Capitolul v - Alte dispoziţii - Regulamentul 7/2023 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi

M.Of. 991 bis

În vigoare
Versiune de la: 1 Iulie 2024
CAPITOLUL V:Alte dispoziţii
Art. 32
Documentele care conţin informaţii privind incidentele de plăţi raportate la/primite de la CIP se arhivează de către persoanele declarante pe o perioadă de 7 ani.
Art. 33
(1)Pentru serviciile de informare prestate de CIP se percepe fiecărei persoane declarante conectate la aplicaţia CIP un comision lunar în sumă de 1.800 de lei.
(2)Comisionul perceput va fi proporţional cu numărul de zile lucrătoare în care persoana declarantă a avut acces la informaţiile CIP, în luna pentru care se percepe comisionul.
(3)În situaţia în care unei instituţii de credit i se retrage autorizaţia de funcţionare de către Banca Naţională a României, comisionul perceput va fi proporţional cu numărul de zile lucrătoare din ultima lună în care a funcţionat ca instituţie de credit.
(4)Comisionul prevăzut la alin. (1) va fi încasat de Banca Naţională a României în ultima zi lucrătoare a lunii.
Art. 34
Banca Naţională a României poate modifica nivelul comisionului prevăzut la art. 33.
Art. 35
Sumele provenite din comisioane sunt folosite de Banca Naţională a României pentru acoperirea cheltuielilor de funcţionare şi dezvoltare a CIP.
Art. 36
Persoanele declarante au obligaţia să furnizeze CIP orice informaţie solicitată de aceasta în scopul desfăşurării propriei activităţi.
Art. 37
Datele cu caracter personal ale persoanelor fizice, transmise la CIP de către persoanele declarante, sunt prelucrate şi stocate de Banca Naţională a României în calitate de operator de date cu caracter personal, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.