXA II:

Ajutorul mediu anual maxim pentru o perioadă de 6 ani, de la 1 ianuarie 2023 până la 31 decembrie 2028 (în milioane SEK)

Numărul maxim anual de factori de producţie eligibili (1)

Lapte de vacă şi ajutor pentru transportul laptelui de vacă

450 000 tone fiecare

Capre, porci pentru sacrificare, scroafe, găini ouătoare

17 000 UVM

Fructe de tip bacă, legume şi cartofi

3 660 de hectare

AJUTOR TOTAL

473,75 (2)

(1) Ratele de conversie în unităţi vită mare (UVM): o capră reprezintă 0,20 UVM, o găină ouătoare 0,01 UVM, o scroafă 0,33 UVM şi un porc pentru sacrificare 0,10 UVM.

(2) Din care un sprijin maxim de 443,44 milioane SEK poate fi acordat pentru categoria “lapte de vacă şi ajutor pentru transportul laptelui de vacă”.

Publicat în Jurnalul Oficial cu numărul 321L din data de 15 decembrie 2022