Secţiunea 4 - Standardul 4 - Managementul de caz la nivelul centrului maternal - Standarde din 2004 minime obligatorii pentru centrul maternal
M.Of. 736
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Ianuarie 2005
SECŢIUNEA 4:Standardul 4 - Managementul de caz la nivelul centrului maternal
Fiecare cuplu mama-copil din centru maternal, are desemnat un responsabil de caz, care face parte din personalul centrului maternal.
Rezultat
Prin aplicarea metodei managementului de caz se realizează abordarea profesionista a fiecărui caz in parte, adaptându-se oferta serviciilor furnizate sau facilitate de centrul maternal la nevoile concrete ale cuplului mama-copil.
Cerinţe de implementare a Standardului 4
4.1.Responsabilul de caz, denumit în continuare RC, este numit de coordonatorul CM in cel mult 3 zile de la admiterea cuplului mama-copil in Centrul Maternal. Se recomandă numirea acestuia în cel mai scurt timp după desemnarea managerului de caz de către serviciul public specializat pentru protecţia copilului.
4.2.RC participă la elaborarea şi monitorizarea planului de servicii/planului individualizat de protecţie stabilit de managerul de caz îm preună cu echipa CM, conform necesităţilor cuplului mama-copil.
4.3.Ca pregătire, RC este un profesionist cu competente in domeniul asistentei sociale.
4.4.RC verifica saptaminal ca activitatea planificata se desfăşoară conform planului de servicii/planului individualizat de protecţie.
4.5.RC verifica lunar ca activităţile stabilite în planul de servicii/planul individualizat de protecţie a se derula sau a fi facilitate de CM conduc la obiectivele aferente şi informează managerul de caz. Daca constata modificări determinante in situaţia cuplului mama-copil sau a eficientei serviciilor oferite sau facilitate de CM, RC solicita managerului de caz reevaluarea planului.
4.6.RC are întâlniri individuale cu specialiştii din CM implicaţi in implementarea planului de servicii/planuluiindividualizat de protecţie sau cu întreaga echipa a CM ori numai cu o parte a acesteia în vederea monitorizării imjplementării planului la nivelul CM. La solicitarea managerului de caz, RC poate efectua vizite de monitorizare a implementării planului şi cu specialişti din afara CM.
4.7.RC are in atribuţii întocmirea şi actualizarea dosarului familiei rezidente în CM. Documentele cuprinse în acest dosar se află în copie şi la managerul de caz.