Art. 21. - Regulamentul 7/2023 privind organizarea şi funcţionarea la Banca Naţională a României a Centralei Incidentelor de Plăţi
M.Of. 991 bis
În vigoare Versiune de la: 1 Iulie 2024
Art. 21
(1)CIP difuzează la cerere persoanelor declarante informaţii despre incidentele de plăţi înregistrate în baza de date.
(2)Persoanele declarante pot solicita CIP, pentru propriile sucursale, acordarea dreptului de consultare a bazei de date. Conectarea sucursalelor se realizează prin intermediul sediului lor central, pe bază de nume de utilizator atribuit de Banca Naţională a României.
(3)În situaţia în care persoanele declarante nu au sucursale, acestea pot solicita acordarea dreptului de consultare a bazei de date a CIP pentru o unitate teritorială din fiecare judeţ. Conectarea unităţilor teritoriale se realizează prin intermediul sediului lor central, pe bază de nume de utilizator atribuit de Banca Naţională a României.
(4)În situaţia în care o sucursală a persoanei declarante sau o unitate teritorială pierde această calitate, persoana declarantă are obligaţia să solicite CIP retragerea dreptului de consultare a bazei de date pentru aceste entităţi.
(5)Persoanele declarante sunt obligate să implementeze toate măsurile de securizare a credenţialelor conturilor utilizatorilor, prin proceduri de control şi diminuare a riscurilor legate de folosirea acestora.
(6)Persoanele declarante şi entităţile lor prevăzute la alin. (2) şi (3) pot solicita informaţii din baza de date a CIP, prin "Formularul de consultare" (F9) şi "Cererea de consultare" (anexa nr. 9). "Cererea de consultare" se utilizează doar pentru interogarea bazei de date a CIP în numele solicitantului. Conţinutul acestor formulare şi modul de completare sunt prezentate în anexa nr. 9.
(7)Răspunsul aferent cererii de consultare se pune la dispoziţia solicitantului, respectiv persoanei împuternicite de acesta, după caz, de către instituţia de credit căreia i se adresează.