Capitolul vi - Atribuţiile organelor de conducere ale caselor de asigurări - Statut din 2006 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate
M.Of. 680
În vigoare Versiune de la: 7 August 2023
CAPITOLUL VI:Atribuţiile organelor de conducere ale caselor de asigurări
Art. 28
c)aprobă rapoartele de gestiune semestriale şi anuale, prezentate de directorul general;
d)avizează politica de contractare propusă de directorul general, cu respectarea contractului-cadru;
Consiliile de administraţie ale caselor de asigurări au următoarele atribuţii generale:
a)aprobă proiectul statutului propriu, cu respectarea statutului-cadru;
b)avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli anuale aferente Fondului;
c)aprobă rapoartele de gestiune semestriale şi anuale, prezentate de directorul general;
d)avizează politica de contractare propusă de directorul general, cu respectarea contractului-cadru;e)avizează programele de acţiuni de îmbunătăţire a disciplinei financiare, inclusiv măsurile de executare silită, potrivit prevederilor legale în vigoare;
f)alte atribuţii prevăzute de lege sau prin statutul propriu.
Art. 29
(1)Atribuţiile directorului general al casei de asigurări sunt stabilite prin statutul-cadru şi contractul de management, avându-se în vedere un plan de management pentru asigurarea funcţionării sistemului de asigurări sociale de sănătate la nivel local.
(2)Directorul general al casei de asigurări, în calitate de manager al sistemului la nivel local, realizează planul de management, urmărind execuţia indicatorilor de referinţă asociaţi standardelor de performanţă cuprinşi în contractul de management.
(1)Atribuţiile directorului general al casei de asigurări sunt stabilite prin statutul-cadru şi contractul de management, avându-se în vedere un plan de management pentru asigurarea funcţionării sistemului de asigurări sociale de sănătate la nivel local.
(2)Directorul general al casei de asigurări, în calitate de manager al sistemului la nivel local, realizează planul de management, urmărind execuţia indicatorilor de referinţă asociaţi standardelor de performanţă cuprinşi în contractul de management.(3)Atribuţiile principale ale directorului general, manager al sistemului la nivel local, sunt:
e)stabileşte modalitatea de contractare, cu respectarea contractului-cadru;
a)aplică normele de gestiune, regulamentele de organizare şi funcţionare şi procedurile administrative unitare;
b)organizează şi coordonează activitatea de control al execuţiei contractelor de furnizare de servicii medicale;
c)organizează şi coordonează activitatea de urmărire şi control al colectării contribuţiilor la Fond;
d)propune programe de acţiuni de îmbunătăţire a disciplinei financiare, inclusiv executarea silită, potrivit legii;
e)stabileşte modalitatea de contractare, cu respectarea contractului-cadru;f)organizează împreună cu alte structuri abilitate controale privind respectarea drepturilor asiguraţilor şi propune măsuri în caz de nerespectare a acestora;
g)supraveghează şi controlează organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate la nivel teritorial şi prezintă anual rapoarte, pe care le dă publicităţii;
h)numeşte, sancţionează şi eliberează din funcţie personalul casei de asigurări.