Secţiunea 1 - În contextul socio-economic actual şi ţinând cont de toate elementele ce definesc starea actuală a infrastructurii turistice a MTS, s-au prioritizat acţiunile concrete ce înglobează măsurile necesare îndeplinirii obiectivelor specifice, în funcţie de următoarele criterii: - Strategie din 2020 de dezvoltare a infrastructurii turistice a Ministerului Tineretului şi Sportului pentru perioada 2020-2025 (August 2020)
M.Of. 972 bis
În vigoare Versiune de la: 21 Octombrie 2020
SECŢIUNEA 1:
(1)În contextul socio-economic actual şi ţinând cont de toate elementele ce definesc starea actuală a infrastructurii turistice a MTS, s-au prioritizat acţiunile concrete ce înglobează măsurile necesare îndeplinirii obiectivelor specifice, în funcţie de următoarele criterii:
- Situaţia juridică a infrastructurii;
- Potenţialul turistic al zonei în care se află infrastructura;
- Statusul actual al infrastructurii - centre funcţionale sau nefuncţionale;
- Disponibilitatea surselor de finanţare;
- Restricţii/condiţionalităţi impuse de sursele de finanţare;
(2)_
I.Având în vedere că pentru orice investiţie, indiferent de sursa finanţării, trebuie ca imobilul vizat să aibă o situaţie juridică clară, astfel încât să se asigure îndeplinirea criteriilor de eligibilitate ale finanţatorului (oricare ar fi acesta) referitoare la dreptul de a face investiţii, din lista centrelor de agrement s-au selectat acele centre care nu au litigii care să vizeze imobilul/imobilele. Pentru cele care au litigii este necesară expertiza juridică la finele căreia se poate stabili dacă centrele rămân la MTS sau revin celor care au deschis litigiile.
II.Din lista centrelor fără litigii s-au selectat centrele întabulate şi, cu titlu de excepţie, cele care deşi nu sunt întabulate încă nu au probleme juridice care să împiedice acest lucru, iar pentru acestea investiţia va cuprinde şi documentaţia de cadastrare (este cazul celor două centre din judeţul Constanţa).
III.Din lista centrelor astfel rezultate s-au selectat cele au potenţial mare de a atrage vizitatori, fiind amplasate în zone turistice recunoscute.
IV.Pentru aceste centre s-a analizat necesarul de investiţii şi încadrarea în cerinţele specifice (valorice şi ca tip de acţiuni) ale surselor de finanţare disponibile în prezent pe piaţă, programele operaţionale din perioada de programare 2014-2020.
V.O ultima filtrare s-a făcut pentru proiectele finanţabile prin POAT pentru care una dintre condiţiile de eligibilitate este să fie maxim 2 centre pe regiune.
(3)Astfel au rezultat:
- un plan de acţiune pe termen scurt, care include proiecte ale centrelor cu situaţie juridică clară şi în stare de funcţionare, ce pot fi propuse spre finanţare în cadrul POAT 2014-2020 + POR 2021-2027, în contextul creat de OUG nr. 88/2020 privind instituirea unor măsuri, precum şi acordarea unui sprijin financiar pentru pregătirea portofoliului de proiecte în domenii strategice considerate prioritare pentru perioada de programare 2021-2027, destinat finanţării prin Programul operaţional Asistenţă tehnică 2014-2020 (POAT 2014-2020) şi Programul operaţional Infrastructură mare 2014-2020 (POIM) şi proiecte ce pot fi propuse spre finanţare la Compania Naţională de Investiţii;
- un plan de acţiune pe termen mediu ce include centrele cu situaţie juridică clară sau posibil de a fi clarificată, funcţionale şi nefuncţionale, pentru care se estimează ca posibilă sursă de finanţare POR 2021-2027, în funcţie de criteriile pe care aceste programe regionale le vor stabili în perioada care urmează;
- un plan de acţiune pe termen lung, ce include centrele cu situaţie juridică incertă pentru care MTS trebuie să facă demersurile de clarificare (resurse financiare, juridice şi tehnice sunt necesare);